Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: J #14184:
tak-tak.. heraldika, vexilologia a sfagistika su navzajom dost previazane. Keby tak boli previazane elektricky, trolejbusy a autobusy, hned by to fungovalo 😎
Potesitelne na tejto haluznej diskusii je, ze sme sa zhodli na unifikovanom natere.

Nemozem si neodpustit poznamku: Dunaj uz davno nie je krasny modry, ale srackovohnedy.
All: Tie povodne farby pouzivane na vozidlach MHD v celej byvalej CSSR su prazske a nie komunisticke ako tu niekto uvadzal. Preto ich Praha pouziva stale. Farby na vozidlach MHD nemusia byt len mestske. Su to hlavne farby dopravcu.
Co sa tyka tych bratislavskych mne osobne sa pacia busy, troliky , ale rozhodne povazujem ako nepodareny Kotasov na ter na T6 a K2S(T3S). Ten nater je prilis tmavy, co nie je moc bezpecne a ani ako fotografovi mi to moc nepasuje a tiez ten nater neumoznuje pouzitie ploch vozidla na reklamne ucely. Nater elin mohol byt nieco ako mali 7785+7786 po odstraneni reklamy na Wustenrot.
Reakcia na: Vladimír #14177:

Ja si uz nepamatm, o com sme sa hadli povodne. Tusim ma len "nastvalo", ze som povedal svoj nazor, na NP busy, ktorymi som sa viezol a m@artin zacal nejako (na moj vkus) moc obhajovat CB. A este som sa mu snazil vysvetlit o com je pojem VRAKOSA v BA a ze nebyt toho, ze uvadzal neoverene udaje, ani by som nepokracoval. NO ale mal som vcera zly den asi, alebo co, obycajne sa nehadam, ked vidim, ze to nikam nevedie.

Ja proti karosam nie som - len jedine, co som povedal (na zaciatku), ze NP karosa (teda CB) sa mne osobne najmenej pacil a paci (aj po skusenostiach), a ze keby sa v BA nejake kupovali, tak by som bol rad, keby sa prednost dalo inemu vyrobku (kludne aj z karosy, ak by este iny NP bus mala).

A nemyslim, ze by som bol za siroky vozidlovy park - nikde som to nepisal. A prave preto ma mrzi, ze ikac krchuje, bo ich vozidla tu odviedli a odvazdaju dobru sluzbu a si myslim, ze by sa kludne mohli nakupovat aj dalej a aj v ich NP verziach, ak by to bolo este mozne.

A ze by sa mi najviac pacilo citaro, ci napr. take cito (namiesto SOR-ov), tak to je len moj nazor a trochu sen (co by malo byt kazdemu jasne) a tiez si myslim, ze by sa to pacilo asi kazdemu, kto uvedene vozidla videl, ci si cital ich prospekty.

Inak suhlasim - bola to zbytocna hadka a sorry, ze som ju tak pomahal roztiahnut. Najviac, ma ale nastval m@rtin, ked som mu napisal, ze podla vyrobcu je to tak a tak a on mi napise, ze nie.

O.K. koncim.
Reakcia na: Igorko #14188:
hehe no s tymi dverami mas pravdu - to som si vsimol hned po nastupe do vozidla, ako prve. A hrozne sa mi pacil ich system - jednoduche a velmi, velmi ucelne a navyse aj efektne.

Diky, konecne niekto vysvetlil (lepsie, ako ja) m@rtinovi, ako som myslel to porovnanie.

Len tak na okraj - neviem, ci to citaro nema aj nejaku fotobunku zvonku. Lebo som bol svedkom, ze ako je typicke v BA, tak autobus ledva zastal a ludia sa nahrnuli hned k dveram - tesne k busu - no a dvere (stredne) sa vysunuli, ze sa idu odsunut a zrazu sa zastavili a zavreli sa. Ludia potom (klasicky) od udivu odstupili a dvere sa potom normalne otvorili. A Neviem, ci tobola nahoda (ze vodic nieco "skusal"), alebo je tam taka fotobunka, ci iny snimac.
Reakcia na: Andy #14180:
A máš tie fotky v elektronickej podobe? Dosť by sa mi hodili. S 6293 jazdí môj kamarát, tak by som sa mu mohol posmievať:-).
I.
Reakcia na: Vladimír #14177:
Bez riešenia detailov mám akurát pripomienku k jednému detailu: Karosa má práve naopak mimoriadne nevhodný systém zatvárania dverí. Ak sa na Ik4x5 zatvoria dvere buchnutím, je to vecou nastavenia. U Ikarusu ale nehrozí, že ak sa niekto čo len náhodou v zákrute oprie o dvere, dvere sa cez zodratú západku otvoria a cestujúci vypadne. A Martin vie veľmi dobre, o čom hovorím, pretože sa to stáva aj v Prahe pri ich kvalitnej údržbe, tie dvere sú proste konštrukčne nedoriešené. Už nehovoriac o tom, že všeobecne koncepcia výklopných dverí je pre mestské vozidlo tá najhoršia, dlhé dráhy dverí predlžujú pobyty v zastávkach, otvorené dvere bránia vodičovi vo výhľade pozdĺž vozidla, ramená pohonu dverí pri zatváraní dverí ohrozujú cestujúcich atd.. Určite každý, kto sa bol previezť Citarom, zaregistroval jeho rýchle pracujúce, elektricky ovládané predsuvné dvere a to ešte Mercedes je taká firma, že aby otvorené krídlo prvých dverí neprekážalo vodičovi, tak predné dvere sa otvárajú donútra.
I.
Reakcia na: m@rtin #14169:
Martine, pominu teď Tvé spory o autobusech a odbočím k Passatům a Superbům. Myslím, že v tomhle, stejně jako ve všem, dáš příliš na to, co sis kde přečet, co Ti kdo řek a ne na svůj vlastní rozum. Je úplně jedno, zda časopisy zařazují Passat do střední a Superb do vyšší střední třídy. Superb je Passat s prodlouženým rozvorem, tudíž se dají pohodlně srovnávat. A je jasné, že i VW to tak bere, proč jinak by bránil škodoffce dávat do Superba pohon 4*4, osmiválec a podobně? A to je přesně to samé, jako když Irisbus prosadil Angory na úkor Ikarusů.
I.
Dnes som si vsimol ze oznacnik zastavky na Mladej Garde je stale len provizorne umiestneni:( V okoli sa pred niekolkymi mesiacmi vymienili totiz oznacniky zastavok za nove , na tento sa asi zabudlo tak tam je na nejakom disku so zeleznou rurou teda uplne provizorne.Tiez ma pabavilo ked som zbadal ze na novych oznacnikoch je stale ta zelezna krabica na elektricku pripojku a pritom kabel bol pri demontazi odpileny tesne nad asfaltom:) Krabica mala opodstatnenie ked sa zaciatkom 90 rokov asi uvazovalo o podsvieteny garafikonu na zastavkach ale teraz je tam zbytocna. Cakam kedy ju odmontuje nejaky zberovy referent 🙂
no mám tu ifno o dotáciách pre DPB v tis.

štátne:
bežné- 694 120 (minulý rok 677 200) nárast o 17 mil.
kapitálové- 220 300 (minulý rok 220 300) +/- 0

mestké 😞 😞 😞
bežné- 280 000 (minulý rok 262 000) nárast o 18 mil.
kapitálové- 157 800 (minulý rok 268 000) pokles o 92 mil.

Na meste by si niekto zaslúžil zavesiť za gule do prievanu, z čoho chcú ešte uberať. Mali dať o sto mil. viac nie menej.
No ja by som sa vrátil k tej heraldike a náterom na busoch. V prvomrade študujem dejepis a heraldiku sme mali. Je to náuka o erboch ale O.K.

Takže náter typu K2S. Bratislavský erb asi každý poznáte, tak viete, že podklad je červený a hradby strieborné (či šedé). Takže to by farbami sedelo. Ale čo tá modrá?! No možno keď to robili tak sa im kombinácia červená strieborná zdala fádna a tak pridali modrú. Ak by sme sa chceli zamyslieť, či sa k BA hodí, tak čo je pre BA najtypickejšie - Krásavica na DUNAJI - voda a modrá farba. Takže to by sedelo.

Bus- berme náter I 4XX. Mestké farby, čiže vlajky mesta sú červená a biela, nie je o čom. Podobné farby má aj BB, takže...

Jediné čo nesedí je čierna na Tbusoch. Tá v heraldickom či sfragistickom poňatí tejto problematiky nemá nič s BA spoločné.

Ale stýmto poňatím by sa naozaj nedalo ísť, lebo by sme mali mať potom farby ako Viedeň. A predstavte si červeno žlté pražské vozy.

martin: zdá sa mi to, alebo máš tendenciu sa stále s niekym hádať. Nemýl si imhd s inými diskusnými fórami. Vieš keď sa pochytíš s jedným alebo dvoma, fajn, veľký rozdiel názorov, ale s väčšinou?! A názor: najprv skús potom o tom hovor, je vážne blbosť. Ak sa tým riadiš tak si neuveriteľne nevzdelaný človek. Dám ti aj príklad. Myslím si, že vieš ako funguje jadrová elektráreň, no pochybujem, že si si ju preliezol od primárneho po tercialny okruh. Človek sa učí v drvivom percente len s podania iných. Celý školský systém,je na tom založený. A ktomu Ikarusu. I280 sa už nedali modifikovať, z toho by si už nič nové nevytrieskal, tam proste musela prísť nová koncepcia, rada 400 a tá začala už za komančov (v BA sa skúšal v roku 1988), takže Ikarus jeho vývoj v trhových podmienkach nestála tak veľa. Vtedy to hradila M. vláda, možno aj niečo RVHP. Neviem, kedy sa pustili do NP vozov.
Sakra, preco vzdy ked mi pride smska, tak mi zblbne cely windows?
Reakcia na: Vladimír #14118:
System BUSE je u nas asi toto: transparenty, palubak a hlasic.. Co ine by to este mohlo byt?
Reakcia na: Igorko #14129:
Ja som zhodou okolností dnes odfotil 6270 a v nom takeho deda.. A inac podarilo sa mi odfotit ako 6293 vyletel na vyhybke na Trenciansku/Mileticovu. Lebo som ho fotil a jak som stlacil spust, tak vyletel.. 🙂 Potom tam vyletel aj nejaky dalsi, a to asi na 5-10 minut vyhodil meniaren..
Reakcia na: Vladimír #14177:
Mne sa zase páčil text na strešných vetrákoch Ikarusu: "... a uvolněné víko ODSTRAŇTEŇTE." :-> A na slove VŠECHNY nebol mäkčeň (háček) nad S, ale nad V. Ale podobne vtipne to mali aj v angličtine, už si presne nepamätám (no bodaj by som si pamätal, keď tu Ikarusy nejazdia), ale bolo to niečo v zmysle "In emergency turn all 4 red handle vent cover open" 🙂
Reakcia na: Vladimír #14177:
Neviem ake signalne tlacidlo si mal na mysli, ale ak si myslel tlacidlo na zastavenie na zastavkach na znamenie, tak po jeho stlaceni sa v Ik435 rozsvieti nad prislusnymi dverami take zelene svetielko.
M@rtin vs. Andrej: Prečítal som si celú vašu diskusiu. Mám dojem, že neviedla k ničomu, lebo každý z vás si aj tak myslí svoje, a takmer vôbec z pôvodného neustúpil a druhého o svojej pravde nepresvedčil.
Obaja ste tak trochu obmedzený predsudkami. Martin si na základe jedného zážitku vo vozovni vsugeroval, že v BA nejazdí polovica Ikarusov, dokonale pozná dôvody netešivej finančnej situácie v Ikaruse... Andrej zasa dosť nepochopiteľne donekonečna vystupuje proti Karose a celú debatu diplomaticky uzatvára konštatovaním, že City Bus vôbec neprichádza do úvahy pri kúpe nových vozidiel 🙂
Vaša diskusia ma vyprovokovala k tomu, aby som sa vážne zamyslel nad tým, ako pociťuje rozdiel medzi Ikarusom 435 a Karosou B961 OBYČAJNÝ CESTUJÚCI. Ako rozmýšľam, tak rozmýšľam, ale vychádza mi, že v zásade niet rozdielu. Oba typy majú zníženú podlahu, oba majú čalúnené sedadlá... Ide len o detialy:
- Ikarus je priestornejší - má menej sedadiel medzi druhými dverami a kĺbom a má oveľa priestornejší kĺb (v Karose je stáť v kĺbe pomaly nemožné)
- Karosa má lepší a bezpečnejší systém zatvárania dverí, nemôže sa stať ako v Ikaruse, že posledné úzke dvere sa zatvoria prudkým zabuchnutím oboch krídel v sekunde
- Karosa má lepší informačný systém - o stlačení signálneho tlačidla sú cestujúci informovaní pri každých dverách
- Ikarus nemá nedorobky typu, že cestujúci sediaci od uličky má problém vystúpiť, lebo sa nevie predrať okolo madla
Ako vidíte, jedná sa o detaily. Dokonca by sa našli aj spoločné vlastnosti oboch typov ako rovnako vtipný pokus Ikarusu aj Karosy prekladať informačné texty do slovenčiny 🙂 ("Pootočte kolečkom vo smere šípok" a pod.)
Napokon ma napadla, z pohľadu cestujúceho, ešte jedna dôležitá vec. Karosa v nových autobusoch verzie "E" chcela priblížiť signalizačné tlačidlo cestujúcemu, a tak ich počet zvýšila a rozmiestnila po celom autobuse, no paradoxne nenechala na mieste, kde je to najlogickejšie - pri dverách. Z toho dôvodu je v Karose boj s časom o to, kto nájde tlačidlo "STOP-ku".
Žijem v meste, kde v sedle iný klbák ako Karosa 941 alebo 961 nejazdí. Myslím, že je to moderný mestský autobus, z pohľadu cestujúceho výborný. V čase špičky sa naši cestujúci môžu odviesť aj s Ikarusmi 435. Myslím, že je to moderný mestský autobus, z pohľadu cestujúceho výborný.
Debaty o tom, ktorú zo značiek vylúčim z možnej obnovy vozidlového parku v Bratislave nikam nevedú. Doprava je dnes predovšetkými konkurenčný boj medzi IAD a MHD a ak chce MHD zvíťaziť, musí sa rýchlo začať zbavovať pre cestujúceho neatraktívnych javov. Pre cestujúceho môže byť neatraktívne v prvom rade vozidlo. To znamená, že urýchlene musia z ulíc zmiznúť vraky, bez ohľadu na to, či ich nahradia Ikarusy 435, Karosy B961, City Busy 18, Solarisy Urbino 18 alebo Citaro.

A na záver - pre Andreja: Unifikácia vozidlového parku je veľmi dobrá vec. V mnohých podnikoch už na to prišli alebo práve prichádzajú. V žiadnom prípade by som to nepodceňoval.
Keď dám z Hraničnej do Podunajských biskupíc tak mi to za každú cenu ide cez linku 510... A z Rajskej na Čiližskú neexistuje spojenie vôbec....
Ten FS vyhladavac je dobry... Dam vyhladat z Hranicnej na Hranicnu a najde mi:

510
24:01
Hraničná
24:07
Za mostom
510
24:38
Za mostom
24:43
Hraničná
Reakcia na: Martyk #14172:
Joj, čaro nechceného 🙂

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.