Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Andrej:
Já nepočítám cestující ve vozidlech, já jen tvrdím, že je divné, že při stejné velikosti podlahy má Karosa B961 o 17 cestujících větší kapacitu než Karosa B941. Pakliže se budeme bavit o udávané obasaditelnosti, pak ano. Ale z vlastní zkušenosti vím, že Karosa B961 nemá větší kapacitu než klasická Karosa B941.
Potom, co jsem se kouknul do prospektů, zjistil jsem, že máš pravdu ohledně délky vozidla. Já myslel, že Citybus má 17 990 a Karosa 17 500.
Citybus má jeden úplně malý schůdeček u třetích a čtvrtých dveří. Pakliže to uznáváš za handicap vozidla, tak já ne.
S uličkou ve vozidle souhlasím, ale pak tě chi upozornit, že Citao jí má stejně širokou jako Citybus.

martiner:
Pokud vím, tak i DPB měl (má) problémy s Ikarusy. Dodávky náhradních dílů trvají i pů roku, zprovoznění dvouch I412 z roku 2001 trvalo měsíce..........
Reakcia na: KLF #14075:
Hej, ako som už písal - beusácka klasika, našiť to vodičovi. Ak mi napíšeš, ktorý to je, tak mu môžem poskytnúťp ikantné detaily o dopravných nehodách členov topmanagementu DPB s "technickými závadami". A opakujem ešte raz - spýtajte sa Rafaja, Vingálika, Weigla, či keď jazdili a odchádzali z voza, vypínali pri každom opustení voza reverz a riadenie? Nikto to nerobil!
I.
#13990 martiner >

😞 ja uz neviem, co na taketo slova povedat! Poznas Darra? Nie?! No asi fakt nie, ked taketo hovadiny trepes! Sa zamysli nad sebou!
Reakcia na: ceco #14068:
Neviem, kde si čítal, že informácie na Malostranskej sú z GPS? Informácie sú z informačného systému vozidiel a loklaizačných majákov na zastávkach. Ale funguje to fakt biedne.
I.
Reakcia na: Igorko #14128:
No podobne som pocul aj ja, ked som bol vo varoch teraz v jaunari. Akurat, ze som s tesil, ze uvidim, i417, ale taky tam nemaju. Maju len tusim 2ks i435 - este starsich serii, ako my tu v BA a bez klimy pre vodica. Ale videl som tam S21AB :DD - fakt kransy voz - teda aspon zvonku, ked stal.

Tak isto som tam videl a zviezol sa i405 😃 - sranda busik.
Reakcia na: Turbo #14126:

Ten ikarus - to je pravdepodobne 280.37A - ma ze vraj originalny motor M.A.N. s obrovskym vykonom cca 350koni a jazdia vo varsave - aspon konretne

http://zp.lo3.wroc.pl/~tomek/tournee.php?p=1111


Dalej, ze vraj taketo usporiadanie maju aj ikace vybavene motormi Cummins, alebo Detriot Diesel. Ked som bol v Karlovych Varoch a tam, co maju i280, tak ze vraj maju motory Detriot, ale co som videl, tak maju dvere normalne. Ale nemozem povedat, ze to co som videl v K.V. tie i280, tak ze maju tie motory vstavane - takze to nevoem ani vylucit, ani potvrdit.
Reakcia na: Spectre #14042:
Ešte stále na tom jazdí ten te.lý Grošmidt? Ten mi úžasne závidel moju pridelenú poslednú 212, ktorú so mkedysi robieval a chodil intrigovať k hl. výpravcovi. Do držky by som mu mohol dať aj dnes, prípadne...
I.
Reakcia na: m@rtin #14040:
No vidíš Martine, já jsem v těch Varech byl a vyslechl jsem si úplně jiné názory - nikdo o žádných problémech s elektrikou ani o hnutých kastlích nevěděl. Naopak, říkali, že kdyby jim Karosa jako zastoupení Irisbusu v ČR neodmítal dodávat Ik412/417, tak by je nakupovali i nadále.
I.
Reakcia na: Turbo #14125:
v Presove to maju okrem TrM-iek vsetky vozy. Ci uz 14, alebo 15 Tr. Myslim tym otvaratelne kazde okno. 15Tr-iek takych, ako bolo na tom obrazku, mame 22 kusov 🙂

Ten Ikarus s predsunutymi dverami je Ikarus s vykonnejsim motorom myslim od firmy Cummins. Dvere boli posunute preto, ze by sa tam inak ten veky motor nevosiel. Maju ich napr. vo Warszawe. Maju vraj uplne neuveritelny vykon.
Aj toto. Udajne je to Ikarus 268
Zaujimave

Re #14124 Papyr:
Same vetraky, no nie??? Nase 15Tr to nemaju...
Reakcia na: Turbo #14123:
A co je na nich zvlastneho?
m@rtine, BUSE-cka nevedia poriadne vyuzivat ani v Liberci, Pardubiciach....
Reakcia na: Andrej (Anndy008) #14120:
No spotrebu Ti môžem napísať hneď - tak ako ju používa DPMP (napíšem len sólo vozidlá):
Karosa B731 - 35,5
Karosa B732 - 30,6
Karosa B932 - 32,0
City Bus - 38,5
Údaje sú v litroch na 100 kilometrov.

Porovnať výšku podlahy Karosy (pozor Karosy E!) s Ikarusom si ozaj netrúfam. Na také detaily odhad nemám.
Reakcia na: Vladimír #14117:
No ten vyrok je myslim o novych veciach. Ze je niekedy vyhodnejsie kupit drahsiu vec s vyssou uzitnou hodnotou, alebo pridanou hodnotou, alebo niecim inym, ako kupit nieco len o nieco lacnejsie, ale nebude to napr. na 100% splnat moje poziadavky. A ja som to myslel prave na nove busy - ze radsej nech sa kupi urbino, ako CB, alebo hocico ine. Napr. niekto tu pisal (neviem, ci je to zarucene) o vysokej spotrebe Citybusov (tusim m@rtin) a porovnaval ju citarom (55 vs 45l), ale overene nemam nic z toho, a ak to pisal m@rtin, tak ani on nie, ako tu neraz dokazal (rypnem si - mozno ju sam bol zmerat).


Nikdy som netvrdil, ze karosa moze za to, ako u nas karosy vyzeraju. Tak isto som nepisal, ze je to vinou nasich ciest. Vzdy som pisal, ze je to vinou (ne)udrzby. Len som vysvetloval, ze preco ich tu volame vrakosy. A teoreticky, ked ich porovnam s i280, co su rovnako stare, ak nie starsie a maju rovnaku (ne)udrzbu, tak nevyzeraju v takom mnozstve tak zdemolovane.

A tiez som nehovoril, ze na rozbitu cestu sa nehodi B961 a urbino 18 ano. Som len povedal, ze v dnesnej dobe uz nie je podla mna dobre kupovat autobusy typu B961.Takez je dobre, ze nechapes, ja tiez nie 🙂

Re #14118 Vladimir: Prepac, ale o vyske podlahy i4x a karosy som nepisal ja, ale martiner. Ale urcite ma i4x nizsiu podlahu. Patral som po presnych rozmeroch, ale zistil som len vysku podlahy u 9xx karosy - takze neviem porovnat.
Reakcia na: Andy #14115:
Boha, Andy, ved sa krot! ;-P
Andy: Myslel som spojazdnenie systém, nie displejov. A systém, v ktorom nie je pár titulovaných pracovníkov zapnúť hlásenie, nepovažujem za spojazdnený.
Čo všetko vlastne systém BUSE v Bratislave robí, sleduje, zabezpečuje...?

Andrej: Údaje pre porovnanie výšky podlahy Karosy a Ikarusu nemám. Osobne si však nemyslím, že by tam mali byť nejaké rozdiely, ak tak v milimetroch, ktoré si ja ako bežný cestujúci, nedokážem uvedomiť.
m@rtin: Hmmm... prečo sa na Slovensku ešte nikomu nepodarilo BUSE spojazdniť? Lebo tu niet peňazí! Napr. taký DPMP si dodnes nevie vynachváliť kúpu systému R&G Mielec, kde len displeje sú (vraj) o 75% lacnejšie a šesť rokov to klape ako hodinky a hlavne SAMO! Keď sa zmení trasa jednej linky, nemusí sa obchádzať 150 vozidiel v garáži, aby sa im aktualizoval systém. Aj s BUSE by sa dalo pekne pohrať, lenže my si nemôžeme dovoliť mať na DP jeden úsek, ktorý sa bude zaoberať len palubnými počítačmi.

Prečo sa do B961 s tou istou plochou pre státie ako v B941 vojde viac ľudí, neviem. Odpoveď vie len Karosa (možno počítala aj nový priestor za poslednými dverami na státie). Každopádne však predpokladám, že údaje na prospektoch k B961 a k City Busu 18m boli vypočítavané rovnakou metodikou, keďže ide o vozidlá a propagačné materiály o nich rovnako staré, teda pomer 167:156 zrejme myslia vážne.

Andrej: Výrok "Nie som taký bohatý, aby som kupoval lacné veci" sa skôr hodí, ak za lacný peniaz kúpiš ojazdený bus, kde nízka cena sa Ti mnohonásobne môže vrátiť na náhradných dieloch, opravách a pod. Ale tu sa predsa hovorí o NOVÝCH vozidlách Karosa B961.
Pritom
1. stále platí, že stav Karos v Bratislave nemá inde obdobu, takže to asi nebude Karosami.
2. aj v Košiciach sú porozbíjané cesty (i keď nie tak ako u vás), no Karosy idú v pohode
3. ak sa na rozbitú cestu do BA nehodí Karosa B961, tak potom SU 18 áno? To som akosi nepochopil....
Reakcia na: Andrej (Anndy008) #14112:
Ja mám doma nejaké prospekty BUSE, a tam sa píše, že ten software (tam je vraj GEBUSE, takže možno iný) sa dodáva automaticky pri zakúpení systému...

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.