Aj to by bola možnosť, ale spomenul som riešenie, ktoré je štandardné v mnohých iných mestách, a ktoré má aj dodatočné výhody - napr. viac priestoru pre čakajúcich cestujúcich, ktorí si menej kolidujú s chodcami, plus stavebná úprava priestoru.
OK, viem, že sa to nedá celkom porovnávať. Išlo mi o to, z hľadiska dopravnej záťaže tejto lokality, že v súčasnosti cestovaniu zo stanice a na stanicu dominuje MHD, prípadne taxíky, alebo aj malé množstvo krátkodobého parkovania IAD, alebo iba jazdy IAD "na otočku". Avšak, ako správne vravíš, to, čo sa tam plánuje, vytvorí pre IAD úplne iné, rozumej zásadne lepšie podmienky.
Pričom Ing. Mikuš sa neštíti tvrdiť, že projekt zlepší priepustnosť Šancovej, kvôli tomu, že sa zruší jedna svetelná križovatka (Šancová/Žabotova).
Inak na Žabotovej by som teda po realizácii tohto projektu bývať nechcel - tri prúdy áut vychádzajúce z nového magakomplexu - dopravané megalomanstvo v réžii IPR a úradníkov magistrátu.
Zdravím, prepáčte mi OT, viem, že to nesúvisí s MHD, ale sú tu odborníci, ktorý to zaručene vedia Nevieme ti povedať, aký železničný vagón sa najčastejšie vypravuje pre osobné vlaky v okolí Bratislavy a v akom počte? Ďakujem
25€ za jeden autobus? ? To si extrémne predražel... ? Ak by si dal DPB vyrobiť sériu nálepiek napr. v počte 1000ks (vždy sa nájde nejaký blbec čo by tu nálepku odlepil) tak by to vyšlo na trojdverové vozidlo pri počte 6 kusov o rozmeroch 15cm x 10cm na 3,24€ Za celú takúto 1000ks sériu by zaplatil 546,45€ ? Samozrejme tá cená platí len ak to bude nálepka napr. s modrým podkladom a bielym písmom a nie nejakou super grafikou, ktorá by bola aj tak zbytočná. Tu si môžem prepočítať cenu: http://www.lacnenalepky.sk/nalepky/nalepky.php
Ešte k SOR lebo je tu o tom viac.
OK. SOR nakúpila vo veľkom Praha aj to prevažne lepšiu verziu NB. Tam by som to ani tak nezazlieval lebo aspoň podporili domácu výrobu a trh. Ale v Prahe autobusy zďaleka nie sú tak nosný dopravný prostriedok, v centre mesta nie su ani k videniu. Praha si može dovoliť šetriť na autobusoch lebo Výrazne obnovuje a rozširuje Metro taktiež električkovú sieť + nové vozidlá. Takže argument musíme na autobusoch šetriť je obstojný v prahe obstojný.
A Bratislava čo? ZA 20rokov nepribudol jediný meter koľajníc. Električky čo boli dodané ako nové sú už značne zastaralej koncepcie.
Trolejbusy - naveľa naveľa vybudovanie trate na Dlhé Diely a pouhých 7 vozidiel odpovedajúcim súčasným trendom.
Takže v tomto dokopy nič, ťarcha je nechaná len na autobusoch a ešte aj tam je problém slušné vozidlá kúpiť.
Pípanie smeroviek, tak myslím, že toto je to najmenej -veď stačí prerušiť kontakt - odšróbovať káblik od reproduktora. Alebo sa s touto banálnou požiadavkou obrátiť na výrobcu aby to sám upravil.
Rozdiel je hlavne v dizajne. A vzhľadom na to, že MHD je výrazný mestotvorný prvok, tak by aj vzhľad nemal byť zanedbateľný. A nemal by byť v obzvlášť v meste ktoré by malo byť výkladnou skriňou SR.
Ako od SOR rad NB by som ešte zniesol za podmienky, že typu NB18 by ostránili aj ten zásadný nedostatok spomínaný v #140566.
A čo sa týka typovej rady BN, nech sa na mňa nikto nehnevá ale po dizajnérskej stránke je to príšernosť na kolečkách. To dizajnér mohol aspoň tú nerovnosť strechy prekryť nejakou lištou aj to kosodĺžnikové okno inak poriešiť. Však preboha to priam uráža dobrý vkus.
Ako zase musím uznať po stránke funkčnosti tým autobusom nič nechýba ale predsa aj keď si niekto vyberá súkromne auto tak pozerá aj trochu na vzhľad nie len na cenu.
Najvhodnejsie by bolo asi spravit podobnu akciu ako v minulosti pri elektrickach a nainstalovat jednotny styl otvarania dveri (idealne s tym ze to tlacidlo by zaroven fungovalo ako znamenie) na B741 CNG, SOR B/BN, Solaris, Capacity, Tedom, Citelis a solo Citaro.. skratka vsetky vozy kde je potencial ze budu este dlho v BA jazdit (okrem minibusov, tam to netreba) a potom tak objednavat aj nove vozy.. lebo ten BA system je strasny bordel.
ak by zastavovanie v ľavom pruhu malo byť progresívne, nie je potrebné budovať zastávkové mysy, postačí úprava ako pri električkových zastávkach - vyznačiť zastávku na vozovke, pri takých zastávkach autá musia počkať za vyznačenou zastávkou, bolo by vhodné doplniť zákon, aby vodiči mali jasno, že (t)bus na takej zastávke nesmú obchádzať sprava, ak má otvorené dvere, resp. pokiaľ nemá dvere zatvorené a niet pochýb, že ľudia opustili miesto vyznačené na vozovke
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Preßburg.Germane
Ako od SOR rad NB by som ešte zniesol za podmienky, že typu NB18 by ostránili aj ten zásadný nedostatok spomínaný v #140566.
A čo sa týka typovej rady BN, nech sa na mňa nikto nehnevá ale po dizajnérskej stránke je to príšernosť na kolečkách. To dizajnér mohol aspoň tú nerovnosť strechy prekryť nejakou lištou aj to kosodĺžnikové okno inak poriešiť. Však preboha to priam uráža dobrý vkus.
Ako zase musím uznať po stránke funkčnosti tým autobusom nič nechýba ale predsa aj keď si niekto vyberá súkromne auto tak pozerá aj trochu na vzhľad nie len na cenu.