poznám, mne osobne sa to veľmi nepáči,
keď sa hovorí o moste cisára Fr. Jozefa a ešte sa zdôrazňuje pôvodnosť, tak mám maličkú dilemu, lebo pôvodný most bol cestný šírky 6450 mm, železnicu na neho umiestnili iba z núdze, lebo Kráľovské uhorské železnice nedali súhlas na prevádzku lokálnej železnice Bratislava - Viedeň na vedľa postavenom železničnom moste Zadunajskej miestnej železnice,
pôvodný most cisára Fr. Jozefa mal 7 polí, z ktorých stredné malo 92 m, k nemu sa symetricky pripájali z každej strany dve polia po 72 m a jedno pole s 32 m, celková dĺžka mosta bola 458,45 m,
čo sa týka vzhľadu, zásadne iný malo iba stredné pole s hornou líniou v oblúku, ostatné boli rovnako priame ako dnešné,
Pozri, Stary most je provizorne riesenie na par rokov. Nema ziadnu architektonicku hodnotu, ide o obycajnu provizornu kopu zeleza spatiacu centrum mesta. Osobne som jednoznacne za nahradu niecim krajsim, najviac sa mi pacil navrh noveho mosta na baze Franza Jozefa..
Keď už máme v KV samé nové (zmyselné i nezmyselné linky) tak som už navrhol aj linku 132. ? Berte to skôr z humoru ako z reálu, ale keď sme už pri tom tak tu sú jej klady a zápory.
Klady:
+ Linka by viedla zastavným územim, kde sú len rodinné domy plus zopár panelákov. Od týchto rodinných domov je to fakt kus na MHD určite viac ako na na trase panelákov linky 135...
+ Na veľkom zelenom svahu už stavia investor, ktorý tu plánuje postaviť ďalších 5 domov (teda zväčší sa využiteľnosť linky)
+ Temer nulový súbeh s trolejbusovou a nulový súbeh s električkovou trasou.
A zápory:
- Na linke by mohlo jazdiť len vozidlo kategórie MINI (tých má DPB nedostatok)
- Prechádza časťami kde nie je cesta ale len spevnený podklad
- Cez zimu sú tu ťažko udržiavané cesty
A teraz k tej trase čo máme zakreslené. Fialové sú zástavky bez znamenia, zelené sú na znamenie. Vyznačená červená trasa je možné rozšírenie linky aby mala väčšiu obslužnosť. Linka nevedie žiadnou zástavkou (okrem konečnej) na ktorej stoja linky 33, 32 a 133 takže by ju nevyžívali na zvoz na Molecovú iní ľudia. Invetrval by som tu navrhol cca 30min alebo hodina. Čo sa týka zmyselnosti tejto linky, myslím si, že je určite viac zmyselná ako taká linka 135 alebo 36 lebo obsluhuje územie ke je fakt problém sa dostať na MHD a v týchto domoch nebývajú len ľudia čo majú autá, takže sú odkázaný na pešiu dochádzku. Za zmienku stojí, že v týchto miestach DPB testoval pri prezentácii nové Ivecá.
Hm, možno by si mohol ty popísať, ako vnímaš alebo nevnímaš pamiatkové atribúty Starého mosta... totiž nie je to hlavne o "železe v centre mesta".
Ale popísať to môžeš vecne a pokojne, napriek háklivej téme. ?
ked chce niekto ist na turu, nerozmysla nad tym dostat sa co najdalej autom ci busom. Ja som zacinal od hlavnej stanice a isiel 65km cez Karpaty do Plaveckeho Mikuláša, no nerozmyslal som, ze sa odveziem 203 na Kolibu, lebo usetrim par km.
A prach vyriace plechace nijak nesuvisia s VHD. To je uz uplne iny problem.
Re #139206 Z: Kto zatracuje 43jku? Len vravim, že sučasný hodinový interval cez tyzden staci a netreba tam polhodinovy. Tak nevkladaj do ust nieco co sme nepovedali.
hlavne by stačil jeden argument - "Ako možno veriť ľuďom čo nevedia desiatky rokov skvalitniť električku, že dokážu postaviť kvalitné metro, keď nevedia pracovať s tým čo už majú, pričom investície a práce sú oveľa lacnejšie a jednoduchšie ako pri budovaní komplet nového systému?!"
Neviete niekto, prečo L139 nezačne premávať od pondelka (2.11.09) ako bolo plánované, ale až od stredy (4.11.09) od desiatej hodiny? ?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
vlado13
keď sa hovorí o moste cisára Fr. Jozefa a ešte sa zdôrazňuje pôvodnosť, tak mám maličkú dilemu, lebo pôvodný most bol cestný šírky 6450 mm, železnicu na neho umiestnili iba z núdze, lebo Kráľovské uhorské železnice nedali súhlas na prevádzku lokálnej železnice Bratislava - Viedeň na vedľa postavenom železničnom moste Zadunajskej miestnej železnice,