Dnes som skoro "spôsobil nehodu"... Idem si asi po troch rokoch s autom po Jaskovom rade a zrazu kde tu, zprava sa prirúti sanitka a bez toho aby húkala!!! ? tak ju idem pustiť a zrazu pozerám, že to 1902 ? ?
To je v poriadku, že sú aj takí, ktorí chcú ísť ďalej. Napríklad aj ja tak niekedy chodím, aj keď väčšinou už na bicykli. Ale mne ide len o to, že takýchto ľudí nie je toľko veľa a bolo by zbytočné zavádzať tam polhodinový interval, keďže by to skončilo ako L901 pred predĺžením do Hainburgu.
V tom, že zakopávať trať v Petržalke do tunela je nezmysel, má Ďurkovský pravdu. Pravdou je ale aj to, že mesto tým, že pristúpilo na projekt železníc (z dôvodu vlastnej neschopnosti čokoľvek postaviť), výrazne prispelo ku komplikáciám s budovaním. Pretože diskusia, či estakáda, povrchová trasa alebo podpovrchová, tu už pred niekoľkými rokmi bola. Ale teraz je tu nový projekt, takže diskusia sa znovu otvorila.
Navyše sa objavilo ZEED, ktoré chce ... vlastne ja neviem presne, čo chce, pretože podľa dvoch diskusií, na ktorých som bol, sú tam najmenej tri názorové prúdy. Jedni, ktorí nechcú budovať električku do Petržalky, nosný systém chcú stavať výlučne na železniciach a peší presun Pribinova-Šafárikovo nám. pri prestupe na električku nevidia ako problém, ktorý by cestujúcich od využívania HD odradil. Peniaze, usporené nebudovaním električky, chcú využiť na zakopanie dlhšej časti železnice do tunela. Druhý reprezentujú radikálni ekológovia, ktorí nechcú stavať nič a namiesto NDS chcú v jeho trase postaviť chodník pre cyklistov a korčuliarov. Tretí nechcú vlastne nič, len diskusiu.
Môj názor je takýto: najlepšie by bolo postaviť až na Janíkov dvor električku. Ak na to mesto nemá, alebo ak to Petržalka nechce, a železnice chcú postaviť trať cez stred Petržalky, prosím, ale potom nech sa nebuduje žiadna duálna trať (je to drahé a funkčnosť je otázna) a treba sa vážne zamyslieť aj nad budovaním trate po Bosákovu. Myslím, že osožnejšie a lacnejšie by bolo potiahnuť električky na Pribinovu a urobiť prestupný bod tam. Usporené peniaze by som však, na rozdiel od ZEED, nevrážal do tunela, ale do rekonštrukcie súčasných električkových tratí na moderný prepravný systém. Tunel je riešením tam, kde treba prekonávať zastavanú oblasť, prírodné prekážky či chrániť vzácne biotopy na povrchu (tými však psíčkárske lúky v Petržalke nie sú). Budovať tunel tam, kde je roky cieľavedome a plánovane ponechaný koridor na dopravnú cestu, je bohapustým plytvaním peniazmi. Predstavy Petržalčanov, že ak sa železnica zakope pod zem, povrch zostane nezastavaný ("veď tá cesta tam vôbec nemusí byť" - citát z diskusie v Primaciálnom paláci), sú naivné.
presne o tom hovorím, že L43 môže poslúžiť ako odvoz do Lesoparku odkiaľ sa dá pokračovať po turistických chodníkoch ďalej. Samozrejme komu stačí sa prejsť trasu Voj. Nemocnica - Lesopark, tak fajn, ale kto chce ísť ďalej, tak chce šetriť sily. Nehovorím, že DPB by to mal riešiť prioritne, ale keď už si môžeme dovoliť dvojnásobnú posilu L133, ďalej linky ako 36 a 139, tak už nám nič nebráni zjavne vytvoriť dokonalú MHD ?
Veľmi pekne napísané.
Ámosovi, JameVOku a iným s podobným názorom navyše nedochádza, že autobusy do dolín môžu využiť aj ľudia, ktorí nechcú len vystúpiť z autobusu, opiecť si pri murovanom ohnisku slaninu, vypiť pár pív a odviezť sa späť, ale sa prosto chcú dostať ďalej, do končín, ktoré by inak boli nedosiahnuteľné, pretože pešia trasa bez využitia hromadnej dopravy by bola pridlhá. Ja som na svojich túrach po horách nikdy nepohrdol VHD a keď som po nejakej osem- či desaťhodinovej túre použil lanovku či autobus, vôbec som sa necítil nejako previnilo.
Ostatne, aj tých hore spomínaných elementov (slanina+pivo) by som radšej vyviezol na Železnú (či Peknú cestu, Biely kríž, ...) autobusom, než by som ich mal nechať sa tam vyvážať autami. Pretože darmo sa vyberiem po modrej do Marianky pešo, keď okolo mňa každé tri minúty prejde dymiaci a prach víriaci plechový hmyz, tak mám razom po dýchaní čerstvého vzduchu.
Načo lávky pre peších ? , povrchová električka bude oveľa menšia bariéra, ako štvorprúdová cesta, ktorá povedie popri električke. Pozri sa napríklad do Krasňan. Prejdeš ľahšie cez električkovú trať, alebo cez cestu? Čo tam tvorí bariéru?
A v akých správach? Ak na TV Bratislava tak tomu by som neveril na 100% ?
Ináč dnes si Karloveštania našli v schránkach Karlova Ves - SMER kalendár kde samozrejme prezentujú starostku a Fica ako ľudí čo nikdy nezabudnú na KV. Mal by tu teda "ujo" Záhradník spraviť nejakú protikampaň. ? ? ? Lebo mu to uberie percentá. ?
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Martin Fundárek
Ámosovi, JameVOku a iným s podobným názorom navyše nedochádza, že autobusy do dolín môžu využiť aj ľudia, ktorí nechcú len vystúpiť z autobusu, opiecť si pri murovanom ohnisku slaninu, vypiť pár pív a odviezť sa späť, ale sa prosto chcú dostať ďalej, do končín, ktoré by inak boli nedosiahnuteľné, pretože pešia trasa bez využitia hromadnej dopravy by bola pridlhá. Ja som na svojich túrach po horách nikdy nepohrdol VHD a keď som po nejakej osem- či desaťhodinovej túre použil lanovku či autobus, vôbec som sa necítil nejako previnilo.
Ostatne, aj tých hore spomínaných elementov (slanina+pivo) by som radšej vyviezol na Železnú (či Peknú cestu, Biely kríž, ...) autobusom, než by som ich mal nechať sa tam vyvážať autami. Pretože darmo sa vyberiem po modrej do Marianky pešo, keď okolo mňa každé tri minúty prejde dymiaci a prach víriaci plechový hmyz, tak mám razom po dýchaní čerstvého vzduchu.