Reakcia na: tr3mp #138826:
takže zo zastávky pri SAV sa ukázala dnešná zastávka - prínos nula,
zrušenie nadchodu je úplná blbosť, ted aspoň podľa môjho zmýšľania - strata bezpečného priechodu, varti všekých pošlete na priechod pred Vanekom? veď to bude ešte horšie, ako v časoch, keď sa prechádzalo priamo na hranici krožovatky od SAV k bývalému parčíku,
zastávka na Hodžovom nám. uprostred komunikácie, ďakujem pekne, pravdepodobne aj zrušené ľavé odbočenia na Palisády, alebo ľavé odbočenia z Palisád na Nám. 1. mája? všetko sa tam akosi nepomestí,
zmnena smeru jazdy na Čajkovského nič nerieši, chýba návrat z Čajkovského a Leškovej do tunela, aby sa dalo ísť na Pražskú, alebo tak im treba, ak môžu mať jeden úsek Leškovej zaslepený a vracať sa odtiaľ späť, tak môžu obehnúť niekoľko blokov a po 2 - 3 km sa pripojiť na konci z Radlinského na Starohorskú a šup hore Štefanovičovou do tunela a na Pražskú, ešte tak vedieť kde by sa to na Pražskej vynorilo zpod zeme, aby sa to nepobilo s naprojektovanou prestavbou Pražskej v rámci projektu IPR,
to o tuneli od Staromestskej až po I.Karvaša a 4.och pruhoch som čítal, ale kde sa tam zmestí aj výstupná rampa na povrch s pripojením pred SRo alebo naopak pred NBS? iba za cenu búrania a búrania, že ten zámer 4-och pruhov by važadoval likvidáciu zóny pred budovami STU, proste chcete dva tuneli alebo jeden súvislý, to už môžeme urobiť tunel pre tranzit na Pražskú aj pod Štefánikovou,
tr3mp
Alternatívou by bolo zrušenie nadchodu (po upokojení križovatky a umiestnenie zastávky pri križovatke s Leškovou (http://hrady.sk/imhd/SAV2.jpg)
Zastávka na Hodžovom námestí: http://hrady.sk/imhd/hodzovo.jpg
Leškova: výjazd z tunela z Pražskej na Štefanovičovu až za križovatkou s Čajakovského a zmena smeru Leškovej a Čajakovského rieši tento problém.
"IAD zo Staromestskej a Suchého mýta povinne cez Nám. 1. mája a Nám. slobody a tam vľavo na Štefanovičovu?" - Ak povoliť tranzit cez mesto, tak áno. Alebo naďalej po Štefánikovej ale s obmedzenou kapacitou.
"Má Nám. slobody vyhovujúce parametre?"
V súčasnom stave určite nie.
"Čo by sme museli urobiť, aby získalo potrebnú priepustnosť?"
Ako som napísal, výjazd z tunela od Nového mostu až na námestí Slobody a rozšírenie na štyri pruhy až po križovatku s Imricha Karvaša. Možno sa to môže zdať ako priťahovanie áut do centra, ale tým je už Staromestská.
Zvýši sa tým intenzita dopravy na Nám. Slobody a Štefanovičovej, ale výmenou za upokojenú Štefánikovu, priestor pred SAV, Hodžovo námestie a Nám. 1. mája.
"k náhradnému cestnému ťahu – podstatu nerieši, jedine, že by ste chceli, aby Štefánikova bolo iba jednosmernou do mesta , to je ten nežiaduci prístup – do mesta áno a z mesta nie,"
Štefánikova jedine obojsmerná, významom povedzme ako dnes Žilinská.
Čo je vlastne tou podstatou, čo nerieši? Ako sa dá riešiť?
Kamenné nám. - tam som skôr narážal na zvyšné smery, ktoré prejazdné sú. Obmedzením počtu povolených smerov sa znížila atraktivita prejazdu touto cestou a tým poklesla aj intenzita dopravy. A to je to, čo chceme, nie?
Posledná veta, ja som narážal na to, že v návrhu som ponúkol zachovanie kapacity pre IAD namiesto Štefánikovej. V ďalšom príspevku som akceptoval pripomienku a navrhol variant s ponechaním Štefanovičovej v súčasnom stave pri ubratí dvoch pruhov na Štefánikovej. Na to ste reagovali argumentom s tvorbou kolón. Takže mal som z toho dojem, že nie je dobré ani zachovanie priepustnosti pre IAD, ani jej obmedzenie ... nič viac, nič menej. ?