A keďže tá predstava straší aj mňa, vravím, že Tebou navrhovaná úprava by za súčasných podmienok bola nevhodná. Ja som tiež za preferenciu MHD, ale nie za každú cenu.
pozri si tento príspevok #138697 ...tu som poskytol jeden možný spôsob riešenia spojenia DNV+Dúbravka+Patrónka na HL.ST. s pokračovaním do centra, Nív, Prievozu, Vrakune a do P.Biskupíc
lebo načo ich tam zbytočne držať v zápche, keď tam už bude električka? Ostane tam jeden pruh pre každý smer a trolejbusy by tam naberali iba meškanie. V tomto smere fakt buď nechať všetko ako je, alebo len električka.
práve preto, že som to celé vykreslil v jednej mape kde je už finálny stav trolejbusovej, električkovej a autobusovej siete + jedna metrolinka, takže nemôžem tu rozpísať všetky trate kam idú a potom ako si predstavujem obsluhu tých, ktorých oblastí. Je to na dlho, ale môžem ti poslať tú mapu a potom môžme diskutovať systémom,že budeš dávať otázky a pripomienky.
z Dúbravky na hl. st. nie je urèená elektrièka, ešte dávnejšie bolo také spojenie L1, k zmene asi došlo pre jej celkové nízke využitie, z Dúbravky na hl.st je lepšie spojenie cez Patrónku, ak by sa mal zvýšiť podiel ko¾ajovej dopravy, tak by nezaškodilo otestovať záujem o železnicu v úseku DNV-Lamaè-hl.st., budúce Bory by mohli celkom slušne saturovať takú dopravu a ¾udí z Dúbravky by sa dalo priviesť k železnici dvomi cestami, z "horného" konca smerom k DNV a zo stredu a "dolného" konca do Lamaèa, tým by sa od¾ahèila elektrièka aj budúci NS MHD smerujúci cez KV do stredu mesta,
viem, že mnohí to "riešenie" odsúdia, návrh predåženia elektrièky z Dúbravky do DNV je pod¾a mòa ve¾mi nešťastný,
Ešte raz zopakujem, že tovja nadšená agitácia pre MHD má len jednu chybu - že tak agituješ len preto, že ty sám nemáš auto. V momente, keď sa naň zmôžeš, budeš škrečať opačne.
dosť kontrastne vyznieva to, že napr. na takej L88, alebo 96 som videl ako šofér osobne pomáha vozíčkarovi do autobusu (a kompenzuje tak dôsledky záhradníckých praktík v DPB...), oproti tomu šofér čo mu stačí akurát tak vysunúť plošinu sa na vozíčkara z vysoka vy... ?
áno viem čo by sa stalo, a predstava je krásna - idioti s autami by trčali v zápche a normálne zmýšľajúci ľudia by sa odviezli kapacitnou električkou! Samozrejme, že je to strašná predstava dokým budú dopravný podnik držať v hrsti idioti čo sa vozia od nepamäti autom a MHD im slúži iba ako kľúč k hlasom voličov. To je predstava, ktorá straší aj mňa, že by sa tá trať vybudovala, boli by vozidlá ale pri súčasnej schopnosti vedenia DPB a mesta by trať schátrala a vozidlá by nemali desiatky rokov náhradníkov...
keď si zoberiem, že dnešné električky dokážu odviezť naraz až 250 cestujúcich a to aj pri 6os/mxm a keď uvážim aj pri extrémne utopistickom faktore, žeby každé auto viezlo 4 ľudí (vzhľadom na to, čo ráno vidím, tak vidieť auto vezúce 2 ľudí je tiež rarita, tak číslo 2 postačí...), tak je to 62-63 áut. Jednoznačne som ja pre električku a na autá môžem z vysoka srať. Roky sa IAD ustupuje a na MHD sa serie. A vidno nejaké zlepšenie? Žiadne, vecí sú čím ďalej tým horšie a IAD si žiada stále viac a viac. Ale čo vyžaduje električková trať? Jednorázovo vyčleniť pre ňu priestor, financie, vystavať, raz za čas rekonštrukcia a električka nepožaduje ani žiadne parkovacie miesta v centre, neznečisťuje ovzdušie a argumenty o hlučnosti sú irelevantné a môže ich vysloviť akurát tak človek čo vyslovene stojí proti električke.
"Sú 3. dverové -bombovo vhodne do MHD???" - Su linky kde sa trojdveraky mozu hodit (teda ani nie tak to ze maju len 3 dvere, ale to ze maju viac miest na sedenie namiesto snahy o to narvat tam co najviac ludi).
Osobne som velmi rad ze ich kupili a len blazon sa na to moze stazovat.
Dnes postupne na ,,JD " privážajú 8-10 r. najazdených cez 400000 km- kĺbové busy Mercedesy. V Nitre ich strekli na červeno a prirobili klímu. Sú 3. dverové -bombovo vhodne do MHD??? Na vodičov sa znovu vysrali - nemajú žiadnu kabínu.Budú premávať na L21 - Vodiči čo teraz majú vozy 1631, 1632 atď majú smolu- dostanú tie nepodarené medvede. DPB ich prenajal na 3 r. / hlúposť tie V BA zhnijú /od Nitrianskej firmy, ktorá ich kúpila cez Poľsko z Nemecka. Takto voľajako si podnikateľ a terajší GR. Darkay, predseda predstavenstva Záhradník a hovorca DPB Kavecký predstavuje rozvoj a zlepšenie MHD. HOVNO- Derkay perie mafiánske chechtáky cez DPB, Záhradník kandiduje za ,,OK" na župana a Kavecký mu robí predsedu v ,,OK" Podarené trojka- Doprava a ich vrecka majú prednosť!!!! Srať na cestujúcich a vodiči - veď dostali tie podpriemerné uniformy- na né!!! A čo na to primátor, predseda vlády atď. Ha - zlodej nikdy nekričí chyťte zlodeja!!
S-Bahnom môže jazdiť na hlavnú stanicu vlado13, Škovránok a du.nč.o. (keď už má tú režimku) ? . Ja by som napríklad od Molodoj Gvardii k YMCE S-Bahnom nejazdil ? .
Ďakujem Ti, náčelník, že si sa ma zastal ? . To vieš, T3SUCS nie je autoškolaská Š120 ? .
Ešte upresním, že vozy T3CS, ktoré nemali kúrenie od zrýchľovača a teda ani vykurovcí kanál popri pravej strane vozidla, mali kúrenie pôvodne zapojené tak, že 1. poloha kúrenia zapínala každú druhú sériu špirál pod sedačkami. Obmedzenie len na kúrenie piesočníkov je "úsporný" a "zlepšovací" návrh vtedajšieho DPMB, mám vážnu obavu, že táto úprava nikdy nebola ani schválená, vtedy sa na to veľmi nehralo .
Keby sem niekedy prišiel ing. Poltretina, tak by nám namiesto kázania o zastaralosti a nemodernosti metrového rozchodu (v tejto súvislosti bude zaujímavé konštatovanie, že ak by sme "normálnym" nazvali ten najrozšírenejší rozchod, bude to u električiek práve metrový ? ) mohol porozprávať niečo o takýchto veciach.
"Aj keď to odbočenie z Račianskej na Šancovú si neviem dosť dobre predstaviť"
Ja by som ho tam nedával, maximálne ako manipulačné. Veď z Rače na Hlavnú stanicu sa predsa bude jazdiť S-bahnom
"prechod trate z bočného vedenia medzi Miletyčovou a Krížnou do stredového pásu práve v priestore jednej z najrušnejších križovatiek tiež veľmi nie"
Riešením by bolo vedenie trate po južne stane Štefanovičovej (už od Hlavnej stanice).
Podľa mňa najlacnejšie by bolo urobiť jednosmerný okruh s tým, že Štefánikova, Šancova, Karadžičova, Dostojevského, Staromestská atď by boli jednosmerné ulice s tromi pruhmi a azda by sa tie koľaje niekde vopchali......
?
Aha, tak to potom hej. Aj keď to odbočenie z Račianskej na Šancovú si neviem dosť dobre predstaviť, prechod trate z bočného vedenia medzi Miletyčovou a Krížnou do stredového pásu práve v priestore jednej z najrušnejších križovatiek tiež veľmi nie ? . Veď aj manipulačné odbočenie od Ružinova na Vajnorskú a vice versa bolo zrušené kvôli tomu, že do signálneho plánu križovatky, limitovaného vtedy radičom EST na 90 s, prípadne nadradeným radičom BA na 99s, sa nedala zakomponovať dostatočne dlhá fáza "voľno" pre tento smer.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
no.ev.di.