Reakcia na: Vladimír #13737:
aj ja ked som prisiel do Blavy sa videl som tie casy obehov, vlasy mi dupkom stali. Okrem beznej prestavky ma kazdy na jednej konecnej 20 MINUT! Cize jazda + vyrovnanie + jazda + vyrovnanie + 20 minut. Ci uz ide o linku 5, 78, alebo 210. V tych 20 min sa sice da elegantne skryt BP, ale inak mi to stale nejde do lebene. Je pravda, ze nepoznam dovod toho systemu.Napriklad linky 201 a 202 mali na konecnych bezne prestavky cca 5 a cca 11 minut. Minuly rok ich skratili o 5 min bez zmeny CP a hned bol 1 voz dole na oboch.
Papyr
debata Praha vesrus Bratislava nevedie nikam, ako sme sa uz niekolkokrat presvedcili. O dotaciach mesta obecne a MHD zvlast sa mozeme bavit aj niekolko rokov a nedojdeme k nijakemu zaveru. Praha je proste inde. Je to milionova europska metropola s obrovskym historickym centrom, s obrovskymi prijmami z turizmu a bola bohatym mestom vzdy. Dokonca aj predtym, nez si Pressburg vsimla Maria Terezia. To je dany fakt a tak to uzavrime tym, ze bratislavske a prazske podmienky su uplne ine a ze Bratislava je chudobnejsia. Po pricinach radsej nepatrajme, lebo sa tu pozabijame.
Podme sa na to pozriet z inej strany:
1. Pomer jazdy versus prestavky by mal byt okolo 45:15 az 52:8. Samozrejme s dodrzanim zakonnej 30-minutovej prestavky dvakrat denne. Pokial v Bratislave existuju vozidla, ktore cely den jazdia pomerom 30:30, tak je to zbytocne vyhadzovanie penazi.
2. Pokial sa pokazi umyvacka a namiesto toho, aby ju opravili, radsej prestanu umyvat vozidla, je to chore.
3. Pokial sa na novom autobuse pokazi vetrak, stierace alebo dverny mechanizmus a autobus stoji rok-dva na nekrytom parkovisku, je to chore a neekonomicke.
4. Pokial elektricky maju problem s odpornikmi a udrzba to vyriesi tak, ze prebytocny prud sa jednoducho pusta do kurenia a v lete je vonku 35° a vo vnutri 50°, tak je to chore. Ak zas nezabezpecia dostatocnu klimatizaciu priestoru vodica, tak je to v lete v podstate trestanie svojich vlastnych vodicov, ktori za nic nemozu.
5. Pokial dopravny podnik stedro dotuje svojich vrcharov, ktori montuju nekvalitne vedenia, namiesto toho, aby ich vyhodil a vsetky opravy a stavby si radsej nechal zhotovit na kluc (kvalitne a so zarukou) od renomovanej firmy (povedzme prazskej Elektroline), tak je to neekonomicke.
6. Pokial udrzba dopusti taky stav autobusov, aky je mozno vidiet v Bratislave (odchlipene dvere, diery v podlahe, odrate sedadla, prasknuty vyfuk, nefunkcne kurenie, podlaha zo styroch typov linolea, dlhe roky neodstranene grafitti, plechy prirobene len tak halabala etc.) a DP im to toleruje, je to chore, neekonomicke a voci klientom, tj. cestujucim neslusne, nehovoriac uz o vizitke firmy.
7. Pokial si mestsky magistrat hlavneho mesta mysli, ze nocne spoje nie su potrebne, tak je to takisto chore (tentokrat ide kritika na adresu magistratu, nie DPB).
8. Pokial je mesto ako napriklad Zilina a Presov davno schopne zabezpecit hlasenie zastavok a hlavne mesto nie, je to hanba.
9. Pokial taky velky dopravca ako DPB nie je schopny zaviest doplnkovy predaj cestovnych listkov u vodica, je to hanba. Tuto samozrejmost ma aj stotisicovy Presov, aj milionova Praha, takze to musi ist v 450-tisicovej Bratislave.
10. Pokial dopravca nie je schopny spocitat cestovne poriadky tak, aby tvorili uceleny takt (je jedno, ci 5, 7.5, 10, 12, 15, 20, 30 alebo 60 minutovy interval) a nie je schopny vytvorit preklady subeznych liniek, je to neschopnost zamestnancov prislusneho oddelenia.
11. Pokial DP nie je schopne zabezpecit ani taky jednoduchy detail ako jednotne oblecenie vodicov - davalo by im pocit "stavovskej hrdosti", istu autoritu pri neocakavanych situaciach a bola by to vizitka firmy - je to zarazajuce.
Z uvedeneho vyplyva, ze za tie peniaze, ktore Bratislava ma, aj ked je to v porovnani s Prahou banalna ciastka, sa da v Bratislave zabezpecit celkom slusna MHD. Od veducich pracovnikov to chce trochu myslenia, od dielenskych a podobnych pracovnikov to zase chce trochu pohnut zadkom. A od vsetkych by to chcelo si uvedomit, ze casy socialistickeho hospodarenia uz su za nami a ze DPB je NAS podnik, NAS VSETKYCH BRATISLAVCANOV, a ze bez neho NASE MESTO NEBUDE FUNGOVAT, a preto ho nebudeme tunelovat, budeme rozmyslat logicky a ekonomicky a zacneme sa konecne - 13 rokov po revolucii - zacat chovat podla hesla "Nas zakaznik - nas pan".
Presovska MHD funguje ako hodinky nie kvoli dotaciam, ale prave kvoli tomu, ze tam to povedomie sunalezitosti s mestom funguje. (Samozrejme tam existuju i sankcie za nekvalitnu pracu - byt vyhodeny z prace v regione s 25-30% nezamestnanostou - toho sa kazdy boji.) Tam na DP nikoho nenapadne okradat vlastny podnik, cize mesto, nas krasny Presov, v ktorom je sice malo penazi, ale je to NASE mesto, zijeme v nom MY a MY budeme robit svoju pracu tak, aby sme jeho obcanom (NAM) zivot ulahcili a sprijemnili, nie stazili a zneprijemnili.
Predstavte si, ze u nas palubny pocitac ohlasi odchod z konecnej gongom. Tento ma upozornit vodica, ze ma odchod a ze by uz mal zahasit cigaretu a vydat sa na cestu. Ale vacsina nasich vodicov v case odchodu uz stoji na zastavke s otvorenymi dverami, a ked sa cislica na digitalnych hodinach prehupne povedzme z 59 na 00 a palubak odgonguje odchod, oni zavru dvere a idu. Ked si rychlou jazdou nadbehnu, tak si na nejakej zastavke na pravidelny odchod pockaju. Pritom CP pripusta +-2 minuty toleranciu, ale oni radsej jazdia uplne presne, pretoze to je ich "profesna cest".
Gratulujem tomu, kto sa docital az sem, zase som dostal zachvat grafomanie...