Ale veď budú aj SORY NB 18 z 2.tendra určite. Už je rozhodnuté čo sa týka 1. netreba to riešiť už - okrem toho je to rámcová dohoda na 3 roky - t.j. nemusí dojsť všetkých 40 kusov CapaCity
Pokiaľ ide o tie intervaly - osekávali sa ako kde. Napríklad v Petržalke bol do jesene 2005 bežný interval 12 v špičke prosím pekne! Potom k veľkej zmene linkovania a aj k zahusteniu intervalov. Teraz býva interval na nosných linkách okolo 6 minút a i tak sa niekedy stane, že autobus nepoberie všetkých ľudí. Takže riešením je nákup kapacitnejších autobusov a do budúcna stavba nosného systému (o ktorom sa už ale hovorí 20 rokov a nič z toho).
1,5 metru ničemu nepomůže. To je prostě fakt - je tam jen o pár sedaček navíc a o metr a půl delší ulička v zadní části. Teoretická kapacita je jedna věc a praktická obsaditelnost věc druhá.
Že jezdí autobusy v Bratislavě narvané není tím, že jsou málo kapacitní, ale tím, že mají dlouhé intervaly, které se za posledních léta jen osekávaly a že Bratislava stále na nosný systém jen čeká. Budete ještě rádi, když se na Petržalku postaví tramvaje a ne nějaký pseudopokus metrobusů alá BRT.
Když vezmu, že cena kloubového Soru (o 80 cm kratšího než Capacity) je nějakých 350 000 €, měli byste za částku 40 kusů Capacity cca 67 kloubových Sorů. Co to znamená? Namísto úžasného 1,5 metru navíc byste mohli mohli na některých linkách zkrátit intervaly a poslat tam více autobusů. Co cestující ocení více? Capacity jednou za 12 minut, nebo kloubový Sor na téže lince jednou za 7 minut?
Myslím, že je úplne zbytočné hľadať nejakú logiku v BA. Treba to brať tak, že by sme mali Mercedesy alebo nič... Takže buďme radi a hotovo. Zbytočné polemizovať.
Uvažovať sa mohlo, ale Slovenský zákon nepozná dvojkĺbový autobus takže by musel DPB lobovať asi aj v parlamente... V cestom zákoné je spomínaný ako najdlhší autobus CapaCity. (Myslím rozmerovo spomínaný. Resp. ten MAN).?
Ale niektorí ľudia z DPB ju mali už v sobotu, to je ad 1 vec a ad 2. vec - tá kniha mala byť už na storočnici trolejbusov na Železnej studničke - podľa www.bratislava.sk a viacerých slovenských denníkov.
prečo nie? Vedenie DPB naoko odstúpi, prehodia si nejakí šašovia funkcie, tak ako Kadnár a Derkay a bude vybavené. Kadnár si ďalej váľa šunky na inej pozícii v DPB a poberá ak nie ten istý, tak o málo nižší plat čo určite nie je taký drastický rozdiel aby mu zmizol úsmev z toho spuchnutého ksichtu.
čiže keď si dá dpb do "predmetu zakázky" napr. "obstaranie dopravného prostriedku s kapacitou 50 ľudí" a nekúpi bus, ale lanovku, tak to bude tiež v priadku?
Re #135829 Tramway: kukni sem: #135810 - takže na svete oficiálne ešte asi nie je...
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
luky133