Rozhodne zajímavý interiér aj tie sedačky. Nenáročné na údržbu. Tieto by mal dať DPB do každého autobusu, kedže sa o čistotu nemieni príliš starať. Ale potešilo ma, že konečne aspoň začali vyháňať asociálov z MHD.
konkrétne članok http://bratislava.sme.sk/c/4983107/zivly-v-mhd-mesto-ich-chce-eliminovat.html
Inak, to že je to dobrý nápad, svedší aj to, že drevené sedačky dlhé roky sa používajú aj vo Viedni.
Brno dobre poznám lebo tam chodím.
A veru odtiaľ sa má Bratislava čo učiť. -No až na unifikáciu vozového parku a to je asi jediné, kde Brnenská MHD pokrivkáva.
Okolo centa je koľajový okruh a od neho sa odvíjajú jednotlivé radiály električkových tratí do každej významnej mestkej časti. Trolejbusy tvoria skorej po okrajoch mesta doplnok a jednotlivé úseky spája jedna tangenciálna trolejbusová trať. Najväčšie prevýšenie má trať Linky 8 na oboch jej koncoch - Lišeň i Starý Lískovec, potom ešte pomerne dosť stúpanie je do Masarykovej štvrti L4. Neviem, teraz takto z voleja povedať ktoré stúpanie je vačšie ale Bratislavská Pražská ul. sa mi vidí byť rozhodne strmšia. Už aj na zač. 20. storočia pre veľký sklon sa namiesto električky na Železnú studienku vtedy zaviedol Trolejbus.
Skorej by som to prirovnal k el. tratiam v Prahe. Napr. najnovšia trať na Barrandov, stúpanie má značné, no sú tam aj isté obmedzenia. Napr. vozy s odporovou výzbrojou tam vôbec nemôžu.
Ešte k tomu Kamennému námestiu ako prestupnému uzlu. Ono by prišlo úplne vhod aj to, keby sa trolejbusová trať potiahla z Dunajskej/Rajskej cez Kamenné námestie, Nám SNP, Suché Mýto a na Hodžovom nám. kde už je tiež trolejbusová sieť.
Prestup "na hrane" z električky na trolejbus by mohlo byť pred súčasným MC. Donaldom. Tento trolejbusový prepoj by si nevyžiadal ani žiadne enormné náklady.
to ano, ale tolko vyluk a zmien je v Ba, ze to je cestovanie nanic, len viackrat prestupovat a zvlast ked je teraz Ba rozkopana a meskaju linky, si myslim, ze tie listky na vlak mohli platit na cele mhd v Ba ako v Brne, ci Viedni, lebo to by bolo rozumnejsie a aj tak s tym nosnym systemom nic nevyriesia, lebo malo byt metro a nakoniec nic nieje
keby v celej BA existovali len trasy Rača - Americké nám - Nám. Ľ. Štúra a Dúbravka - KV - Šafko - Ružinov, tak by aj tak DPB na to hodil 4-6 liniek ? oni majú akurát tak mali kuráž pred 4 rokmi argumentovať, že sa cestovanie ľuďom z Petržalky zlepší a hovno je vidno, lebo na nosných linkách budú onedlho zdatne zastúpené sólo autobusy ? zatiaľ čo im vo vedení električkových liniek neprekáža vôbec linkovanie odvšadiaľ všade.
dnes som cestoval od zastavky Pri jazere L50 a bus #280x a cez tretie dvere siel kocik namiesto druhych a cesatujuci povedali ludom aby nastupili druhymi a oni nic - ziadna reakcia, a co vodic? Nic, kaslal nato a bolo mu to jedno
ahojte, si myslim, ze L9, L1 a L4 jazdia po tej istej trase a si myslim, ze tu L9 mohli aj zrusit a inak ta linka X14 nahradna za elektricky v Ruzinove mohla prechadzat cez Racianske myto a nemuselo sa prestupovat viackrat
Jeden link pre tých, ktorí uverili tvrdeniam o "bariérovosti" električkovej dopravy: http://www.dezeen.com/2008/10/08/tram-stop-by-subarquitectura/
Približne na takejto úrovni by mohla byť aj petržalská trať, keby sa vyhlásila medzinárodná architektonická súťaž.
Spomínalo sa tu, že PRAVDEPODOBNE je to možné, že si ich DPB kúpil-prenajal. Ale nakoľko je dostatok krátkych vozidiel je to asi dočasná náhrada za kĺbaky... ? Ale počet sa nevie.
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
drink
"Kamenného námestia by som tam naplánoval akúsi prestupnú stanicu" - aspoň posunúť trolejbusovú konečnú bližšie k električkám by sa zišlo.