Reakcia na: S499.1023 #134626:
Čo sa týka Gagarinovej tak dnes som to bol prejsť. Ono je tam miesta po stranách popri ceste. Zas ako je tam dobrý extrém, že tam kde nie je žiadny prístup k obydliu alebo totálne riedke osídlenie, tak tam, je chodník 2-3m široký (úsek Ríbezľová - Ondrejovova), ale ďalej už chodník pohlcuje zeleň alebo konáre stromov tam tak prevýsajú, že ani 1,5m vysoký človek neprejde bez zohnutia. Skrátka chodník na južnej strane Gagarinovej ulice nemá moc význam, (vždy čo som tadiaľ šiel ako by tam ani nebol život, akurát čo ľudia zbehnú do Lidla a prejdú do Prievozu cez prechod a do ulice ústiacej k Mierovej, presne k Radničnému námestiu) takže cesta by sa mohla rozšíriť do strán, tak aby boli všade dva pruhy a do stredu mohla ísť električka. Bohužial neviem presne od oka odhadnúť rozmery, takže neviem či by to všade šlo.K Pražskej a Brnianskej chcem dodať, že tam sú myslím 2+1 pruhy (IAD+BUS) a plus v strede je myslím aj nejaký ten zelený pás na Brnianskej ale až. Pražskú by šlo rozšíriť v pohode od miesta kde prechádza do Brnianskej až po prvé objekty železníc, ktoré by museli ustúpiť rozširovaniu cesty a tak by sa do stredu mohla dať električková trať. Ak sa nemýlim tak dačo z tých železničných objektov má myslím aj ísť dole pre prístupovú cestu od Pražskej do Predstaničného námestia, takže by to mohol byť benefit aj pre električku takýto prístup do Predstaničného námestia.
Na Šancovej by najprv. pomohlo keby sa zabránilo parkovaniu áut na ceste a potom zhodnotiť či by sa tam vošla aj električka. Samozrejme, tu aj pre Štefánikovu uvažujem o tom, žeby sa tam ruka v ruke so zavedením električky zrušili trolejbusy a tie by premávali zo smeru Kramáre cez Štefanovičovu a pri NBS sa delili na smer Trnavské mýto, Kollárovo nám. a Odborárske nám., to by si vyžadovalo vybudovať spojenia existujúcich tratí v centre s touto novou.
Keď už sme pri tých nových tratiach, spomínal som, že na STU som videl výkres, kde bola vykreslená trať Šafko - Pribinova - Košická - trhovisko. Teraz by už taká trať bola nerealizovateľná, ale ako druhá trať do Ružinova by som navrhol trať, ktorá by sa od tej súčasnej oddelovala kdesi pri nemocnici, a stúpaním (podľa toho ako by križovala Bajkalskú) prešla k zastávke Mliekarenská kde by križovala Bajkalskú (úrovňovo alebo ju zapustiť pod zem) a vyšla by na (povrch, ak križovala Bajkalskú mimoúrovňovo) Trenčiansku ulicu, kde by trať stála v stredovom páse a pokračovala na Dulovo nám. a ďalej dve varianty :
1) Košická - Mlynské nivy - AS...
2) Páričkova - AS - ...
...pokračovala by po Dostojevského rad a pripojila by sa k existujúcej sieti na Šafárikovom námestí.
S499.1023