To sirény z Rakúska je počuť až na okraj Dlhých dielov? ? Kam konkrétne tam dovidíš, že aj autá vidíš? S ďalekohľadom niekde do okolia Wolfsthalu (cesta do Hainburgu)?
chcem sa ťa opýtať na jednu trať, ktorá je už možno minulosťou aj fyzicky a síce podľa starého grafikonu ČSD 1973-74 úzkorozchodná trať Ružomberok - Korytnica, kúpele, kedy to bolo naposledy v prevádzke?
Určite nie nula. Tých kamiónov prepravujúcich veci ktoré majú na to výnimku nie je tak málo. ☺ Plus k tomu započítať Ávie atď...
Ináč troška OT: Neviete čo sa práve deje v Rakúsku. Húkali tam poplašné sirény ako v prípade chem. poplachu alebo náletu a za 20 min cca už islo 15 modro blikajúcich vozidiel z toho min 5 hasiči (podľa sirény )...
vid: http://www.imhd.sk/ba/index.php?w=322f303230253230ef2b33ef2f262e29#cl10
Veci, ktorých preprava je vylúčená...
g. vec, ktorej rozmer je väčší ako 50x60x80 cm (napr. bicykel, moped, motocykel a pod.); vec dlhšia ako 300 cm s priemerom alebo uhlopriečkou väčšou ako 20 cm (napr. garníža, koberec a pod.); vec tvaru dosky, ak je väčšia ako 100x150x10 cm (napr. rysovacia doska, stojan na maľovanie, rám okna a pod.) s výnimkou detského kočíka a saní na sánkovanie.
Kocik je vynimka a je zvast vymenovany, ze sa moze prepravovat. Mozes sa skusit opytat vodica, ci je ochotny riskovat tym, ze by ta zobral. Pripadne skus ist na bicykli, alebo mozes skusit vyuzit vlak z Vajnor na Hl. st.
Nie som si istý, ale s bicyklom by sa to malo dať v tom prípade, že si zaplatíš cestovné za nadrozmernú batožinu... A predpokladám, že nástup vpredu a na mieste kočíku. Samozrejme, že v prípade, že tam už nejaký kočík je tak asi nie...
Mozem sa prosim vas spytat ci je mozne chodit do elektriciek alebo do autobusov s BMX ? Je to tak velke ako Detsky kocik tak nevidim vtom problem.Najlepsie by bolo aspon v elektrickach.Kedze neviem ako sa mam zo zlatych pieskov dostat do stredu mesta s bmx...Dakujem vopred za odpoved ?
Prekvapuje ma, že sa tu ešte nikto nevyjadril k výlukovej trase linky 38 na Patrónku cez ul. Pod Zečákom. Tri retardéry tam osadené nie sú to "pravé orechové".
Ak by to náhodou bola v budúcnosti stála trasa, tak by podľa mňa stálo za zváženie tam vytvoriť nejakú zastávku na znamenie (ak by to bolo technicky možné), keďže pomerne dlhý úsek tam ide autobus okolo rodinných domov.
Pre Bratislavu je najdolezitejsie postavit tolko slubovanu trat do Petrzalky + vozidla k tomu a kvalitne opravit trate v meste (nie, ze sa opravi trat a o mesiac zvaraju zlomy). Potom mozno spekulovat, ci kupit taku elektricku alebo onaku. (PS: Skor by som sa mozno priklonil k Škoda ForCity Praha ci bezproblemov testovana Škoda ELEKTRA 06 T - aj ked osobne si myslim, ze prave 06 T sa bude kupovat v roku 20xx)
Nevie niekto kto bude zabezpečovať dopravu na športový deň do VW Slovakia 22.8.? Predpokladám buď DPB, alebo Albus? Majú byť dve linky s cca 4 autobusmi ak som pozeral správne a jedná má isť zo Železničnej stanice (nespomenuli ale aká ale podľa nasledujúcej zástavky asi Hl. Stanica - ce Patrónku do VW) A ďalšia má konečnú nejakú zástavku pred Malou scénou vrátane Malej scény potom nejaké 3 v KV, dve v Dúbravke a potom až pri VW.
Pre Bratislavu by celkom dostupnou alternatívou aspoň k čiastočnej nízkopodlažnosti mohlo byť:
a) Nízkopodlažné vleky NB4 ak ich má Bombardier ešte vo výr. programe -samozrejme s upravenou šírkou skrine. Pripájali by sa za vozy T6A5
b) Dodatočné vloženie nízkopodlažného článku do niektorých vozidiel K2S - 10kusov a hlavne novostavby. Pravdepodobne by vyžiadalo aj úpravu el. výzbroje nakoľko by bolo trebo vložiť motorý pod kĺby.
c) Nákup dostupných vozidiel typu Vario. Hlavne typ Vario LF3 ako náhrada za súpravy 2xT.
Ja som na začiatku hlavne náražal na to, že p. Záhradník sa prezentuje tak ako keby to boli najmodernejšie vozidlá.
Tie mestá T6A2 pri toľko dodaných kusoch je to len atyp.
Bratislava je v tomto predsa len trocha inde - 58 vozidiel z 231 nie je až také zlé.
Čo sa týka električiek s neotočnými podvozkami, tak neotočné podvozky sú akási daň za 100% nízkopodlažnosť a drvivá vačšina moderných vozidiel má takéto podvozky.
A to je ich najväčší nedostatok pretože sa viac opotrebuvávajú aj udržované trate.
Čo sa týka stavu tratí , nuž niektoré úseky by si vyžadovali opravu. Vozy Combino kúpila napr. aj Budapešť neviem ako sú na tom zo stavom tratí oni. inak ULF, aj keď len nejaké 3kusy kúpilo nejaké mesto v Rumunsku, no možu mať aj lepšiu trať. U nás keby sa opravil úsek v Dúbravke a oblúk v Karlovej Vsi tak by mohli tie vozidlá byť prevádzkované aspoň na trase linky Dúbravka - Rača.
Nemyslím si, že by mali byť neotočné podvozky v BA problém. Taká L 5 je skoro priama trasa, jedine ostrejšie oblúky sú na Obratiskách, Skalná a Kapusúnska ulica a aj tam by bolo možné oblúky zmierniť. A aj ostatnú radiály sú priame, možno by bol problém Šaf. nám. odbočenie z nám. SNP na Obchodnú a triangle na Vazovovu ul.
Podstatne viac takých oblúkov má Brno alebo Praha ktoré také vozidlá už prevádzkujú.
V tomto prišiel dobre vhod výrobok Škoda ForCity.
Keď už je rozsiahlejšia debata o žel. tratiach v tejto sekcii.
By som spomenul ohľadom budovania nových tratí, jednoznačne kde by sa hodila spojnica dimenzovaná aj na nákladnú dopravu Banská Bystrica - (popod) Donovaly - Ružomberok. Opodstatnenie je v silnej premávke ako aj kamiónovej tak aj autobusovej aj individuálnej. V súčasnosti je cesta preťažená natoľko, že ju musia rozširovať. Samozrejme, výstavba tejto trate by bola finančne veľmi náročná - musel by sa vyraziť tunel dlhý približne 10km.
Súčasná trať č 170 pre nákladnú železničnú dopravu neviem do akej miery je vhodná, pretože má značné stúpanie a či vôbec prejazdný profil tunelov umožnuje prípadnú elektrifikáciu v budúcnosti.
Morálna zastaralosť tam určite je, avšak ja by som ako najväčší (a možno jediný) veľký problém T6-iek vnímal vysokopodlažnosť.
Každopádne mestá, ktoré sa T6A2 zbavujú, to zväčša odôvodňujú tým, že sú atyp. Veď napr. niektoré z tých miest, čo vyradili T6A2, stále prevádzkujú T4D alebo KT4D.
Re #134113 hoppusmark01: Ale netrep. Renovácia interiéru sa robí pravidelne pri prehliadkach. Za to, že si sa viezol v nejakej zdevastovanej ešte nemusia byť (a ani nie sú) v zlom stave interiéry všetkých. A na 12 rokov nemenených poťahoch sedadiel nevidím nič katasrofálne - keďže u električiek sa tie poťahy (na rozidel od autobusov) aj tepujú.
Re #134116 no.ev.di.: Konstal je v prvom rade po elektrickej stránke úplne niečo iné ako T6-ka, keďže má odporovú výzbroj (ako T3).
Re #134117 Preßburg.Germane: Pri našom stave tratí je Combino či ULF utópia. Okrem toho Combino aj tak nie je vhodné na bratislavskú sieť, keďže má neotočné podvozky a tie sa s oblúkmi s malými polomermi nemajú veľmi radi.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Ike