samostatný Lamač nebude, veľmi pochybujem, že by na referendum v BA prišlo aspoň 50% obyvateľov
Re #133682 luky133: "urýchli nástup, ale zníži počet miest na sedenie" - takže nič pre DD ?
Práve pre to ma znepokojuje fakt, že s NSMHD, resp. podzemnou dráhou sa uvažuje tak, že dosť to kopíruje trasu električky. Keď už by sa malo budovať niečo na báze podzemnej dráhy, rozhodne by to podľa mňa malo byť v takejto trase : Vrakuňa - P.Biskupice - Cint. Ružinov - Prievoz - AS - Kollárovo nám., alebo Americké nám. - Hl.st. - Kramáre - Patrónka - Vojenská nemocnica - TESCO Lamač - Dúbravka, teda tam kde zatiaľ ekologická doprava neexistuje a autobusová má silnú frekvenciu alebo trolejbusová nepostačuje a električkovú trať nemožno zaviesť. Navyše pri Cint. Ružinov alebo v tej oblasti by mohol byť terminák P+R+prímestské SL linky, tie by sa nemuseli trepať cez Prievoz na AS, ale ľudia by si hromadne prestupovali na metrolinku do centra, tak by okrem ľudí Vrakune, Ružinova a P.Biskupíc metro zaručene používali aj ľudia dochádzajúci zo smeru Šamorín, DS,...
je to asi z viacerých dôvodov,
1. ak by nemala trčať v zápchach s autami, musela by mať samostatný koridor, čo by to narobilo s autodopravou, je jasné,
ak by bolo dostatk miesta na samostatný koridor pre električku, asi už dávno by sa boli zriadili vyhradené bus-pruhy a k trčaniu v zápchach by nedochádzalo,
2. vedenie vnútornými pruhmi by bolo spojené s takmer neriešiteľným umiestnením nástupných ostrovčekov a dilemou priechodov pre chodcov - riadené vs neriadené a problematickými ľavými odbočeniami
3. vedenie vonkajšími pruhmi by bolo spojené s tolerovaním pravých odbočení a prípajaní čiastočným súbehom s líniou električky, najmä v miestach križovania s diaľnicou,
4. odbočenia z Popradskej na Vrakúnsku, z nej na Uzbeckú a ďalej na Kazanskú v parametroch vyhovujúcich pre električku by si vyžiadali veľké stavebné zásahy, tento úsek je ukážkou toho, koľko problémov môže neskôr narobiť jedno zbrklé rozhodnutie bez dostatočnej predvídavosti a nadhľadu,
5. samostatnú kapitolu by predstavovalo vybudovanie otočky,
6. ak by aj toto všetko už bolo "vyriešené", zostáva ešte určiť miesto napojenia na existujúcu sieť a priviesť trať na Gagarinovu, ani zdanlivo jasná trasa po Prievozskej nie je bez úskalí, odhliadnuc od projektu Twin City a jeho časových a priestorových faktorov, križovatka pri centrále VÚB musela prejsť "omladzovacou kúrou", ak by to malo byť napojené na Šaf. nám., Dost. rad by čakala opätovná prestavba, že by to "zamiešalo karty" na Šaf. nám. ani netreba zdôrazňovať,
napojenia v iných miestach skrývajú rovnaké alebo ešte väčšie úskalia, dôsledky na organizáciu dopravy a nároky na financie
3 dveřové 12 m Sory by snad měly do Prahy přijít od příštího roku. Pokud vím, požadavek Ropidu na 12 m autobusy jsou 3 dveře od 1.1.2010. Uvidíme.
Odbavovací systém ještě není úplně 100% jistý. Tady bych také nepředbíhal...
A klimatizace? Ta opravdu v nových autobusech i v tramvajích není, což považuji v 21. století za peachovinu. Faktem je, že VŘ na nové autobusy je tak variabilní, že když se rozhodne DP v roce 2012 odebrat třeba patrové Sory na vodík s klimatizací, bude je mít.
Podľa plánu sa má začať zajtra opravovať 800 metrov dlhý úsek Karloveskej takže ak sa bude (nakoľko mesiac o tom už nie je ani slovo) tak môžete očakávať asi mierne kolóny v tomto úseky a som zvedavý kam dočasne presunú zástavku 32. Ale ako tuším nakoniec sa nejako nebude opravovať. ?
Veď občas cez tieto horúčavy jazdím domov s 32 a viem aké je to tam. A vždy aj keď nie je teplo nerád sedím vzadu lebo to tam hučí viac než v Tam-Buse. ? Ono kebyže sa DPB dohodne do Tedomov sa dá miesto strešných vetrákov dať klíma, otázne je či sa to dá nakoľko tie slúžia aj ako únikové východy...
Bratislava má tú škodu, že si do tých dvadsiatich prenajatých Tedomov nezajednala klímu do salónu, v tom autobuse sa v tomto teple nedá existovať. Ten, kto stál za tým autobusom, by som pripútal dozadu k motorovej veži, kde by mu okrem neskutočného tepla pálilo slnko cez presklený strešný vetrák.
Myslel som, že Praha zvolí radšej 3 dvere. Síce takto urýchli nástup, ale zníži počet miest na sedenie. Odbavovací systém ani nekomentujem. Ale zase závidím moderné autobusy, aj keď osobne sa teším, že v niečom sme aspoň trochu predbehli Prahu a to v tom, že naše nové kĺbaky (snáď) budú mať celovozovú klímu a Pražský DP pokiaľ viem, nemá nejako veľa klimatizovaných autobusov. Pri 720ks sérií by som myslel už aj do budúcnosti nakoľko aspoň 8 rokov budú jazdiť. ? Ale predpokladám, že zariadenie autobusov sa dá doupraviť pre ďalší počet x kusov, alebo už nie a nemôžu neskôr pridať aj klímu keď nebola v tendri?
Ono to až taká hlúposť nie je. Ak sa roptyľuješ 3,14čovinami, tak to môže odsúvať riešenie dôležitejších vecí.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Solider
#133684 Nodes: Rád by som vedel, koľko zaplatila firma EMtrest agitujúcim pracovníkom v Prahe.