Juro: heh novinari. Sa priznam, ze ked citam noviny (lubovolne) tak som si vimol jednu vec: - kedze sa najlepsie zo vsetkych cinnosti vyznam v IT, tak si obcas precitam (v obyc.) novinach aj clanok na danu temu. Ale vzdy sa iba rozculim, ze kolko neoverenych a skreslenych informacii sa docitam (napr. v SME - priloha pocitace). No a bojim sa len jedneho - ak s rovnakou "presnostou" informuju o inych ludskych cinnostiach, tak noviny ani nemusim citat. Ja len dufam, ze predsa je tam nejaky rozdiel.
Sorry za offtopic.
Sorry za offtopic.
Andrej (Anndy008)
Jednak nejde iba o 25 lokalnych spojov, ale aj o dalsich 200 (spojov) vlakov, ktore maju byt zrusene.
Ale ani toto nie je hlavny dovod.
Ide hlavne o to, ze reforma bola zacata z opacneho konca a podla vsetkeho to vyzera, ze je prinajmensom horucou ihlou sita. Je nepochybne, ze ZSSK je neefektivna a je tam obrovska prezamestnanost (a navyse maju velmi vysoke priemerne platy - okoo 16k). Ale dalsim a (podla mna) hlavnym faktom je to, ze zmienene trate a spoje tvoria iba 1% dlhov, o ktore ZSSK ide!
Takze zacat sa malo z opacneho konca - zefektivnenim a reorganizaciou prace (a to u vsetkych zamestnancov - teda aj u administrativnych, resp, v managemente pracujucich zamestnancov), tak isto zefektivnenim grafikonov a az nakoniec sa mohlo (malo) uvazovat o nejakom ruseni spojov (to by aj tak defacto vyplynulo z tej reogranizacie, ci zefektivnenia grafikonu).
Takze podla mna, za sucasny stav ma plnu zodopvednost minister a to najma tym, ako sa zacala presadzovat reforma.
Dokazom toho su aj jeho, ze ved za pol roka sa prehodnoti efektivnost zrusenia spojov, co teda (podla mna)odporuje logike.
Je tiez nepochybne, ze VUC (vyssie uzemne celky) mali malo casu, aby sa prichystali na to, ze maju najst nejake dalsie zdroje, ktorymi by mohli, v pripade zaujmu, dofinancovat vo svojom regione zrusenu dopravu.
Samozrejme, nesuhlasim s odborarmi - ti si bezohladne zobrali za rukojemnika ekonomiku statu (o cestujucich nehovoriac) a aj tak si musia uvedomit, ze prepustanie ich v ziadnom pripade neminie.
Opakujem, ze podla mna zodpovednost nesie minister, ze pripustil takto zle pripravenu a este horsie zorganizovanu reformu spustit.