Neoplan: Samozrejme, ze trolejbus vie cuvat. Na hladkom vedeni mu cuvanie nevadi, kolizie nastavaju vacsinou len pri cuvani cez vyhybky. V 14- a 15-Tr-kach mas na prednej doske v kabine vodica velky prepinac, ktory ma polohu Jazda vpred, Vypnute a Jazda vzad. Pri prepnuti na "jazdu vzad" sa rozsvietia cuvacky a motor funguje rovnako ako pri jazde vpred, akurat je prepolovany privod prudu. Ludia s praktickymi znalostami, opravte ma, pokial uvadzam nepresnosti ci nepravdy.
Raz som v Presove sledoval zaujimavu manipulaciu s trolejbusom: na jednej ulici sa stala dopravna nehoda, ktora zaberala 2/3 sirky vozovky, ostal len uzky priestor na obchadzanie. Lenze ten priestor bol (pre jeden smer) uplne pri lavom okraji vozovky a trolejbus pri obchadzani nedosiahol palicami na svoje vedenie pri pravom okraji cesty. Tak vodic zastavil, vystupil, prelozil zberace na protismerne vedenie (ktore, ako vieme, ma opacnu polaritu), zapol cuvanie (aj sa mu rozsvietili cuvacky) a pohol sa dopredu, aby obisiel nehodu. Potom sa vratil na svoju polovicu cesty, znovu prehodil zberace, zaradil Jazdu vpred a pokracoval normalne dalej
Anndy #13302: v Bratislave nemate rozmrazovaci trolejbus? Myslim vozidlo, ktore by pri namraze vedenia jazdilo po meste nad ranom a postrekovalo droty nejakou specialnou zmesou? Pytam sa preto, ze v Presove i Kosiciach takyto trolejbus existuje, je to klasicka 14Tr (v Kosiciach 14TrM), ktora normalne aj vozi cestujucich, ale ma na zberacoch toto pridavne zariadenie.
Raz som v Presove sledoval zaujimavu manipulaciu s trolejbusom: na jednej ulici sa stala dopravna nehoda, ktora zaberala 2/3 sirky vozovky, ostal len uzky priestor na obchadzanie. Lenze ten priestor bol (pre jeden smer) uplne pri lavom okraji vozovky a trolejbus pri obchadzani nedosiahol palicami na svoje vedenie pri pravom okraji cesty. Tak vodic zastavil, vystupil, prelozil zberace na protismerne vedenie (ktore, ako vieme, ma opacnu polaritu), zapol cuvanie (aj sa mu rozsvietili cuvacky) a pohol sa dopredu, aby obisiel nehodu. Potom sa vratil na svoju polovicu cesty, znovu prehodil zberace, zaradil Jazdu vpred a pokracoval normalne dalej
Anndy #13302: v Bratislave nemate rozmrazovaci trolejbus? Myslim vozidlo, ktore by pri namraze vedenia jazdilo po meste nad ranom a postrekovalo droty nejakou specialnou zmesou? Pytam sa preto, ze v Presove i Kosiciach takyto trolejbus existuje, je to klasicka 14Tr (v Kosiciach 14TrM), ktora normalne aj vozi cestujucich, ale ma na zberacoch toto pridavne zariadenie.
J
Ja som na túto tému skončil. Každý máme svoj názor a s obmedzencom, ktorý nedokáže počúvať argumenty druhých nemám o čom. Ja som ti nikdy nespochybňoval, že na začiatku nám česi veľmi pomohli, no nezabudni, keby sme sa nespojili vtedy tak nás rozdelia medzi Rakúsko a Maďarsko. Dúfam, že o tomto historickom fakte nebudeš polemizovať. A ak chceš porovnávať histórie tak by si vnej mál zájsť až do 17 - 18. storočia. Hlavne v časoch keď Mária Terézia rozhodla, kde budú fabriky a že horné uhry budú poľnohospodárska časť krajiny a bude živiť ostatok ríše. Vieš vtedy sa nerozhodoval investor kde bude stavať, bolo to trochu inač. Hlavne pri aboslutistickej vláde až do konca 19. storočia. No a avie sú vyrábané v licencii z Francúzska aj keď lietadlá to boli uznávané. HOUK
Papyr: tá hnusná ČSR bola na margo ako sa o našom spoločnom štáte vyjadroval martin. To slovné spojenie vyšlo z toho, aj keď ja som rád, že sme sa rozišli. A neviem aký má zmysel hodnotiť podľa pravopisu, niekto ho vie niekto nie. Ja osobne mám najhorší pravopis práve na compe, ale to tak povedľa.
d3k0: ale nie aj my sme si mnohému na vine. A veľa vecí mohlo byť inak. No keby nebolo keby boli by sme v nebi.