Tak pravda lepšie ako nič.
Tá upravená 363 + 071 + 071 + 971 -a nebude to vyzerať troška divne? Miesto tej 263 by som už teda dal urobiť 571/671. Lebo jednotka z jednej strany hranatý rýchlykový rušeň a zdruhej elektrický motorový voz to bude vyzerať dobre šišnuto.
Tie jednotky pre okolie ZA sú vymyslené lepšie ale aj tam by som vybral niečo iné.
Dve nové 380 - v poho, len treba ich 20 a nie dve.
Diesleové jednotky - ja by som nakúpil dalšie "potkany" čiže rada 840.
Čo sa týka nových autobusom -vidím to reálne -budeme radi ak sem najbližšie roky príde aspoň okolo 100 kĺbových autobusov pravdepodobne SORy NB 18. Moožno zo 5 MB Capacity. Na viac sa DPB ani mesto pre nedostatok financií nezmôže.
Ja som len napísal svoj názor na to.
Ked dvojsystémové elektrické jednotky TALENT si mohlo dovoliť kúpiť Maďarsko s krachujúcou ekonomikou nevidím dôvod prečo by ich nemohla prevádzkovať aj naša ZSSK.
A my ideme kupovať nejaké poschodové kyble. Poschodové vagóny tu už boli zhruba pred 25rokmi tuším ešte východonemeckej výroby a neosvedčili sa -inak si neviem vysvetliť prečo už dlhé dlhé roky nejazdia. Ked tak poschodová súprava -tak rýchliková na dlhé vzdialenosti ale na prímestké jednotky to sa mi vidí byť kravina. Ja osobne by som sa netrepal po schodoch hore ked za 10minút by som mal vystupovať. No pravda v oklolí Prahy tie jednotky jazdia.
No jednoznačne tu by som sa priklonil k TALENTom.
-Viem už je vybrané. No ale musí sa uznať je to aspoň dačo.
samozrejme, ze v tendri moze byt podmienka aby sa dal zmenit pocet objdnananych vozidiel, ale v zadani tendra muselo byt urcene o ake pocty sa tendruje.
Lebo napriklad Mercedes mohol dat polovicu CNG vozov a druhu polovicu dieslov a Irisbus dal iba diesle. Taketo ceny su neporovnatelne.
V kazdom pripade nech bol tender v Prahe vyhlaseny hocijako uvedom si, ze v SR platia ine zakony ako v CR a nas UVO rozhodol, ze tender nebol v poriadku, tak zrejme nebol. Nemozes porovnavat zakonne normy dvoch krajin. Mozno to slo este v 1998 ale nie 16 rokov od rozdelenia.
Ještě jedna věc mě zaráží. Proč váš antimonopolní úřad nechal minulé výběrové řízení zrušit? Četl jsem, že nebyly přesně specifikované typy vozidel a jejich pohon.
Praha uzavřela kontrakt na 620 autobusů + 100 opce bez blíže specifikovaných podmínek. Pohon a délka vozidel může být v průběhu tendru měněna podle potřeby dopravce. Zatím má přijít 465 12 m, 235 kloubáků a 20 kloubových hybridů. Přesto, kdyby se Praha rozhodla, že si nakonec vezme třeba 500 kloubáků a všechny na plyn, může tak učinit, protože podmínky tendru to umožňují.
Zo Zahradnickej naozaj nevzislo...dokonca bude travnaty povrch asi nielen od Jegeho po Slovanet, ale v celej dlzke, co usudzujem z toho, ze sa v celom useku odstranil kamenisty zvrsok trate, ktora je zatial odokryta a pravdepodobne sa caka na ukoncenie tretej fazy rekonstrukcie...
predpokladám, že kvôli kríze sa aj deň skráti z 24 hodín na 18, a tak bude DPB stačiť menej autobusov pri zachovaní súčasnej obsluhy
podmienky tendra č. 2 (na Sory) som ešte nevidel, zatiaľ boli iba všeobecné, "že možno bude", takže bohvie, aké referencie chcú, či klímu alebo nie a pod. ale pri cene 298,7 tis. €/kus...(+/- 9 mil. exSk...)
no a samozrejme, že aj Vrakosa/Irisbus si musí prísť na svoje, takže preto bude aj tender č. 3...
Já tam čtu, že díky finanční a ekonomické krizi se počet nových autobusů zredukoval z 240 na 140-160. Takže Bratislava, která by potřebovala alespoň 300-350 nových autobusů jich nakonec koupín jen polovinu.
Kdyby byl první tendr na nové autobusy vypsán podle pravidel, těžko by finannčí krize zastavila již uzavřený kontrakt a v ulicích Bratislavy již mohly první autobusy jezdit.
Osobně vidím tendr DPB na
40 Mercedes-Capacity
100 SOR NB18
ako pise m@rtin v #132817 nakupuje sa z EU fondov toto:
1. poschodove vozne (to co teraz oznamili) pre TT a NR kraj (teda aj BA) - upravena 363 + 071 + 071 + 971
2. poschodove supravy pre okolie ZA a KE (671+071+971)
3. dve nove lokomotivy 380
4. dieslove jednotky, ale tam bola sutaz na dodavatela neuspesna
Skutocne obehy sa mozu lisit. Myslim ze po dodani vsetkych tych vlakov bude regionalna doprava na hlavnych tratiach na dlhe roky uspokojivo vybavena.
Re #132823 kecho: ved 1. tender sa bude pomaly aj vyhodnocovat, nie?
V tých časoch sa na ekológiu nemyslelo, ale samozrejme, že ekologickejší je. Ekologickejšia výroba, nevláčenie zbytočných ton, nevýstavba ekologicky náročnej dopravnej cesty.
Pri prepravných prúdoch, ktoré nepresahujú kapacitné možnosti trolejbusu, je trolejbus samozrejme ekologickejší.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Ámos