Zo Zahradnickej naozaj nevzislo...dokonca bude travnaty povrch asi nielen od Jegeho po Slovanet, ale v celej dlzke, co usudzujem z toho, ze sa v celom useku odstranil kamenisty zvrsok trate, ktora je zatial odokryta a pravdepodobne sa caka na ukoncenie tretej fazy rekonstrukcie...
predpokladám, že kvôli kríze sa aj deň skráti z 24 hodín na 18, a tak bude DPB stačiť menej autobusov pri zachovaní súčasnej obsluhy
podmienky tendra č. 2 (na Sory) som ešte nevidel, zatiaľ boli iba všeobecné, "že možno bude", takže bohvie, aké referencie chcú, či klímu alebo nie a pod. ale pri cene 298,7 tis. €/kus...(+/- 9 mil. exSk...)
no a samozrejme, že aj Vrakosa/Irisbus si musí prísť na svoje, takže preto bude aj tender č. 3...
Já tam čtu, že díky finanční a ekonomické krizi se počet nových autobusů zredukoval z 240 na 140-160. Takže Bratislava, která by potřebovala alespoň 300-350 nových autobusů jich nakonec koupín jen polovinu.
Kdyby byl první tendr na nové autobusy vypsán podle pravidel, těžko by finannčí krize zastavila již uzavřený kontrakt a v ulicích Bratislavy již mohly první autobusy jezdit.
Osobně vidím tendr DPB na
40 Mercedes-Capacity
100 SOR NB18
ako pise m@rtin v #132817 nakupuje sa z EU fondov toto:
1. poschodove vozne (to co teraz oznamili) pre TT a NR kraj (teda aj BA) - upravena 363 + 071 + 071 + 971
2. poschodove supravy pre okolie ZA a KE (671+071+971)
3. dve nove lokomotivy 380
4. dieslove jednotky, ale tam bola sutaz na dodavatela neuspesna
Skutocne obehy sa mozu lisit. Myslim ze po dodani vsetkych tych vlakov bude regionalna doprava na hlavnych tratiach na dlhe roky uspokojivo vybavena.
Re #132823 kecho: ved 1. tender sa bude pomaly aj vyhodnocovat, nie?
V tých časoch sa na ekológiu nemyslelo, ale samozrejme, že ekologickejší je. Ekologickejšia výroba, nevláčenie zbytočných ton, nevýstavba ekologicky náročnej dopravnej cesty.
Pri prepravných prúdoch, ktoré nepresahujú kapacitné možnosti trolejbusu, je trolejbus samozrejme ekologickejší.
aj mňa to zarazilo, 40 nafťákov, teraz 100... takže tretí tender asi bude tiež rámcovka na 100 ks plynových... a dohromady máme sľúbených 240 kusov, problém je, že v rámcových zmluvách a poznajúc DPB&mesto, tak ak z nich príde aspoň tých sľúbených 140-160, môžeme byť radi...
btw. ak tieto kĺby majú nahradiť cng karosy, načo potom má DPB cng plničku, keď nespraví žiadny cng tender?
a kam sa stratili tie plynové autobusy?? však pred pár dňami sa chválil na STV, že aké je to ekonomické a ekologické...
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
S499.1023
Pri prepravných prúdoch, ktoré nepresahujú kapacitné možnosti trolejbusu, je trolejbus samozrejme ekologickejší.