Reakcia na: R.A.T.P. #132551:
Díky.
Já měl zhruba nějaké informace o bratislavském metru, ale jen mě překvapilo, že by tam jezdily jen dva vozy v soupravě. Petržalka má 130 tis obyvatel a kapacita metry mi přišla poddimenzovaná (pokud by tedy zůstala jen jedna větev).
Na článek jsem narazil na k-reportu.
R.A.T.P.
"Tehdy měly v Bratislavě v metru jezdit jen dva vozy?
viz. tento článek:
http://www.k-report.net/discus/nahledy/306595.jpg "
V roku 1983 sa zacalo stavat metro v Bratislave - docasnou
povrchovou trasou cez most Cervenej armady.
V Petrzalke mala trasa zacinat povrchovou stanicou Petrzalka Centrum priblizne v priestoroch dnesneho obchodu TPD, odtial estakadou na Stary most (v polovicnom profile sluzi estakada dodnes, druhy profil nie je dostavany, panely ktore mali byt pouzite na jeho kompletnu vystavbu sa dodnes nachadzaju pri zastavke busu Farskeho), mostny prejazd mal byt jednokolajny, z mostu po zrusenej zeleznicnej estakade (dnes uz neexistujucej) do nadzemnej stanice Martanovicova, priblizne v priestoroch dnesneho zruseneho parkoviska pri zastavke Mala scena, dalej po nasype do povrchovej stanice Mlynske Nivy. Za nou malo byt provizorne depo Mlynske Nivy.
„Haluz“ na tom bola spojka do depa, ktora bola riesena ako urovnova pri krizovatke na Nivach. Stanice mali byt 80 m dlhe, prepravu mali zabezpecovat 4or vozove supravy z NDR typu LEW 250. Kedze tieto vozy neboli v tomto prevedeni
(v Bratislavskom, so sirkou 2,7 m) vyrobene, boli len ako navrhove vozidlo pre Bratislavu u vyrobcu (vychadzali z vozu LEW 270, ktore jazdili v Berlinskom S – Bahn, so sirkou 3 m ),
ich dodavky boli zarucene len do roku 1990, doslo k prehodnoteniu vozidla pre Bratislavske metro.
Projektant sa vratil k vozidlovej technologii zo ZSSR, tentoraz k vozom z Mytisci 81 7171/41. Problemom tohto typu vozu (81 7171/41) vsak bol fakt, ze nie je urcene pre dlhodobu prevadzku na otvorenych tratiach, malo nutenu klimatizaciu,
to znamena, ze za dazda by prsalo dovnutra.
Tento dovod (nie najhlavnejsi) ako aj fakt, ze tato docasna trasa bola financne dost narocna (v zmysle docasnosti, cca na nejakych 10 rokov) viedla k zastaveniu cerstvo rozbehnutej vystavby docasnej trasy metra.
Ak ta to zaujima viac pozri tento link, je tam skoro cela historia BA metra v skratke.
Pre rok 1983 pozri prispevok z 17.2.2009 2:20 a
z 12.1.2009 2:54, su tam vizualizacie, schema docasnej trasy a ine veci s tym suvisiace:
http://www.metroweb.cz/diskuze/viewtopic.php?f=8&t=163
R.A.T.P.