Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: no.ev.di. #132559:
tým nechcem povedať, že sú to blbé linky ale 34 chodí od Račka po Hodžko naprázdno. A 84 v Petržalke trpí blbým ne-prekladom s L99, potom na Hálovej sa od seba delia a za chvíľu má L84 konečnú...
Reakcia na: kecho #132558:
Neviem čo by to spravilo... L50 je dosť dobrá linka, využívaná. Navyše ak sa dobre pamätám na to čo bolo písané v audite tak poberá výkony aj za zrušenú L85 ? skôr by bolo lepšie pouvažovať nad 34+83+84, lebo preklady tam neexistujú, to sa len DPB hrá, že existujú a nemá vôbec chuť s tým niečo robiť. Mohli by z nich vytvoriť radšej jednu efektívnu linku s krátkym intervalom. By si to ale vyžadovalo viacero zmien v Petržalke ktoré mám načrtnuté. Ak chceš tak môžem ti ich napísať.
Reakcia na: no.ev.di. #132556:
a čo takto 78 točiť na Krížnej a 50 presmerovať nie doprava cez ASMN, ale rovno a otočiť ju doprava pred Krížnou? 50 by odpadla obsluha Duláku, ale ostala by AS aj Miletička + na 78 by bolo treba menej vozov. + samozrejme zrušenie "požieračov" vozov typu 180, 133 či 901
"http://www.metroweb.cz/diskuze/download/file.php?id=6186&sid=55e20b468c7705f27ce6b37d3cfa765e&mode=view"
sa mi veľmi páči, že už 8.2.2000: "Viaceré nezávislé štúdie predpokladajú, že nie je ďaleko chvíľa, keď dopravný systém v Bratislave úplne skolabuje."
Reakcia na: kecho #132553:
to nie je dobrý nápad krátiť L78 po AS a Krížnu keďže by si odrezal ľudí na Malej scéne od nej a nemôže všetko ísť na 50 a 70, na bývalej zast. Čuleňova do nej nastupuje dosť ľudí, nemalé množstvo ju používa na dopravu na Trnavské mýto, a tí čo chcú priamo do Ružinova cez chodenia cez Trnavské mýto a Drieňovú tak sadnú na L50. Takže minimálne by som ju dal nech sa točí dakde okolo EUROVEy, ak by sa to dalo nejak riešiť, tak vybaviť otvorenie komunikácie na Pribinovej pre L78 a šla by od Čuleňovej k SNDčku a cez Olejkársku a Pribinovu k Malej scéne ak je cesta v stave, že sa tam môže autobus otočiť.
Reakcia na: kecho #132553:
nie, islo o tvar tej stuzky ci co to je ?
Reakcia na: R.A.T.P. #132551:
Ak som správne vyčítal, tak trať rýchlodráhy cez stred Petržalky by sa neskôr odpojila od trate na smer Filiálka a pokračovala by v centre v tuneli? Kľudne by sa to mohlo spraviť s električkou inak. Starý most by mohli zachovať pre MHD, IAD, cyklistov a peších a električku ešte pred Dunajom zapustiť pod terén a popod Dunaj a mohla by byť prvá električková linka ktorá by v meste premávala v zapustenom úseku pod terénom. Neskôr by sa mohli aj ostatné trate viesť pod terénom v centre, teda zapúšťanie električky pod zem by začínalo za zastávkami Chatam Sófer, Odbojárov a Ursínyho. Navyše by sa dali trate viesť nezávisle od usporiadania ulíc. Mňa napadol variant takýto :
1. trať : medzi Viedenskou cestou a vjazdom na Starý most vjazd pod zem, zast. - Šafárikovo nám., Kamenné, Nám. SNP (v hornej časti námestia), Hodžovo nám., SAV, HL.ST., Račianske mýto, Trnavské mýto, Záhradnícka a výjazd nad zem za súčasným križovaním s Jégeho
2. trať : za Ursínyho vjazd pod terén - Račianske mýto, Vazovova, Americké nám., Lazaretská,Kamenné nám.,Hviezdoslavovo nám., Nový most a výjazd na úroveň terénu do zastávky Chatam Sófer
3. trať : za zastávkou Odbojárov vjazd pod zem - Trnavské mýto, Legionárska, Nám. M. Benku, Americké nám.,Kollárovo nám., Hodžovo nám., Zochova, Nový most
4. (nová) trať : od zastávky Slovanet odbočka v podzemí na smer Trhovisko, Dulovo nám.,AS,EUROVEA, spojenie s traťou z Petržalky - zastávka Šafárikovo nám., oddelenie od trate na smer západ a spojenie s traťou od Kamenného nám. - zastávka Hviezdoslavovo nám.
Vôbec netreba metro ani rýchlo dráhu, stačí preferencia električky na radiálach, rozumnejšie umiestniť zastávky, t.j. upustiť od zastávok každých 250m-300m ale minimálne 350-400m a neísť pod túto vzdialenosť a v centre ak budú trate pod zemou tak tam má električka zelenú. ?

Ešte by ma zaujímalo v akom stave je komunikácia na ulici Domové role?! Stále sa dačo splieta o trolejbusovej trati OD Slimák - Tomášikova - Prievoz - Domové role - Vlčie hrdlo + vozovňa dakde v Prievoze. Potom ma zaujíma ako linky 70 a 74 keď by ich nahradili trolejbusy obsluhovali zastávky od Vlčieho hrdla po zastávku Prístavný most ?
Reakcia na: MiroBA #132513:
čo si ja pamätám, asi začali trochu skôr ako 89, pretože už stihli zbúrať ten druhý štadión pri Petržalke + vybudovať nadjazd na Farského a predtým zlikvidovať starú cestu na Starý most, čo išla cez železnicu a posunuli odbočku z Bosákovej k Alberu...
kto vie, aká bude realita - možno nakoniec bude cyklocesta 😉

Re #132525 kacka: tým chceš vlastne povedať, že pomaly odumrie? 😉

Re #132530 no.ev.di.: veď sa treba už pripraviť, prázdniny pomaly končia... 😉

Re #132540 no.ev.di.: a čo tak ju skrátiť, dajme tomu po asmn alebo krížnu?
Reakcia na: R.A.T.P. #132551:

Díky.
Já měl zhruba nějaké informace o bratislavském metru, ale jen mě překvapilo, že by tam jezdily jen dva vozy v soupravě. Petržalka má 130 tis obyvatel a kapacita metry mi přišla poddimenzovaná (pokud by tedy zůstala jen jedna větev).

Na článek jsem narazil na k-reportu.
Reakcia na: m@rtin #132512:


Mapy k predchadzajucemu prispevku a clanku
od m@rtina:

Prvy usek docasnej trasy:
http://www.metroweb.cz/diskuze/download/file.php?id=6115&mode=view

Napojenie definitivneho Petrzalskeho useku
na docasny:
http://www.metroweb.cz/diskuze/download/file.php?id=6117&mode=view

Zrusenie docasneho useku a prechod tunelom do CMO:
http://www.metroweb.cz/diskuze/download/file.php?id=6119&mode=view

Cely stav:
http://www.metroweb.cz/diskuze/download/file.php?id=5682&mode=view

Co sa tyka dvojvozovych Sovietskych vozidiel 81-71,
vedel som ze maju byt pouzite namiesto vozidiel z NDR.
Ale vo vstkych mne dostupnych materialoch o metre (rychlodrahe) z toho obdobia sa uvazovalo so stvorvozovou
zostavou vlaku. Je dost mozne ze s dvojvozovou supravou sa uvazovalo na obdobie kratko po otvoreni trasy.

Smerove vedenie trasy:
http://www.metroweb.cz/diskuze/download/file.php?id=6133&mode=view

Pozdlzny profil:
http://www.metroweb.cz/diskuze/download/file.php?id=5683&mode=view

Planovana sieť mhd v BA 1990:
http://www.metroweb.cz/diskuze/download/file.php?id=6134&mode=view

Clanok z novin cca 1984:
http://www.metroweb.cz/diskuze/download/file.php?id=5681&mode=view



R.A.T.P.

P.S. : Kde si dosiel k tomu clanku zo Železničáře ?
To je z nejakeho roku 1986 myslim, ja som ho hladal asi rok po archivoch 🙂
Reakcia na: m@rtin #132512:

"Tehdy měly v Bratislavě v metru jezdit jen dva vozy?
viz. tento článek:
http://www.k-report.net/discus/nahledy/306595.jpg "

V roku 1983 sa zacalo stavat metro v Bratislave - docasnou
povrchovou trasou cez most Cervenej armady.

V Petrzalke mala trasa zacinat povrchovou stanicou Petrzalka Centrum priblizne v priestoroch dnesneho obchodu TPD, odtial estakadou na Stary most (v polovicnom profile sluzi estakada dodnes, druhy profil nie je dostavany, panely ktore mali byt pouzite na jeho kompletnu vystavbu sa dodnes nachadzaju pri zastavke busu Farskeho), mostny prejazd mal byt jednokolajny, z mostu po zrusenej zeleznicnej estakade (dnes uz neexistujucej) do nadzemnej stanice Martanovicova, priblizne v priestoroch dnesneho zruseneho parkoviska pri zastavke Mala scena, dalej po nasype do povrchovej stanice Mlynske Nivy. Za nou malo byt provizorne depo Mlynske Nivy.
„Haluz“ na tom bola spojka do depa, ktora bola riesena ako urovnova pri krizovatke na Nivach. Stanice mali byt 80 m dlhe, prepravu mali zabezpecovat 4or vozove supravy z NDR typu LEW 250. Kedze tieto vozy neboli v tomto prevedeni
(v Bratislavskom, so sirkou 2,7 m) vyrobene, boli len ako navrhove vozidlo pre Bratislavu u vyrobcu (vychadzali z vozu LEW 270, ktore jazdili v Berlinskom S – Bahn, so sirkou 3 m ),
ich dodavky boli zarucene len do roku 1990, doslo k prehodnoteniu vozidla pre Bratislavske metro.
Projektant sa vratil k vozidlovej technologii zo ZSSR, tentoraz k vozom z Mytisci 81 7171/41. Problemom tohto typu vozu (81 7171/41) vsak bol fakt, ze nie je urcene pre dlhodobu prevadzku na otvorenych tratiach, malo nutenu klimatizaciu,
to znamena, ze za dazda by prsalo dovnutra.

Tento dovod (nie najhlavnejsi) ako aj fakt, ze tato docasna trasa bola financne dost narocna (v zmysle docasnosti, cca na nejakych 10 rokov) viedla k zastaveniu cerstvo rozbehnutej vystavby docasnej trasy metra.

Ak ta to zaujima viac pozri tento link, je tam skoro cela historia BA metra v skratke.
Pre rok 1983 pozri prispevok z 17.2.2009 2:20 a
z 12.1.2009 2:54, su tam vizualizacie, schema docasnej trasy a ine veci s tym suvisiace:

http://www.metroweb.cz/diskuze/viewtopic.php?f=8&t=163

R.A.T.P.
Reakcia na: Petto #132529:
prímestská je v tom, že stojí len na dopravných uzloch na rozdiel od iných liniek...
.
avšak je blbosť použiť pojem prímestská, keďže jazdí v rámci mesta, preto sa vymyslel názov expresná 🙂 niektorí autori tu sa stotožňujú, že spolu s 59 sú to už jediné reálne existujúce expresné linky v BA
Reakcia na: MiroBA #132537:
Zabal to, kámo... nejde Ti to...
Reakcia na: MiroBA #132537:
zrusit 83? ako pisal pepke, pekny vtip. uz teraz cestujem z konca petrzalky do dubravky skoro hodinu na jeden (max dva prestupy). elektricky mam rada ale ked si mam vybrat, tak radsej stravim tu polhodinu (83) v buse.
Reakcia na: M3go #132541:
Ono voľakedy tam bolo celé video z cesty na zásah a bolo tam vidieť ako vodič začal odbočovať vtedy keď už išli... Myslím, že v dialke ic hmohol vidieť alebo počuť nakoľko celú cestu mali zapnuté sirény. Takto ich zablokoval na cca 10-15 sekúnd... ? Škoda, že tam už neni to video 😞
Reakcia na: JamaVOku #132544:

Z jahody padlo predovšetkým vedenie DPB -pretože odmietajú zaobstarať potrebné vozidlá. Potom by sa kde ubrať s ktorej linky ktorú zrušiť vôbec nemuselo riešiť.
Reakcia na: MiroBA #132537:
Si spadol z jahody? Kapacitu z 21 preniesť na 20+električku? To radšej nech sa vybuduje zastávka Devínska Nová Ves Sídlisko a nech už z DNV idú vlakom.
Reakcia na: pepke #132542:

Ono tažko takto -no ved práve redukovať už nie je pomály čo.
Ja som pri týchto alternatývach vychádzal z toho že autoby sy by som ubral z tých častí kde sú ektričky autobusy. Samozrejme som proti akémukoľvek rušeni a radšej zato kyby potrebné vozidlá pribudli. ...je to zabité.
Reakcia na: MiroBA #132537:
no v L78 ide skôr o Vrakuňu ako hovorí no.ev.di - potom by časť Hradskej od Šíravskej po Billu bola odkázaná len na L87 s mizerným intervalom, takisto Drieňová by bola odkázaná len na L66. A neviem, kde by sa dala "preniesť kapacita" na trolejbusy - buď si istý, že ľudia čo bývajú pri trolejbusoch nimi aj chodia a neprevážajú sa L78 (úsek od Billy po Čiližskú).

Inak to zrušenie L83 má byť vtip? 😃

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.