Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: MiroBA #132513:
čo si ja pamätám, asi začali trochu skôr ako 89, pretože už stihli zbúrať ten druhý štadión pri Petržalke + vybudovať nadjazd na Farského a predtým zlikvidovať starú cestu na Starý most, čo išla cez železnicu a posunuli odbočku z Bosákovej k Alberu...
kto vie, aká bude realita - možno nakoniec bude cyklocesta 😉

Re #132525 kacka: tým chceš vlastne povedať, že pomaly odumrie? 😉

Re #132530 no.ev.di.: veď sa treba už pripraviť, prázdniny pomaly končia... 😉

Re #132540 no.ev.di.: a čo tak ju skrátiť, dajme tomu po asmn alebo krížnu?
Reakcia na: R.A.T.P. #132551:

Díky.
Já měl zhruba nějaké informace o bratislavském metru, ale jen mě překvapilo, že by tam jezdily jen dva vozy v soupravě. Petržalka má 130 tis obyvatel a kapacita metry mi přišla poddimenzovaná (pokud by tedy zůstala jen jedna větev).

Na článek jsem narazil na k-reportu.
Reakcia na: m@rtin #132512:


Mapy k predchadzajucemu prispevku a clanku
od m@rtina:

Prvy usek docasnej trasy:
http://www.metroweb.cz/diskuze/download/file.php?id=6115&mode=view

Napojenie definitivneho Petrzalskeho useku
na docasny:
http://www.metroweb.cz/diskuze/download/file.php?id=6117&mode=view

Zrusenie docasneho useku a prechod tunelom do CMO:
http://www.metroweb.cz/diskuze/download/file.php?id=6119&mode=view

Cely stav:
http://www.metroweb.cz/diskuze/download/file.php?id=5682&mode=view

Co sa tyka dvojvozovych Sovietskych vozidiel 81-71,
vedel som ze maju byt pouzite namiesto vozidiel z NDR.
Ale vo vstkych mne dostupnych materialoch o metre (rychlodrahe) z toho obdobia sa uvazovalo so stvorvozovou
zostavou vlaku. Je dost mozne ze s dvojvozovou supravou sa uvazovalo na obdobie kratko po otvoreni trasy.

Smerove vedenie trasy:
http://www.metroweb.cz/diskuze/download/file.php?id=6133&mode=view

Pozdlzny profil:
http://www.metroweb.cz/diskuze/download/file.php?id=5683&mode=view

Planovana sieť mhd v BA 1990:
http://www.metroweb.cz/diskuze/download/file.php?id=6134&mode=view

Clanok z novin cca 1984:
http://www.metroweb.cz/diskuze/download/file.php?id=5681&mode=view



R.A.T.P.

P.S. : Kde si dosiel k tomu clanku zo Železničáře ?
To je z nejakeho roku 1986 myslim, ja som ho hladal asi rok po archivoch 🙂
Reakcia na: m@rtin #132512:

"Tehdy měly v Bratislavě v metru jezdit jen dva vozy?
viz. tento článek:
http://www.k-report.net/discus/nahledy/306595.jpg "

V roku 1983 sa zacalo stavat metro v Bratislave - docasnou
povrchovou trasou cez most Cervenej armady.

V Petrzalke mala trasa zacinat povrchovou stanicou Petrzalka Centrum priblizne v priestoroch dnesneho obchodu TPD, odtial estakadou na Stary most (v polovicnom profile sluzi estakada dodnes, druhy profil nie je dostavany, panely ktore mali byt pouzite na jeho kompletnu vystavbu sa dodnes nachadzaju pri zastavke busu Farskeho), mostny prejazd mal byt jednokolajny, z mostu po zrusenej zeleznicnej estakade (dnes uz neexistujucej) do nadzemnej stanice Martanovicova, priblizne v priestoroch dnesneho zruseneho parkoviska pri zastavke Mala scena, dalej po nasype do povrchovej stanice Mlynske Nivy. Za nou malo byt provizorne depo Mlynske Nivy.
„Haluz“ na tom bola spojka do depa, ktora bola riesena ako urovnova pri krizovatke na Nivach. Stanice mali byt 80 m dlhe, prepravu mali zabezpecovat 4or vozove supravy z NDR typu LEW 250. Kedze tieto vozy neboli v tomto prevedeni
(v Bratislavskom, so sirkou 2,7 m) vyrobene, boli len ako navrhove vozidlo pre Bratislavu u vyrobcu (vychadzali z vozu LEW 270, ktore jazdili v Berlinskom S – Bahn, so sirkou 3 m ),
ich dodavky boli zarucene len do roku 1990, doslo k prehodnoteniu vozidla pre Bratislavske metro.
Projektant sa vratil k vozidlovej technologii zo ZSSR, tentoraz k vozom z Mytisci 81 7171/41. Problemom tohto typu vozu (81 7171/41) vsak bol fakt, ze nie je urcene pre dlhodobu prevadzku na otvorenych tratiach, malo nutenu klimatizaciu,
to znamena, ze za dazda by prsalo dovnutra.

Tento dovod (nie najhlavnejsi) ako aj fakt, ze tato docasna trasa bola financne dost narocna (v zmysle docasnosti, cca na nejakych 10 rokov) viedla k zastaveniu cerstvo rozbehnutej vystavby docasnej trasy metra.

Ak ta to zaujima viac pozri tento link, je tam skoro cela historia BA metra v skratke.
Pre rok 1983 pozri prispevok z 17.2.2009 2:20 a
z 12.1.2009 2:54, su tam vizualizacie, schema docasnej trasy a ine veci s tym suvisiace:

http://www.metroweb.cz/diskuze/viewtopic.php?f=8&t=163

R.A.T.P.
Reakcia na: Petto #132529:
prímestská je v tom, že stojí len na dopravných uzloch na rozdiel od iných liniek...
.
avšak je blbosť použiť pojem prímestská, keďže jazdí v rámci mesta, preto sa vymyslel názov expresná 🙂 niektorí autori tu sa stotožňujú, že spolu s 59 sú to už jediné reálne existujúce expresné linky v BA
Reakcia na: MiroBA #132537:
Zabal to, kámo... nejde Ti to...
Reakcia na: MiroBA #132537:
zrusit 83? ako pisal pepke, pekny vtip. uz teraz cestujem z konca petrzalky do dubravky skoro hodinu na jeden (max dva prestupy). elektricky mam rada ale ked si mam vybrat, tak radsej stravim tu polhodinu (83) v buse.
Reakcia na: M3go #132541:
Ono voľakedy tam bolo celé video z cesty na zásah a bolo tam vidieť ako vodič začal odbočovať vtedy keď už išli... Myslím, že v dialke ic hmohol vidieť alebo počuť nakoľko celú cestu mali zapnuté sirény. Takto ich zablokoval na cca 10-15 sekúnd... ? Škoda, že tam už neni to video 😞
Reakcia na: JamaVOku #132544:

Z jahody padlo predovšetkým vedenie DPB -pretože odmietajú zaobstarať potrebné vozidlá. Potom by sa kde ubrať s ktorej linky ktorú zrušiť vôbec nemuselo riešiť.
Reakcia na: MiroBA #132537:
Si spadol z jahody? Kapacitu z 21 preniesť na 20+električku? To radšej nech sa vybuduje zastávka Devínska Nová Ves Sídlisko a nech už z DNV idú vlakom.
Reakcia na: pepke #132542:

Ono tažko takto -no ved práve redukovať už nie je pomály čo.
Ja som pri týchto alternatývach vychádzal z toho že autoby sy by som ubral z tých častí kde sú ektričky autobusy. Samozrejme som proti akémukoľvek rušeni a radšej zato kyby potrebné vozidlá pribudli. ...je to zabité.
Reakcia na: MiroBA #132537:
no v L78 ide skôr o Vrakuňu ako hovorí no.ev.di - potom by časť Hradskej od Šíravskej po Billu bola odkázaná len na L87 s mizerným intervalom, takisto Drieňová by bola odkázaná len na L66. A neviem, kde by sa dala "preniesť kapacita" na trolejbusy - buď si istý, že ľudia čo bývajú pri trolejbusoch nimi aj chodia a neprevážajú sa L78 (úsek od Billy po Čiližskú).

Inak to zrušenie L83 má byť vtip? 😃
Reakcia na: MiroBA #132537:
Vôbec to nie je také ľahké ako si myslíš. 78 obsluhuje časti Vrakune kde trolejbusová trať neexistuje a spája Vrakuňu s Ružinovom cez Vrakunskú cestu, čo okrem nej robí ešte 67 a 87. Ďalej 78 robí množstvo spojení, ktoré nerobia žiadne iné linky, takže ťažko ľudí nahovoríš aby prešli zo 78 na 201/202, keď potrebujú ísť na Bajkalskú, Drieňovú alebo Astronomickú. Takisto aj s L21 a L34/83 to je tak, že ľudia ich využívajú aby sa dostali na Patrónku, Pražskú a Šancovú, Hodžko a Račko. A tieto body električky neobsluhujú, jedine ak v prípade Račianskeho mýta by šlo o L5 zo smeru Dúbravka, ale to je dosť pomalá alternatíva.
Reakcia na: M3go #132538:
To by šlo potom aj 37 a 91 označiť ako tzv. prímestské linky.
Reakcia na: Petto #132529:
No ale tak porovnaj linku 210 a 21 tak som myslel tu prímestkosť
Reakcia na: no.ev.di. #132534:
V Petržalke sa veľmi už Redukovať nedá, lebo spoje boli už zredukované už v r 2005. Možno by som obetoval L78 -tam by sa dala preniesť kapacita na Trolejbusovú L202, 201 -tu ale neviem či je možné navýšiť počet trolejbusov.
Ešte by sa dalo ušetriť -to ma ale z Devínskej Novej
Vsi zahlušia zredukovať L21 - preniesť Kapacity na napájačovú L20 s prestupom na električkové linky alebo zrušiť L83 + navýšiť výpravu električiek -tých však tiež nie je veľmi navyše.

Takéto úvahy však rozhodne nepovažujem za správne. Vedenie DPB ci konečne musí uvedomiť - treba okamžite zaobstarať nové kapacitné vozidlá. Či chcú alebo nechcú.
Reakcia na: MiroBA #132532:
vsak to je len stanicny zalozak !!! a 95ka nechodi zase az taka plna cez vikend, aby to sem-tam SOR nezvladol , vacsia pohroma by bola, ak by bol na L83
Reakcia na: luky133 #132514:

Touto problematikou som sa ale tak týždeň dozadu zaoberal i ja. Zdravá konkurencia by sa zišla -inak by sa dopravný podnik správal k svojim zákazníkom -ale ja som sa s tým zmieril to sa musí zmeniť mentalita Slovenského národa aby tu niekto niečo spravil.
-Už len to porovnanie z Brnom. Všetci naokolo majú Nízkopodlažné električky a garantované spoje, budujú nové trate a tu u nás ani 15 sprostých kĺbových autobusov nevedia prenajať nieto ešte kúpiť.
Reakcia na: MiroBA #132532:
Cez víkend to nie je taká pohroma, ale DPB by mal začať uvažovať nad úspornými variantami a komplet si rozanalyzovať linky a ich vyťaženosť tak ako to spravil DPMK a jeho vlastní ľudia.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.