Pre tých čo smútia za K2 7086, aj v rozpore z odkazom "7086 dojazdila" -dnes zhruba medzi 17tou a 18tou hodinou som ju videl v premávke pri Blumentáli. Bola na L7 tretie poradie.
Že by si to DPB to s tým odstavením rozmyslel? Nevie o tom niekto viac?
Keď už tu je opäť článok o prepojení Slávičie údolie - Tichá - Mudroňova (http://www.imhd.sk/ba/index.php?w=213621323033ef393621323033ef1f&id=7248) tak včera som bol pozrieť aj úsek kde by sa mala trať predlžovať cez Staré grunty až na Molecovu. Celkovo jediné čo je treba je nová vozovka, mierne rozšíriť aspoň na dva pruhy (pre každý smer jeden), obrubníky vybudovať aby mala cesta jasné hranice a nejaké tie chodníky, ktoré tam okrem lokality Na Sitine a Vretenová sú. Najväčší problém je kúsok za predĺžením Molecovej (miesto kde sa Líščie údolie spája so Svrčiou ulicou) kde sú nejaké oplotené pozemky, inak hneď za nimi sa cesta rozširuje do viac než postačujúcej šírky. Zastávky zo smeru Slávičieho údolia by mohli byť nasledovne :
1. 440m po komunikácii Staré grunty za internátmi, kúsok odtiaľ sú aj nejaké iné priestory (neviem presne čo) - "Konvalinková"
2. 450m od 1. zastávky - "Vretenová"
3. 300m od Vretenovej, kúsok za ŠD kde sídli PLUS - "Staré grunty"
4. 350m ďalej "Rovnice" - koniec internátneho komplexu
5. o 555m ďalej zastávka k objektom UK "?" - sklady a odbočka k MAT-FYZ UK
6. o 330m ďalej "Svrčia" - blízko sú objekty UK
Viem, že veľa vecí kritizujem a zbytočne. Ale keď sa človek pozrie do iných miest tak vidí, že keď sa dané sľuby dodržujú alebo je aspoň snaha sa niekam posunúť, tak sú výsledky oveľa lepšie.
Tak ako ľudia cestujú priamym spojom 20 min. z Dlhých dielov a z Karlovej Vsi na stanicu, podobne budú 20 min. cestovať ľudia zo Starých gruntov do mesta, hoci aj cez hrad...
Podľa mňa to skončí tak ako to tu niekto spomínal, že sa vybuduje tr. trať, ale nakoľko nepôjde aspoň prvé roky možno cez Patrónku tak tu budú stále jazdiť aj autobusy... Veď linka na hrad by sa dala len využiť na turistiku prípadne ak by šla až na Hodžovo námestie by mala lepšie využitie... Osobne nie som zástanca projektov kde sa musí niekomu zbúrať dom, prístavba domu, garáže atď ako je to popísané v tom 109 stranovom dokumente... Ale zase nepostrehol som v akom vlastníctve sú. Tiež by som nebol rád ak by mi zbúrali dom (ak sú teda v súkromnom)pre rozširovanie cesty... Ale zase je to plus, že sa tam už vopred ráta s trolejbusmi a nie ako na Molecovej, že sa prestavovala a dali sa tam nevhodné stĺpy.
Zareagujem na slová p. Ľuptáka ku otázke bezpečnosti čipových kariet radu MIFARE standard, ako uviedol v diskusii ku článku o SMS lístkoch a ako to uverejnil aj portál iMHD:
"Je všeobecne známe, že základnú šifru MIFARE kariet sa podarilo hacknúť. Karty, ktoré používajú iba tento najnižší stupeň bezpečnosti sú tak veľmi ľahko zneužiteľné.
Na Slovenskom trhu v oblasti vybavovacích systémov pre verejnú hromadnú dopravu s použitím čipových kariet radu MIFARE standard máme dvoch dodávateľov - slovenskú spoločnosť EMtest Žilina a poľskú R&G Mielec. V DPB je použitá technológia slovenskej spoločnosti EMtest a táto už od začiatku používa ďalšie bezpečnostné prvky, aby sa zabránilo prípadnému zneužitiu týchto kariet.
Spomeniem ich len obecne - špeciálne prístupové kľúče, kryptovanie dát, diverzifikácia kľúčov, elektronický podpis. Pre zabezpečenie vyššej bezpečnosti sú v systéme ešte ďalšie prvky (kontrolné mechanizmy), ktoré zaručujú vysoký štandard bezpečnosti čipových kariet. Z toho vyplýva, že u kariet používaných DPB nie je obava z napadnutia systému prelomením bezpečnosti čipových kariet postavených na štandarde MIFARE standard.
O vysokom zabezpečení svedčí aj fakt, že od roku 1996, od kedy spoločnosť EMtest používa čipové karty tohto štandardu nedošlo ku prelomeniu bezpečnosti systému (samozrejme s vývojom sa postupne aplikujú aj jednotlivé bezpečnostné prvky).
Moja osobná skúsenosť s OYSTER CARD v Londýne (mimochodom produkt amerických spoločností CUBIC a EDS) tiež nebola najlepšia práve čo sa týka otázky bezpečnosti systému. Vĺčik [www.vlcik.sk]"
Konkrétne veci ku Oysteru nebudem zverejňovať ale môžem povedať, že zistil som trhliny systému, ktoré sa dali zneužiť.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
VLK
"Je všeobecne známe, že základnú šifru MIFARE kariet sa podarilo hacknúť. Karty, ktoré používajú iba tento najnižší stupeň bezpečnosti sú tak veľmi ľahko zneužiteľné.
Na Slovenskom trhu v oblasti vybavovacích systémov pre verejnú hromadnú dopravu s použitím čipových kariet radu MIFARE standard máme dvoch dodávateľov - slovenskú spoločnosť EMtest Žilina a poľskú R&G Mielec. V DPB je použitá technológia slovenskej spoločnosti EMtest a táto už od začiatku používa ďalšie bezpečnostné prvky, aby sa zabránilo prípadnému zneužitiu týchto kariet.
Spomeniem ich len obecne - špeciálne prístupové kľúče, kryptovanie dát, diverzifikácia kľúčov, elektronický podpis. Pre zabezpečenie vyššej bezpečnosti sú v systéme ešte ďalšie prvky (kontrolné mechanizmy), ktoré zaručujú vysoký štandard bezpečnosti čipových kariet. Z toho vyplýva, že u kariet používaných DPB nie je obava z napadnutia systému prelomením bezpečnosti čipových kariet postavených na štandarde MIFARE standard.
O vysokom zabezpečení svedčí aj fakt, že od roku 1996, od kedy spoločnosť EMtest používa čipové karty tohto štandardu nedošlo ku prelomeniu bezpečnosti systému (samozrejme s vývojom sa postupne aplikujú aj jednotlivé bezpečnostné prvky).
Moja osobná skúsenosť s OYSTER CARD v Londýne (mimochodom produkt amerických spoločností CUBIC a EDS) tiež nebola najlepšia práve čo sa týka otázky bezpečnosti systému. Vĺčik [www.vlcik.sk]"
Konkrétne veci ku Oysteru nebudem zverejňovať ale môžem povedať, že zistil som trhliny systému, ktoré sa dali zneužiť.