Reakcia na: si #13122:
ano suhlasim, je to ekologickejsie, ale treba sa zamysliet, ci na to chces doplacat z tvojich dani. mozno ty ano, ale ja nevyuzivam kadejaku lokalku, takze na to platit nechcem. a rovnako kopa ludi, ktori chodia autobusmi.a ak sa nechces vyjadrovat k prezamestnanosti, staci povedat, ze prezamestnanost je a ZSR alebo ZS je jedina spolocnost, ktora neprepustala rapidne. Takze konecne zacat musia. A skoncit zlepsovanim sluzieb. Staci sa pozriet na CD, pochybujem ze dostavaju viac prachov, ale dlhy neamju take, lebo sa zbavili pseudopracovnikov, ktorych aj tak nebolo treba. A to uz nehovorim o DB (Deutschland), kde to fici celkom inak.
Takze: najprv prepustat, aspon polovicu ludi (da sa to zvladnut aj u nas s plovicou) a potom vyrovnat dlhy a az potom rozmyslat nad tym, ci nejake trate obnovime. Inak to nema zmysel.
tr3mp
Co sa tyka zeleznic vs. inej dopravy, viete mi niekto povedat, kolko sa rocne prispieva z rozpoctov (statneho, obecnych) na jednotlive druhy dopravy: teda na zeleznicnu, automobilovu, autobusovu? Najlepsie by bolo sledovat pocet zamestnancov, pocet osobokilometrov v osobnej doprave, pocet tonokilometrov v nakladnej doprave, pocet zamestnancov, ktori ju zabezpecuju. Pritom sa do toho musia ratat vsetky dotacie cestoveho do verejnej dopravy z verejnych zdrojov, naklady na vystavbu novych ciest/zeleznic, naklady na udrzbu ciest/zeleznic, mzdove naklady (pri verejnej doprave zvysok toho, co zeleznica potrebuje ako dotacia a neziska na cestovnom, pri automobilovej doprave platy cestarov, ktore su hradene z verejnych zdrojkov).