Reakcia na: si #131118:
"najprv nech si mesto rozumne poradi s vyhradenymi pruhmi pre MHD, nevidim dovod preco zdrzovat IAD (ci ked je MHD na hovno tak nech je to viac nahovno aj pre IAD ?)PS: busy vyliezajuce (nielen) zo zastavok v zasade pustam.."
aj ja ich pustam, ak idem autom, lenze cca. 70% vodicov ich nepusta.. A potom je jazda s MHD dost neprijemna, ked musi 5 krat brzdit a znovu sa rozbiehat pri vyjazde zo zastavky..
A co sa tyka zdrzovania IAD.. ja si myslim, ze pri vychadzani vozidla MHD z niky a neustaleho brzdenia, sa okrem MHD zdrzuje aj samotna IAD.. kedze pri koliznych situaciach aj IAD musi brzdit, obiehat a pod.. A toto pozorujem dost casto.. Takze paradoxne by sa tym novym riesenim zastavok situacia ako pre MHD tak aj pre IAD zlepsila.. Tak ako je pisane v clanku: kym stoji trolejbus v zastavke, chodci mozu bezpecne prechadzat cez priechod, a ked sa trolejbus pohne, pohnu sa aj auta a chodci mozu pockat..
Skratka pre tuto konkretnu krizovatku je to optimalne riesenie.. Jasne, ze toto riesenie sa neda urobit vsade, aby naozaj nedoslo k velkemu zdrzaniu.. kazde miesto/zastavku treba posudzovat individualne.. Napr. kde vystupuje/nastupuje z vozidla MHD vela ludi, a tym je pobyt na zastavke az moc dlhy.. V takom pripade by sa to nedalo.. Ale v pripade Partizanskej sa to da..
si
mne osobne nerobi vacsi problem si to svihat 140kmh na rozsirovanej casti dialnice medzi BA a TT, a to tam minam znacky nalavo na cca 10 cm vzdialenost a cca pol metra auta iduce poctivych 80 (tak ako to predpisuje znacka) v pravom jazdnom pruhu
Re #131111 24Tr: realitu na cestach snad aspon troska poznas a vyjazdu z ulic bebravska a dudvazska by to urcite pomohlo...
okrem toho mas na T-busoch hlavne odpocinkove a prestavkove casy na cilizskej a nevidim realny priestor ich odtial presunut na rajsku/hlavnu stanicu
a trasovat kapacitnu (kolajovu) dopravu pozdlz v sucasnosti relativne rozumne fungujucej trolejbusovej dopravy nepovazujem za rozumne, predlzenie elektriciek z ruzinova by bolo logickejsie (akurat sa treba zamysliet nad tym aj ze kadial vzhladom na existujucu zastavbu.....)
a skus mi vysvetlit kde sa chces predrat k existujucej sieti elektriciek na AS (teda aspon mne to evokuje Autobusovu Stanicu...)
Re #131116 Emo: nieco take (jazda v protismere) napadlo aj mna a to by situaciu len zhorsilo...
Re #131114 hoppusmark01: najprv nech si mesto rozumne poradi s vyhradenymi pruhmi pre MHD, nevidim dovod preco zdrzovat IAD (ci ked je MHD na hovno tak nech je to viac nahovno aj pre IAD ?)
PS: busy vyliezajuce (nielen) zo zastavok v zasade pustam...