DOPORUCUJI VSEM SE PODIVAT NA MHD DO MESTA OSTRAVY, JEJICH SYSTEM A DOBRE VOZY JE MUHOU CHLUBIT JAK V CELYCH CECHACH TAK I SLOVENSKA.ADRESA JE WWW.DPO.CZ
Listok mhd 10-minutovy bude najpravdepodobnejsie stat 10 Sk.Kde sa stracaju peniaze v DPB, ked takto zdieraju cestujucich???
Este som sa chcel spytat, ci je to pravda ze su zaplatene dve 15Tr?Ak ano, tak dokedy budu kupovat tieto trolejbusy?To nemozu radsej kupit menej, ale na urovni,teda myslim nizkopodlazne 22Tr.
Ked niekto hovori, ze su vyjazdene zastavky,na to existuju brusky asfaltu aspon ako docasne riesenie.
Srdečne pozdravujem všetkých návštevníkov stránky. Bol som v Prahe a mal som možnosť osobne sa presvedčiť o funkčnosti ich mhd. Ked som to porovnal s Bratislavou, skoro som sa začal hanbiť. Perfektne udržiavané vozidlá, ako električky tak aj autobusy, presné odjazdy zo zastávok, perfektne upravení vodiči i vodičky, odetí v rovnošatách.(Nie ako u nás). Špeciálne som sa zameral na grafitty, no na moje veľké prekvapenie nenašiel som ani čiarku. Rovnaké to bolo i na budovách v centre mesta. Zážitkom bolo vidieť novú súpravu metra, ktorá mi iba tesne unikla pri prestupe. A čo nočné linky? Jazdia v dostatočnom množstve i rozptyle a ich kapacita sa mi zdala vyhovujúca. Pôsobivo vyzerá i jazda električiek popod dom na Malostranskom námestí. Mal som šťastie a vydel som i brúsiace vozidlo Schorling, ktoré v súčastnosti slúži na výcvik a kondičné jazdy pre vodičov historických električiek.(Vypravuje ho vozovna Pankrác)
Odporúčam vám navštíviť Prahu aj pre možnosť vidieť prototypovú T II, ktorá do roku 1978 premávala v Bratislave. Toto vozidlo s evidenčným číslom 6002 je zrekonštruované s maximálnou citlivosťou a precíznosťou. Dúfam, že rovnako bude v budúcnosti vyzerať aj naša 215-ka.
Vcera popoludni som na vlastne oci videl havariu 7060 s Favoritom !!! Stalo sa to na Kollarovom namesti, pri Alzbetke. Elektricka pritisla Favorita o zabradlie, pricom to mu roztrhlo dvere a z druhej strany ho roztrhla elina. Strecha bola tiez mierne splostena. Ten favorit sa uz asi opravit neda. Vodicke Favorita a spolujazdcovi sa SKUTOCNE ZAZRAKOM nic nestalo !!! Ale tentokrat to bol SKUTOCNE ZAZRAK !!! Akoze keby nebola veriaca, tak po tejto havarii by mala vstupit do klastora ! Vytahovali ich sice cez bocne okna, ale okrem soku, boli OK. Havaria vyzerala DOST brutalne. Na vine bola vodicka Favorita.
chtěl jsem se zeptat jestli nemáte někdo k dispozici vozový park autobusu MHD a linkových v některých velkých provozech SAD,např.Trenčín,Trnava,Martin atd...
děkuji jaroslav.farnik@post.cz
Náhodou, nočáky sú celkom zaujímavé. Okrem toho, že na Hlavnej stanici je o polnoci vidieť kadečo (od 501ky po 515, 518 a všetky možné služobáky) sú tu aj dobre známe paradoxy: na Mánesovo námestie nechodí cez deň nič, ale v noci nočák. K Cintorínu Slávičie údolie chodí 518ka, ale len smerom tam. Pred pár rokmi totiž niekoho napadlo poslať na bývalú 517ku úplne nový Ikarus 435 a nejaký dobrák mu vytĺkol zadné sklo. A odvtedy z Mlynov nechodí do mesta nič. Zaujímavý je aj prestupný uzol úplne v paži na Vrakunskej ceste, kde chodia až tri nočné linky 511, 512 a 517. Vskutku "premyslený" systém nočných spojov...
Mna osobne dost sere, ze posledny vlak z Trnavy ma prichod 23.58 a z Galanty o 0.14 a nocaky odchadzaju o cca. 23.45 a dalsie idu az o cca. 1.15.
Ten ukazovatel vozokilometer je vobec zaujimavy, ked vodic chrape, Ikarus rachoce a chlasce nafticku, ja drkocem od zimy na zastavke (prip. potesim taxikara) a uradnicek na magistrate je rad ako to pekne fachci.
Inak kto chce vidiet pokope najviac autobusov v Blave(okrem vozovni a ASMN) hor sa v noci na hlavnu stanicu.
Cez prázdniny som mal tú česť a bol som v Budapešti. Premáva tam (ak sa nemýlim) 16 nočných liniek označených 1É až 16É. Mrkol som na ich cestovné poriadky a iba som oči vypliešťal. Majú interval 10 minút. Dajme tomu, že Budapešť má 4x toľko obyvateľov ako Bratislava. Potom by tu mali chodiť nočáky každých 40 minút. Ale to nie, my máme radšej interval 1.15 hodiny. Rád by som vedel, prečo nemôže byť medzi 01.05 a 03.20 ešte jeden odchod nočákov z Hlavnej stanice. Čo robia vodiči za ten čas na konečnej? Nočné električky a trolejbusy u nás nejazdia preto, lebo sa vraj robia údržby tratí. V Brne je to vyriešené tak, že ak sa niečo opravuje, namiesto električiek či trolejbusov idú autobusy. Ale na Slovensku je všetko inak. Autobusová divízia má v zuboch elektrickú divíziu, takže ak sa napríklad opravuje meniareň Leškova, autobusáci majú nervy z toho, že musia vypraviť o tri vozy viac (dva na linku 516 a jeden na služobák 408). Ale povedzme si rovno - samotní Bratislavčania nie sú príliš naklonení nočnému životu. Ak sa niečo nočné už odohráva, ľudia začnú písať petície, že je to hlučné, zlé a podobné. Napríklad koncerty na Hlavnom námestí alebo v Propeleri. Takže o normálnom nočnom živote ako je to zvykom v ozajstných európskych metropolách môžeme zatiaľ len snívať...
P.S. Peter P.: Už sa veľmi teším na tie tvoje fotky!!!
chcel by som opravit majkla. v prahe chodi 12 autobusovych a 8 elektrickovych liniek. info. to je dohromady dvadsat. nemozno ale porovnavat pocet liniek ale pocet spojov. elektricky idu napriklad 7 krat za noc z lazarskej ulice (interval 40 minut). autobusy chodia este castejsie. bolo by zaujimave porovnat aky je pomer prepravnej kapacity nocnej dopravy v prahe a ba k ich velkosti.
Ešte k tým nočákom. Ak som správne pochopil, tak DPMP prevádzkuje v Prahe 12 nočných liniek. V Bratislave je to 18. Keď to porovnáme na počet obyvateľov ... Samozrejme, je veľa miest, kde chodia niektoré nočné linky každých 20 minút. Zdá sa však, že DPB má problém vo vyhovujúcej miere zabezpečiť prevádzku denných liniek (34,83,84,201,202...), takže čo môžeme chcieť od nočných (navyše som zatiaľ nevidel si niekoho cviknúť lístok v nočáku). Ono v podstate by podľa mňa (opravte ma, ak sa mýlim) stačilo pridať nejaké ty busy v piatok, sobotu a nedeľu. A neviem prečo nezavedú nočné električky (t.j. napr. č. 1 – jazdila by nepretržite (asi to je kvôli údržbe tratí, ale v Brne to tak majú)). A tým by sa čiastočne vyriešila aj tá tlačenica na Mierku.
V podstate si myslím, že na súčasnom stave má podiel aj magistrát (v kladnom (-neviem, ktoré mesto dáva miliardu ročne na MHD) i zápornom slova zmysle (obmedzenie výkonov vo verejnom záujme)), ale aj DPB sám, lebo CP sú zle zostavené. Neviem prečo chodí zo Šafka (16.45) 95 a 88 v tej istej minúte a potom 10 min. nič. (všetci sa narvú do 95 a 88 ide skoro prázdna).
Zabudol som. Najzaujímavejším okamihom bolo zapojenie 7803, ktorá bola spojená tyčou s záložným vozidlom, ktoré pricúvalo z Hlavnej stanice. Súprava vozidiel 7831, 7803 vydržala presne po bránu vozovne Jurajov Dvor, kde sa tyč roztrhla. Vozidlo 7804 prišlo do vozovne vlastnou silou vedené pracovníkom pojazdnej dielne. Zaujímavým momentom nakolajovania bolo použitie zadného voza 7804 na nakolajenie aj napriek prítomnosti nehodového žeriavu. Bomba správa K2 7085 je už hotová.
Páni srdečne Vás po dlhšej dobe zdravím. Stránky vyzerajú lepšie a lepšie každým dńom. Chcel by som odpovedat na niekolko otázok, ktoré som prečítal v diskusii. TeBeCe reklamu má aj 7719. Je zhodná s 7704. Prvá TEŹ-ka už jazdí, ale drážny úrad vydal povolenie pre tieto vozidlá iba na trati Poprad-Starý Smokovec-Tatranská Lomnica. Zapríčinené je to profilom trate a malým polomerom oblúkov. Na úprave trate po Śtrbské Pleso sa pracuje. Juro, som rád, že existuje ešte niekto, kto si pamatá dielńu DP na Záhradníckej, ktorá bola akýmsi vývojovým strediskom na prerábku vozidiel na pohon zemným plynom. Potom prišiel nejaký "inteligent", projekt zrušil, lebo je ekonomickejšie a ekologickejšie prevádzkovat autobusy na naftu. Po rokoch ma prekvapila až EKO Karosa, ktorá jazdí na 82. Tu vidno, kolko peńazí má DP, že vybudovaná centrum nechali zaniknút. Dnes tam nájdete iba prázdny areál, strážený služobným psom. Fotky z výlolaje na nábreží dodám po vyvolaní filmu. Dúfam, že budú dobré.
Myslim, ze nas problem nie je len vo vodicoch MHD, aj ked niektori z nich su naozaj hrozni. Zarabaju sice cca 15.000 Sk hrubeho, ale to je aj s velkymi nadcasmi. Tiez si myslim, ze uz dostavaju akurat dost - mnohokrat viac, ako clovek, ktory studoval 5 rokov VS a ma este aj doktorat. Problem je aj v tom, ze v DPB existuje napriklad "veduci sekretariatu generalneho riaditela" za cca, 50.000 Sk mesacne. Ja sa pytam, ci by sa nedalo 600.000 korun rocne vyuzit nejak ucelnejsie? Asi dalo. Vysledok je potom taky, ze chodia nocaky 3x za noc (to sa ale urcite naramne paci taxikarom - preco asi?), ze sa vozime v 11-rocnych autobusoch, a ze cestujeme ako dobytok. Naozaj bude riesenim privatizacia, pretoze sukromna firma sa o svoj majetok rozhodne postara lepsie ako stat. No ale kto by uz len cosi take ako DPB privatizoval?... :)))
Mam taky pocit,ze sa vodici MHD rozhodli potrestat
cestujucu verejnost.Ani neviem preco,ved sme nic neurobili,len sa chceme dostat tam,kam potrebujeme.
Uz tyzden sa vozim vo vymrazenych trolejbusoch.
Ak si rano okolo 6hod.sadnete do 202 smerom z mesta,
garantujem Vam,ze po dvadsiatich minutach jazdy vystupite dokonale premrznuty.Samozrejme,ze "pan"
vodic ma vo svojej kabinke teplo.
Chcem sa spytat,kam idu peniaze ktore ja tazko zarobim?Kupim si elektricenku na ktoru setrim cely
rok.Na ake ucely vyuziva DPB moje - nase peniaze?Ved za tie roky zvysovania cien cestovnych listkov
by sme sa mali vozit ako krali.
A ked sa nahodou rozhodnu "pani" vodici strajkovat ide to tiez z nasich penazi?
Ja pracujem v trojsmennej prevadzke a nie je to med lizat.Z 8500 korun,ktore dostanem musim vyzit a im sa mali 15000 - 17000 tis.korun.Keby som sa rozhodla
strajkovat,tak mi zamestnavatel povie dovidenia.Na moje miesto caka 10 dalsich .
Mozno keby to urobil aj ich zamestnavatel viacej by si vazili moznost pracovat.
Mily Rudo,
My sme si nikdy nemysleli, ze vsetko je super. Naopak, ak si stranky pozries lepsie, najdes tam mnoho kritiky. My ale kritizujeme samotne priciny problemu - je pekne nadavat, ze tu chodia sroty, ale tym si nepomozes. Ja tiez s touto situaciou nesuhlasim, ale co narobim? Nic! Tu nejde o to, ci uznavame DPB, alebo nie. To mas tak, moze byt clovek, ktory sa zaujima o lokomotivy, ale vobec nemusi byt spokojny so sluzbami istych zeleznic. Ohladom pokazenych novych Ikarusov hadam len tolko, ze v podmienkach, ake su u nas by sa skor, ci neskor pokazil aj ten najodolnejsi voz. Nemyslim si vsak, ze by u nas jazdili vraky - to je trochu prehnane. Taktiez som dobre nepochopil to s ohrozenim verejnosti. Tu ma napadaju jedine Karosy, ktorym nefunguju zamky na dverach - to moze byt, a je nebezpecne. Ako perlicku dodavam, ze bola doba, kedy boli bezne B732 s prehrdzavenou dierov v schodoch - jednoducho keksiky chrum chrum. Teraz som vsak taku Karosu uz dost dlho nevidel, a je mozne, ze ju nahradil niaky SOR. Ale k veci: Ine stare vozy urcite neohrozuju cestujucich. To, ze byva napr. v linkach 201, 83 a pod. natresk je len a len vina zlych intervalov ---> DPB ---> Magistrat, ktory urcuje vozokilometre. Ja osobne nemozem za to, ze vysoko postaveny funkcionari mesta uprednostnuju auta pred MHD. Je to postavene na hlavu, ale na zvratenu logiku sme uz na Slovensku zvyknuti.
A pointa??? - Stav sa nezmeni odvolanim jedneho riaditela, alebo zvolenim jednej strany. Treba zmenit cely system, k comu sme bohuzial nedospeli a moc skoro to neocakavam. Alebo zeby predsa.........
Pan Konig,
to viete, nasa MHD je trochu zvlastna, a vobec na Slovensku je vsetko trochu inak. U nas nejde to, co by nemalo byt problemom len kvoli ochote pracovnikov, a strukture DPB. Jedna z veci, ktoru napr. nechapem je to, preco sa nase autobusy a trolejbusy posielaju do Zlina, alebo Banskej Bystrice.
V Bratislave mame celkom slusne vybavenie, a nemyslim si, ze by sme to nemali zvladnut, ale ked maju napr. pracovnici ustrednych dielni problemy s prerobenim vozu K2 na vyzbroj TV8, to hovori samo za seba.
Asi jedine mozne riesenie je privatizacia casti DPB - ale nie clovekom, ktory by sa obohatili na ukor nas, ale solidnej zahranicnej firme, ktora konecne zavedie poriadok.
Toto vsak nie je vsetko, a je nad moznosti tohoto fora, aby som to tu podrobne rozpisoval. Ak mate zaujem o diskusiu, mozete ma kontaktovat kedykolvek mailom.
Neviem ci si si vsimol, ale toto nieje stranka Dopravneho podniku, ale stranka Klubu priatelov MHaRD. To, ze Ikarusy maju poruchu a nie su peniaze a nahradne diely na opravu je zalezistost DPB. My s tym nemozeme nic spravit. Myslim, ze vsetci vieme ake autobusy u nas jazdia a ja si vuobec nemyslim, ze vsetko je uplne super. Mal som moznost robit v DPB, sice nie prave pri autobusoch, ale viem ako to tam chodi...
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Zuzana
cestujucu verejnost.Ani neviem preco,ved sme nic neurobili,len sa chceme dostat tam,kam potrebujeme.
Uz tyzden sa vozim vo vymrazenych trolejbusoch.
Ak si rano okolo 6hod.sadnete do 202 smerom z mesta,
garantujem Vam,ze po dvadsiatich minutach jazdy vystupite dokonale premrznuty.Samozrejme,ze "pan"
vodic ma vo svojej kabinke teplo.
Chcem sa spytat,kam idu peniaze ktore ja tazko zarobim?Kupim si elektricenku na ktoru setrim cely
rok.Na ake ucely vyuziva DPB moje - nase peniaze?Ved za tie roky zvysovania cien cestovnych listkov
by sme sa mali vozit ako krali.
A ked sa nahodou rozhodnu "pani" vodici strajkovat ide to tiez z nasich penazi?
Ja pracujem v trojsmennej prevadzke a nie je to med lizat.Z 8500 korun,ktore dostanem musim vyzit a im sa mali 15000 - 17000 tis.korun.Keby som sa rozhodla
strajkovat,tak mi zamestnavatel povie dovidenia.Na moje miesto caka 10 dalsich .
Mozno keby to urobil aj ich zamestnavatel viacej by si vazili moznost pracovat.