Myslim, ze nas problem nie je len vo vodicoch MHD, aj ked niektori z nich su naozaj hrozni. Zarabaju sice cca 15.000 Sk hrubeho, ale to je aj s velkymi nadcasmi. Tiez si myslim, ze uz dostavaju akurat dost - mnohokrat viac, ako clovek, ktory studoval 5 rokov VS a ma este aj doktorat. Problem je aj v tom, ze v DPB existuje napriklad "veduci sekretariatu generalneho riaditela" za cca, 50.000 Sk mesacne. Ja sa pytam, ci by sa nedalo 600.000 korun rocne vyuzit nejak ucelnejsie? Asi dalo. Vysledok je potom taky, ze chodia nocaky 3x za noc (to sa ale urcite naramne paci taxikarom - preco asi?), ze sa vozime v 11-rocnych autobusoch, a ze cestujeme ako dobytok. Naozaj bude riesenim privatizacia, pretoze sukromna firma sa o svoj majetok rozhodne postara lepsie ako stat. No ale kto by uz len cosi take ako DPB privatizoval?... :)))
Spectre
to viete, nasa MHD je trochu zvlastna, a vobec na Slovensku je vsetko trochu inak. U nas nejde to, co by nemalo byt problemom len kvoli ochote pracovnikov, a strukture DPB. Jedna z veci, ktoru napr. nechapem je to, preco sa nase autobusy a trolejbusy posielaju do Zlina, alebo Banskej Bystrice.
V Bratislave mame celkom slusne vybavenie, a nemyslim si, ze by sme to nemali zvladnut, ale ked maju napr. pracovnici ustrednych dielni problemy s prerobenim vozu K2 na vyzbroj TV8, to hovori samo za seba.
Asi jedine mozne riesenie je privatizacia casti DPB - ale nie clovekom, ktory by sa obohatili na ukor nas, ale solidnej zahranicnej firme, ktora konecne zavedie poriadok.
Toto vsak nie je vsetko, a je nad moznosti tohoto fora, aby som to tu podrobne rozpisoval. Ak mate zaujem o diskusiu, mozete ma kontaktovat kedykolvek mailom.
Webmaster