Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
si #12075:
Novy most sa mohol postavat aj uplne inak ako je teraz. A aj keby nestal - doprava by sa riesila odlisne, ja si to viem predstavit. Kludne mohol ten most stat aj inde. Napr. pri PKO, tam do tunela s vyustenim pri SAV. Ja viem, bolo by to drahsie, radsej zburajme synagogu a celu zidovsku stvrt, aj tak ich komousi nemali radi, ze? Sorry, ja to neschvalujem, taketo brutalne zasahy do mesta (de facto mas dnes odthnuty hrad od historickeho centra) sa mi vobec nepacia, urcite nie som jediny.

romanca #12085:
Problem je v tom, ze aj to metro je taky sialeny napad ako ten most... 🙂 Ale tesi ma ze aj mimobratislavcania vdia ten most ako obludu v meste. Ja ten most ako obludu nevidim, bohuzial, tam kde stoji tak posobi. Po konstrukcnej a stavebnej stranke je ten most unikat - bezpochybne (vsak je to stavba storocia), ale doplatil na svoje umiestnenie, vela ludom prekaza.

si #12088:
Pocuvaj, Chatam Sofer je o niecom inom ako o presunuti el. trate za ucelom zrusenia zastavok pri vyusteni z tunela do Karlovky. Ty si dajaky antizid, alebo co? Ja nie som zid, ale kua, vsak ked by si im dal debnicku vybusnin, tak to by si mohol dat rovno cely arzenal streliva ludom co stavali SNG, Tesco, Kyjev a ine obludy po meste. Ta hrobka pri tuneli aspon laka aj nejakych turistov, o tych ostatnych miestach si to nemyslim. Napr. iba SNG je daco take hnusne, ze pri pohlade na tu budovu mi dojde zle, nie aby som do nej vosiel. Nikdy som v tej budove nebol a ani nechcem! Navyse sa rozpada, takze o com?

romanca #12089:
Presne tak!

J #12104:
Ten projekt by som si niekedy velmi rad pozrel, mozes ho doniest na schodzu? Alebo sa stretne aj inde, napis ako ti to vyhovuje. A tiez si myslim ze sa daju postavit domy na mieste tych zburanych. Vsak po 2 SV boli nemecke mesta v troskach, ale vsetko dokazali postavat. Ak nie vsetko, tak tkamer vsetko. Kludne si viem predstavit aj tu synagogu, dnes to vobec nie je problem, technologie su na takej urovni ze sa to postavit da. Urcite. A novych domov by som sa nebranil. Nie som tvdre prikusnuty na replikach, na nabrezi by som privital aj modernu architekturu. Ale nie v tom zmysle ze jeden architekt navrhne cele podhradie. Myslim to tak ze sa na zaklade zrusenych ulic sprvia nove a na kazdy jeden objekt sa vypise sutaz. Teda kazdy dom (resp. skupinky do 5 domov) bude od ineho architekta. Lebo vidim ako dopadla Zamocka ulica. No nic moc. Ale uz to tam zacina vyzerat lepsie.
Okey, po precitani si nazorov inych ludi na cestaky via SMS to vidim takto: ked to niekto spravi, tak to bude len dalsi prinos, ale otazka stale znie ci nie je lepsie energiu a prostriedky venovat do dajakej inej informacnej cinnosti, ale to sa musi rozhodnut uz len konkretny clovek kt. toto riesenie bude rozvijat - ja osobne by som dal prednost inym sub-projetom.

No a k tomu novemu mostu.... POVAZUJEM TO ZA NEHORAZNE ZVERSTVO.... skutocne podla mna bratislava prisla o kuzelne miesta (rybne namestie, 'rybi' trh, synagoga, zidovska stvrt.... to boli uzasne vzacne a cenne miesta. A zdovodnovat to potrebou spojenia s mestom sa mi zda nedostatocne a snad aj ubohe. Ono zaujimalo by ma aky bol povodny navrh toho mosta (spominal to J #12104), ja by som ten most 'najradsej' (ked uz musel byt) videl niekde v miestach ako zacina PKO a vyustuje elektrickovy tunel. Odtial by sa doprava viedla novym tunelom popod hradny vrch a vyustila by priamo na Stefanikovu, prip. v priestore dnesnej mimourovnovej krizovatky na Hodzovom namesti... utopia? drahe riesenie? ale velka cast historickeho jadra mesta by ostala zachovana!!! A aj pri tomto rieseni by mohla polovica liniek z Petrzalky do centra jazdit po tomto moste.

Ono novy most totiz dnes dost nestastne ohranicuje priestor ozajstneho centra....ved uz len dostat sa z Hlavneho namestia na Hrad je v sucasnosti dost problem... Jedina cesta vedie nie prilis sympatickym podchodom popod estakadu noveho mosta... Rovnako 'pycha' Stareho mesta - promenada na Hviezdoslavovom namesti je 'brutalne' ukoncena privadzacom na Staromestsku ulicu... 😞 A stale mozem len plakat za Rybnym namestim a synagogou...podla rozpravania mojich predkov to museli byt nadherne miesta.

Ten most sa stal stavbou storocia zasluzene - ziadna ina stavba za 100 rokov imho nenapachala tolko nenavratnych skod!!!

Si neber to osobne ale nazor ze k zidovskej hrobke sa dalo dostat aj pred rekonstrukciou trate pri tuneli je sice pravdivy, ale porovnavat uroven pristupu a okolia tey hrobky teraz a predtym sa snad ani neda. Ved na to ze je to jedna z velmi vyznamnych zidovskych hrobiek v europe si snad tie dva obluky naviac za cenu jej skultivovania zasluzi. Ono to je pamiatka ktora si podla mojho nazoru zasluzi velku uctu (vierovyznanim nie som zid). Zaver: Urcite kulturne a nabozenske hodnoty a ich uznavanie si miestami vyziada mensie ci vacsie ustupky alebo vydavky. HOWGH!

Sorry za ultra dlhy prispevok, ale nedalo mi...devastacia kt. sposobil novy most mi jednoducho vadi.
Na zaver prajem imhd.sk vela uspechov v novom roku, a jeho tvorcom vela energie, chuti, casu a prostriedkov na jeho rozvijanie a udrziavanie.

p.s. d3k0 #12093 - ako student Fakulty Managementu by som mal asi dohodit toho managera a zakladny kapital.... akurat netusim kedy (a ci) sa to podari 🙂 🙂 🙂 🙂 😉 😉 🙂 🙂 🙂 🙂 😉 😉
Čo sa mostu týka. on mal bať pôvodne inde ale potom sa zistilo, že by bol príliš blízko hraničného pásma s Rakúskom tak ho premiestnili (projekt) aje tam kde je. Jedno je pravda, keby sa postvil inak napr.ako je košická tak to dopadne inak. Spraví sa taká ista štvorprúdovka,ktorá by obišla stred mesta a neskôr by sa na Račku napojila na Račiansku. Nič zložité. Veď tá stvorprúdovka tam aj teraz je len Mišo Milata by musel bývať niekde inde. Ale radšej tých päť domov ako päťdesiat v Podhradí. A mám pocit, že pre plynulosť cestnej premávky za mesto by to bolo lepšie. Na území kde je teraz Nový most by sa TERAZ pripravovala stavba mosta Rybárska s napojením na nábrežie pre lepšiu dostupnosť tohoto územia, alebo by sa aj nestavalo nič. Ja stále dúfam, že sa raz uskutoční projekt Bratislavského rodáka, žijúci vo Viedni, ktorý navrhoval a na vlastné náklady vypracoval projekt, ktorý rozpílil a prispôsobil N. most tak že ústil na nábrežie. Ďalej sa postavili repliky domov dokonca ja sinagóga. Ty komunisti boli sorry - *****. Veď oni chceli zbúrať aj Dóm sv Martina.

A Chtam Sofér- dobre že to tak spravil, je to ich jeden z najvýznamnejších rabínov a keď sem začnú židia húfne chodiť tak mesto hodne zarobí. Ale malo by sa vedieť predať. Len či nebudeme mať ptom problémy s Ál kájdou, či srájdou? 🙂
čo sa satinského týka, a jeho knižiek. Ja som ich dostal obidve a tak ma zaujali, že som ich prečítal za dva dni až ma to mrzí že nemám čo čítať. Nezdá sa mi, že by bolo trápne ako nadáva na komunistov. Veď to robil celý život, a keby ti pred očami búrali mesto asi tiež nadávaš. Jeho škoda mal krásne nápady- mapr. socha Ch. Andersena na näbreži lebo do BRATISLAVY (nemám rád keď ľudia hovoria Blavy- nie sme sedláci od TT) prišiel po dunaji. A tých veľa nepresností, venoval sa svojmu detsvu v Chlapcoch z D. a to sa ťažko pamätá cez pol storočie, Skús opísať dopodrobna BA z tvojich piatich až desiatich rokov, daj to na papier a potom to daj prečítať rodičom, že v koľkých veciach sa budeš mýliť.

Neviem či to tu už bolo ale na predstničnom vyhorela 93. Zdá sa že iba motor. Zdroj TA3
Juu...to toho od rana pribudlo...necital som zatial, tak len toto...

deko: aspon tu vlajku si sem frknut mohol ked mame to vyrocie uz 😉

Inak...Krasneho Silvestra vam prajem a Slovensku dalsich, veselsich, 10 rockov 😃
TeBeCe: urcite nie, od nas z domu sli vsetcia a aj moja babenka vravela ze pojde ked som s nou o tom vcera kecal :-)) A sora v predajni na olejkarskej bola dost dlha (a to som tam siel preto lebo som si myslel ze to je f pazi a nik tam nebude:-)) ), ale to asi sposobila jedna babka co je to tam neak dlho trvalo, potom sa to uz rozbehlo :-)))
si> takze som nebol jediny 🙂
nick: to ti tu asi presne nik nepovie, ale ja osobne som si bol pre istotu dnes kupit elektricenku (vyuzil som moznost zakupenia 30 dni vopred a radsej som s tym necakal co sa stane so zmenou DPH:-)) ). Tebe odporucam spravit to iste, zajtra dopoludnia su predajne este otvorene:-))
Neviete niekto, ci sa bude menit od 1.1. cena predplatnych listkov a inych (v suvislosti so zmenou DPH z 10 na 14 😵 ???
deti moje, prajem nam vsetkym do noveho roka LEPSIU MHD AKO DOTERAZ. a prajem nam aj to, aby to neostalo len zboznym prianim. * PF2003 * vas hroch mato
XxX: 🙂 🙂 🙂 Ved ja som kludny, len sa snazim sirit osvetu, preco to tak je 🙂 🙂 🙂
nazdar,
mna by fakt potesilo , keby sa začal stavať ten most košická . v rozvoji trolejbusov je nakr. niečo , ze tbusi budu premavat z karlovki do stareho mesta.
D3ko , klídek, aj tak si myslím, že iMHD je najlepšia stránko o MHD na Slovensku a vôbec v celej strednej Európe. Nič si nevičitaj! 🙂 Keď porovnám DPB.sk a IMHD.SK tak víťazí IMHD NA PLNEJ ČIARE 🙂
Aj ked sa to uz teraz nehodi, este sa vratim k tej debate o WAPe, SMS a cestovnych poriadkoch.


Martin Gasparovic: Cez SMSky take nieco funguje napr. v Brne a Prahe, ale treba si uvedomit, ako sa k zakaznikom spravaju tamojsi mobilni operatori a ake ma moznosti samotny DP. Iste netreba opisovat, co vladne u nas...

Preco nie je kompletny CP na iMHD je napisane v iMHD FAQ (pozri v menu). Preco ho nezverejnuje DPB je jasne - zdrojove udaje by boli kazdemu nanic a ich spracovanie nieco stoji. A BA momentalne nema ani na beznu prevadzku MHD.

A ako spravne poznamenial Si, ziskat tie udaje nebolo lahke a nie je vobec nahodou, ze ich mame prave my, hoci bolo uz x inych, ktori tie udaje chceli. Len pre informaciu - iMHD existuje od juna 2000 a k udajom sme sa dopracovali az vo februari 2002. Okrem toho si neviem predstavit, kto iny by prevadzkoval tento system aj pre seba aj pre www.dpb.sk (co de facto konkurencia) a to vsetko bez akychkolvek prijmov z tejto prevadzky. Kto si toto uvedomi, mozno lepsie pochopi, preco tu nejde vsetko hned a zaraz, ako by sme vsetci chceli.

Dalsia vec, o ktorej si pisal, ze ti na informaciach nevedia povedat odchody MHD. Ono je to pre mna pozitivna informacia, lebo aspon viem, ze nas nevykradaju. Ovela horsie by bolo, keby tie udaje poskytovali bez nasho suhlasu, lebo to by uz bol dovod na dost vyrazne branenie sa.


Andrej: Raz uz niekomu odchody MHD povedali, tak som sa rozhodol nahrat si diskreditacny material oboch operatorov, ale odisiel som s dlhym nosom, lebo ked som volal na obe infolinky, tak nic nevedeli, akurat mi dali cislo na dopravny dispecing 🙂


si: wap sice nema kazdy, ale skor ci neskor ho mat bude. Otazne je iba to, kolko za tieto sluzby zaplati operatorovi. Dnes je to tak, ze vsetko zozerie operator a my z toho nemame vobec nic - jedine ak dobre meno.

Mas pravdu, ze ak by niekto urobil SW pre SMS, tak ho do paze neposlem, ale za jednej jasnej podmienky - ak z toho nemame nic my, tak ani on. Lepsie riesenie by bolo - ak z toho ma nieco on, tak aj my 🙂


Andrej: 2 zastavky rovnakeho mena nikde nenajdes. To mozno tak pred desiatimi rokmi - napr. zastavka "Bajkalska" bola pomaly na kazdej krizovatke s touto ulicou. Tieto casy su uz davno prec 🙂


all: ked bude cas, tak urobim pre wap aj nieco ako spominal Si - napisete prvych par znakov zo zastavky, vyhodi vam to zoznam liniek a potom cestovny poriadok (obdoba toho, co je na webe).


Co povedat na zaver - keby mi niekto podhodil schopneho managera a zakladny kapital, hned idem do toho, a nie je problem dohadovat sa s firmami a pod. Ale kym budeme neformalnym zdruzenim, mame co sa tyka zmluv zviazane ruky. Zas na druhej strane neformalne zdruzenie ma radu vyhod a jednou zo zakladnych je to, ze sa nas nemoze tykat heslo "peniaze kazia cloveka", pretoze web robime preto, ze nas to bavi, vsetci sme kamosi a nehadame sa o tom, kolko z prevadzky dostal ten, kolko onen. 🙂 🙂 🙂
romanca: keby sa chcelo, dalo by sa urcite riesit inac tak novy most ako aj chatara sofera (aj ked to druhe by sa urcite dalo riesit jednoduchsie ako to prve)
netvrdim, ze som odbornik, stale vsak verim (nemyslim, lebo nie som ten odbornik) ze zburat stare mesto bola blbost a ze doprava sa dala vyriesit aj inak.

o tom chatamovi soferovi vraveli, ze otrasy nad hlavou dost nicili uz aj tak dost ponicene hroby. ale v tom sa fakt nevyznam. neviem akym zazrakom ti zlodusi cez vojnu nezburali aj zvysok, ale urcite to bol skor zazrak ako ich pocit, ze to treba zachovat aj pre dalsie generacie, ale ten pribeh nepoznam.
romanca: v case postavenia noveho mosta bolo treba ten most a nie tunel pre kolajovu dopravu, nehovoriac o tom, ze cena mosta je nizsia ako tunela. Ak by sa staval most hoci iba pre kolajovu dopravu hocke inde, ak by tato trat mala sluzit pre rychlu dopravu tak zas ti vznika problem vyustenia tohto mosta na bratislavskej strane dunaja (ak ma byt doprava rychla, nemoes most ukoncit 90stupnovou zatackou na konci).
A ten pamatnik chatara sofera sa tiez dal postavit aj inac, tam je ten isty problem s tymi zakrutami maleho polomeru, ktore neprospievaju ani cestnej a obvzlast nie kolajovej doprave. A ked uz su ti zidia taky bohaty, tak som zvedavi ci budu prispievat na pravidelnu udrzbu kolajiska ktore tam teraz je (kedze kolajnice (a aj kolesa) sa v oblukoch opotrebuvavaju niekolkonasobne rychlejsie ako na rovnej trati ktora tam bola povodne), alebo to dopadne podobne ako pri prekladke trate ktora bola hradena z penazi mesta (a o tuto sumu boli skratene peniaze pre DP na rekonstrukcie inych trati, ktore by to boli byvali potrebovali daleko viacej). Pokial viem tak aj predtym sa dalo dostat k hrobom do podzemia, takze keby boli opravili podzemne priestory a nechali trat nad nimi, tak pre zijucich obyvatelov BA by urcite spravili viacej ako tym co tam teraz trci... A keby boli v casoch vystavby tunela projektanti taki zlodusi, tak by tam nenechali ani tie podzemne priestory a mohol byt dnes pokoj a normalne vyustenie tunela....
miesto noveho mosta mohol stat most napriklad len pre rychlodrahu, alebo tunel pod dunajom (asi utopia) doprava by jednoduchu musela ist viac pod zem. myslim, ze tvoj argument, ze co sa stane ak vypadne novy most je uplne na vode, lebo dnes je cely dopravny system postaveny tak, ze most tam je. keby most nebol, tak sa bratislava uz 30 rokov rozvija inak.

co sa tyka pomnika chatama sofera a tunela, zase zabudas, co bolo skor. ten zidovsky cintorin tam stal davno predtym, ako si nejaky ludacky minister povedal, ze aby sa zapacil hitlerovi znici zidovsky cintorin a aby sa uz nedal nikdy obnovit postavi tam ten tunel. pomnik chatama sofera je super turisticka atrakcia, akych toto mesto vela nema. aj vdaka nemu sem zacne prudit viac zidovskych turistov, ktori sa vyznacuju tim, ze maju peniaze. vezmi si take zidovske pamatihodnosti v prahe a kolko penazi mestu generuju.
Andrej (Anndy008): mne je hlavne luto za povodnou trasou elektrickovej trate, bola urcite lepsie umiestnena (aj technicky aj dostupnostou pre ludi) ako sucasna trat po nabrezi.... a zidov mi nespominaj, po tom co spachali pri vyusteni tunela na strane PKO by som im najradsej venoval debnicku vybusnin...
romanca: tak si s kludom predstav dopravnu situaciu pri uzavretom novom moste (okrem aut tadial premava aj 11 zo vsetkych 24 liniek premavajucich do petrzalky co je priblizne 1/2 petrzalsych spojov). Alternativne umiestnenie mostneho telesa s ako - tak rozumnymi vazbami na cestnu siet co najblizsie k centru prichadza do uvahy bud v mieste dnesneho mosta lafranconi (kde zas tato vystavba znamenala ale zasah do zbierok botanickej zahrady) smerom na zapad alebo smerom na vychod v mieste pripravovanej vystavby mosta kosicka (tuto stavbu by bolo mozne umiestnit aj trocha zapadnejsie a vyustit ju na dostojevskeho rad - co je verzia povodneho projektu este z cias byvaleho rezimu, tomuto projektu sa do cesty postavila VUB na mlynskych nivach.
Nepostavenim noveho mosta by sa urcite neurychlilo vybudovanie kolajoveho systemu do petrzalky (jedno akeho) - staci si pozriet na sucasne projekty "mosta kosicka" - kde by sa pri projektovani danej stavby v pohode mohlo najst miesto aj pre kolajovu dopravu, tak to preventivne miesto toho daju na most iba 2 jazdne pruhy pre auta v kazdom smere a nic viacej... Vystavba noveho kolajoveho prepoja (ci uz popod dunaj, po starom moste alebo na novom mostnom telese) vyde urcite nepomerne drahsie ako by bolo zdrazenie vystavby mosta kosicka pridanim pasu pre kolajovu dopravu...

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.