? ? ? mas pravdu tu sa nejde objednavat 20 ks pre MHD horna dolna ale 240 ks co je pre obidve znacky objednavka ako lusk im nejde len to ze dodat tychto 240 ks v dobrej kvalite ale ide im aj o dobrre meno do buducna ze sa dokazali z takouto objednavkou popasovat a mozu potom DPB Ba pouzivat na referencie do buducna co bolo aj jednou z podmienok co chcel DPB aby vyrobca predlozil ?
? to je to čo pobavilo nejedného človeka, že aj Ik a Karosy to tam zvládali ? no ale poruchovosť bola spôsobovaná najmä tým štartovaním diesel motora pred Molecovou a za krátko jeho vypnutie nie?
"To, co pise MB ako zakladnu vybavu Cita" - sry, zabudol som to dopisat...
To co pise MB ako zakladnu vybavu Citara moze mat pramalo spolocneho s tym, co je schopny vyrobit v 240 kusovej serii
ludia, uvedomte si konecne, ze toto nie je porovnavanie vybavy Skodovky vs. Toyoty ("a tato pozri, toyota ma lakovane spatne zrkadla"). To, co pise MB ako zakladnu vybavu Cita
Uvedomte si, ze za 2.5 mld, ti Mercedes aj Irisbus poskladaju "cokolvek"... Chces 4 dvere? Budes mat styri dvere (okrem toho, toto bolo na 99,999% uz v podmienkach)... Chces mat sedacky v tvare Zahradnikovej hlavy? Budes mat sedacky v tvare Zahradnikovej hlavy...
Teraz uz ide len o to, aby si DPB rozumne veci aj naozaj objednal...
lebo je to nespolahlive kazive a vo vedeni su ludia co to nevedia ako sa to ma pouzivat a z toho potom je ta poruchovost a nespolahlivost zaujimave jazdili tam stare serble ako ik 28x aj karosi a fungovalo to zaujiamve
asi vacsina znas by si priala Mercedesy ale myslim si, ze realnejsie su tie Citelisy.
Ale ako jeden Presovcan mi povedal: "Ani ja som ich nemal rad, ale zvykol som si. Lepsie ako Ikarusy 280 ci Karosy 741." A ma pravdu!
Teraz mi ide konkrétne o predzvesti umiestnené na zastávkach. Ak stojí voz na zastávke a na predzvesti má Stoj!, nechápem načo z tej zastávky sa ponáhľa na križovatku, kde bude stáť zas. Obzvlášť, keď za ním nik ďalší nestojí.
je tam porovnatelnych. Je VP Conecto a NP conecto porovnatelne? A s tym, ze je to akademicka debata mas pravdu. Cela je taka, kedze nepozname presne znenie sutaznych podmienok.
A čo som čítal tak ma omnoho lepšiu než Citelisy. Ochranu proti bočnéhmu nárazu ani neviem či majú Iveca, a také odpružené vzduchom sedadlo neviem teraz či majú IVECA, ale asi hej?
Čo sa týka doplnkovej tak predpokladám, že toto by dokúpili:
+regulácia preklzávania kolies (ASR)
+zdvíhacie a spúšťacie zariadenie (kneeling)
+vyhrievané čelné sklo
+klimatizácia (predpokladám, že ale len pre vodiča)
+elektricky prestaviteľné vonkajšie zrkadlá
+informačné systémy by nebrali od MB, ale asi BUSE
+miesto pre invalidný vozík (Ak tuším dobre tak to majú aj IVECA aj SORy takže by to asi kúpili tiež)
+mikrofón
+4 dvere výsuvné smerom dnu, dvojkrídlové s pneumatickým pohonom (A toto je asi najväčšie mínus MB... Štyri dvere sú za doplatok a pokiaľ viem IVECA majú v štandardnej výbave a toto môže dosť zahrať proti MB nakoľko cena za jeden voz sa musí vynásobiť 240x a pri IVECU je to tuším sériovka takže dosť veľká suma sa ušporí)
+mechanická alebo elektrická rampa pre dvere 1, 2, a/alebo 3 (plošina bude určite mechanická)
A toto je odhad čo by mohlo byť, ale veď v Bratislave to nie je potrebné načo by sa to tu využívalo:
-regulácia pozdĺžneho a ****ho naklápania (WNR)
-strešné kanálové kúrenie
-konvektorové kúrenie
-klimatizácia (do celého vozidla)
-zabezpečovač IRIS
-sedadlo vodiča s otočným zariadením, vyhrievaním a vetraním
-vonkajší reproduktor
-digitálne alebo rádiovým signálom riadené hodiny
-izolačné dvojsklá
-svetlomet do hmly
-vysokotlakový ostrekovač svetlometov
-ističe
A posledné je také kozmetické a to puklice na kolesá, ale myslím si, že by sa postrácali časom takže to by netrebalo. Myslím, že IVECO, ale bude výťaz, ale aj to je dobré hlavne, že budeme mať nové autobusy. Ale IVECO má veľké mínus, že má taký stiesnený interiér.
Prepac ze som len obycajny Bratislavcan co cestuje MHD a sleduje stranky iMHD. Videl som nejake obrazky Citara z dni otvorenych dveri a tam uz bol zase iny model. Preto som chcel vediet s presne akym modelom Mercedes isiel do tenderu a teda potencialne aky moze jazdit po Bratislave (v ktorom sa budeme viezt).
Citelis mi pripomina Karosy z 80tych rokov, ktore sa mi po Ikarusoch zdaju dost typicke pre Bratislavu. Mercedes mi skorej pripomina nejaky Bazilej...
Bože, ty si ešte nevidel rovnaký autobus s rôznym počtom dverí? Choď na stránky nejakého francúzskeho dopravcu, tam zase nájdeš po xoxot fotiek Citelisov bez štvrtých dverí.
A ešte mi vysvetli ako sa Citelis hodí do Bratislavy "kvôli výzoru"?
Je niekde na iMHD obrazok toho Mercedes-Benz Citaro O 530 G? Testovany Irisbus Citelis 18M som nasiel a viem ako vyzera, kedze po Bratislave jazdia podobne duobusy...
Je toto to spravne Citaro? http://www.fotodoprava.com/images_bus_v2/citaro_dpuk_v1.jpg
Ak hej, tak to je divne, ze nema stvrte dvere. Aj ked by som bol rad, keby sme mali v Bratislave Mercedesy, osobne si myslim ze ten Citelis sa ku nam viacej hodi. Uz len kvoli vyzoru, ale hlavne kvoli zadnym dveram, kedze vela ludi dobieha autobus
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
qwix
To co pise MB ako zakladnu vybavu Citara moze mat pramalo spolocneho s tym, co je schopny vyrobit v 240 kusovej serii