Teraz mi ide konkrétne o predzvesti umiestnené na zastávkach. Ak stojí voz na zastávke a na predzvesti má Stoj!, nechápem načo z tej zastávky sa ponáhľa na križovatku, kde bude stáť zas. Obzvlášť, keď za ním nik ďalší nestojí.
je tam porovnatelnych. Je VP Conecto a NP conecto porovnatelne? A s tym, ze je to akademicka debata mas pravdu. Cela je taka, kedze nepozname presne znenie sutaznych podmienok.
A čo som čítal tak ma omnoho lepšiu než Citelisy. Ochranu proti bočnéhmu nárazu ani neviem či majú Iveca, a také odpružené vzduchom sedadlo neviem teraz či majú IVECA, ale asi hej?
Čo sa týka doplnkovej tak predpokladám, že toto by dokúpili:
+regulácia preklzávania kolies (ASR)
+zdvíhacie a spúšťacie zariadenie (kneeling)
+vyhrievané čelné sklo
+klimatizácia (predpokladám, že ale len pre vodiča)
+elektricky prestaviteľné vonkajšie zrkadlá
+informačné systémy by nebrali od MB, ale asi BUSE
+miesto pre invalidný vozík (Ak tuším dobre tak to majú aj IVECA aj SORy takže by to asi kúpili tiež)
+mikrofón
+4 dvere výsuvné smerom dnu, dvojkrídlové s pneumatickým pohonom (A toto je asi najväčšie mínus MB... Štyri dvere sú za doplatok a pokiaľ viem IVECA majú v štandardnej výbave a toto môže dosť zahrať proti MB nakoľko cena za jeden voz sa musí vynásobiť 240x a pri IVECU je to tuším sériovka takže dosť veľká suma sa ušporí)
+mechanická alebo elektrická rampa pre dvere 1, 2, a/alebo 3 (plošina bude určite mechanická)
A toto je odhad čo by mohlo byť, ale veď v Bratislave to nie je potrebné načo by sa to tu využívalo:
-regulácia pozdĺžneho a ****ho naklápania (WNR)
-strešné kanálové kúrenie
-konvektorové kúrenie
-klimatizácia (do celého vozidla)
-zabezpečovač IRIS
-sedadlo vodiča s otočným zariadením, vyhrievaním a vetraním
-vonkajší reproduktor
-digitálne alebo rádiovým signálom riadené hodiny
-izolačné dvojsklá
-svetlomet do hmly
-vysokotlakový ostrekovač svetlometov
-ističe
A posledné je také kozmetické a to puklice na kolesá, ale myslím si, že by sa postrácali časom takže to by netrebalo. Myslím, že IVECO, ale bude výťaz, ale aj to je dobré hlavne, že budeme mať nové autobusy. Ale IVECO má veľké mínus, že má taký stiesnený interiér.
Prepac ze som len obycajny Bratislavcan co cestuje MHD a sleduje stranky iMHD. Videl som nejake obrazky Citara z dni otvorenych dveri a tam uz bol zase iny model. Preto som chcel vediet s presne akym modelom Mercedes isiel do tenderu a teda potencialne aky moze jazdit po Bratislave (v ktorom sa budeme viezt).
Citelis mi pripomina Karosy z 80tych rokov, ktore sa mi po Ikarusoch zdaju dost typicke pre Bratislavu. Mercedes mi skorej pripomina nejaky Bazilej...
Bože, ty si ešte nevidel rovnaký autobus s rôznym počtom dverí? Choď na stránky nejakého francúzskeho dopravcu, tam zase nájdeš po xoxot fotiek Citelisov bez štvrtých dverí.
A ešte mi vysvetli ako sa Citelis hodí do Bratislavy "kvôli výzoru"?
Je niekde na iMHD obrazok toho Mercedes-Benz Citaro O 530 G? Testovany Irisbus Citelis 18M som nasiel a viem ako vyzera, kedze po Bratislave jazdia podobne duobusy...
Je toto to spravne Citaro? http://www.fotodoprava.com/images_bus_v2/citaro_dpuk_v1.jpg
Ak hej, tak to je divne, ze nema stvrte dvere. Aj ked by som bol rad, keby sme mali v Bratislave Mercedesy, osobne si myslim ze ten Citelis sa ku nam viacej hodi. Uz len kvoli vyzoru, ale hlavne kvoli zadnym dveram, kedze vela ludi dobieha autobus
Tam bola podmienka PRESNE TAKÝCH ISTÝCH autobusov? Tak to by potom ani Vrakosa nemojla spĺňať, keby si nemohla započítať k Citelisom aj Citybusy... Ja som tam čítal POROVNATEĽNÝCH. Ale prihlásili s s Citarom, tak to je akademická debata.
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Valec