Ešte sa vraciam k tej brzdnej dráhe. Pozrel som do tabuliek a brzdná dráha T3 núdzovou brzdou na rovine z rýchlosti 55 km/h (v tabuľke sú len rýchlosti 15, 25, 40 a 55) je pri prázdnej električke 49 m, pri plnej dokonca až 75 m. To väčšine autíčkarov nedochádza.
To hej, lenže v BA z čísla 1100 nijak nevyplýva cena. Okrem toho vidím problém aj v tom, že sa odosiela prázna SMS. K tomu môže dôjsť aj náhodne. Ja napríklad chudákovi, čo je prvý v mojom telefónnom zozname, pravidelne posielam prázdne SMS, keď si strčím do vrecka telefón s odomknutou klávesnicou ? .
Pokiaľ mi pamäť dobre slúži a nemýlim si to s nejakým iným ázijským totalitným štátom, tak KT4 vyrábala Kórea aj v pseudolicencii. Keďže mali problém vo svojom rozvinutom priemysle vyrobiť kĺbové spojenie, vyznačujú sa KT4 "Made in Korea" tým, že sú to vlastne také 20 m dlhé T5B2 .
Sa pozri, ako vyzerajú košické električky a ako vyzerajú tieto. Podľa evidenčných čísel ide o T3SU z prvej série pre ČSSR, čiže z r. 1982 - ekvivalent bratislavských vozov 7717 - 7736. Zaujímavé, že v Prahe ešte žiadne pre totálnu zhnitosť vyradiť nemuseli ? .
Premium SMS je spoplatnená SMS, za ktorú niečo dostaneš. Premium SMS začínali pri rôznych tých sťahovaniach zvonení a hier do mobilov. Pražský (ale aj labskoústecký) SMS lístok beží na báze Premium SMS. Výhodou je, že z posledného dvojčíslia čísla, na ktoré správu odosielaš je aj jasne daná cena - napr. pražský lístok sa objednáva na čísle 902 06 26, je za 26,- CZK, labskoústecký na čísle 902 06 15, je za 15,- CZK.
U nás môžme závidieť. No ak je pre niekoho jediný cieľ BID len linka 901 a odseknutá časť 53 = 630, tak dlho môžme o BID len rozprávať, najmä ak keď do 4km vzdialenej Rajky je neprekonateľný problém zaviesť linku ?
Skúsim to v priebehu týchto dní streda - piatok odfotiť a plácnem to na web. Je to rysované tenkým tušovým perom 0,25 a je to staršia práca, tak dúfam, že to bude dosť vidno. Pre úplnosť je tam trať zakreslené okolie trate do 100 v úseku Hl.ST. - SAV - Štefánikova (tam kdesi ešte aj medzi SAV a Hodžkom bola zastávka čo som videl podla zákresu "Lermontova") a ďalej už poznáte. Škoda, že to ostalo len na papieri ?
Ad električky v Kórei:
V severokórejskom hlavnom meste majú aj ako električkovú prevádzku, tak aj 2 trasy metra. Len pre zaujímavosť, takmer všetky električky tam jazdiace pochádzajú zo závodu Tatra (typy T4D a KT8). Časť z nich tam šla ešte v časoch socializmu, ostatné sú z ex-východonemeckého výpredaja. Dokonca aj trolejbusy tam jazdia (a to také skvosty ako repliky Karosy C 734, resp. Škody RTO). Oficiálnych informácií je síce málo (MHD a obzvlásť metro sú niečo ako strategické vojenské objekty), avšak na internete možno aj napriek tomu nájsť dostatok informácií.
A či je predaj električkového vozidla podporou miestneho režimu si osobne nemyslím. Pri takmer výhradnej nemožnosti vlastniť osobný automobil je MHD dôležitou formou dopravy.
ale asi ani ozraty drbnuty talan by ti nerozumel, co tym opat zvytocnym prispevkom chces povedat ?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
S499.1023