Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Valec #116403:
A vieš mi kvantifikovať odliv cestujúcich pre zrušenie krásneho 30 minútového a zavedenie škaredého a zlého 24 minútového intervalu? Lebo ako tu už bolo spomínané DPB raz spravil opačný krok, keď na 74 zrušil škaredý 18 minútový interval a zaviedol krásny 30 minútový a výsledkom bol odliv cestujúcich.
Reakcia na: barack40 #116410:
neverm tomu, tunajsi priaznivci MHD maju Slovensko celkom dobre precestovane a mozu danu lokalitu poznat.

V kazdom pripade to o com pises sa zda byt akousi integraciou. To ze momentalne ludia necestuju v plnej dlzke A-C neznamena, ze by tak necestovali, keby dane spojenie existovalo. Dnesna nutnost prestupovanie moze vyhanat ludi do auta...
Reakcia na: Ámos #116408:
Nie je, kludne ti ich udam, ibaze dane mesto malokto pozna, cize by tie nazvy boli iba zbytocne matuce
Reakcia na: Valec #116405:
Ano, presne tak, urcite spoje premavaju az na C...
v Bode B sa aj predtym prestupovalo, ibaze nie na konecnu C, ludia prestupovali len na zvezenie sa 1 zastavkou, kde im chodia asi 4 linky, z toho dve s 10 mn intervalom
Reakcia na: barack40 #116407:
je tazke dudat lokality/konecne v ktorych linky jazdia?
Reakcia na: AAA #116404:
Ano, chapes dobre, pri ceste z A do C prestupovat netreba... Jedna sa o linky autobusove, ktore zvyknu trcat v zapchach, nakolko tam nie je mozne vytvorit preferenciu (strasne uzka cesta).
A medzi A a C vela cestujucich necestuje, A je dolezity prestupny bod na kraji mesta a C je dedina na opacnom konci mesta, cize ludia z C nemaju dovod chodit na A
Reakcia na: barack40 #116402:
tazko povedat, zalezi od presnej lokacie danej linky.
Reakcia na: barack40 #116402:
Mám to chápať tak, že z toho vznikla jedna linka (2) s trasou A-B, ktorej určité spoje premávajú až na konečnú C?

Výhoda/nevýhoda záleží aj od toho, či sú cestujúci schopní čítať cieľ linky (poväčšine nie) a od toho, či bolo veľa cestujúcich nútených v bode B prestupovať linky 2 na linku 6.
Reakcia na: barack40 #116402:
Ak to dobre chápem pri ceste z A do C netreba prestupovať, teda pre cestujúceho je to skôr prínos. Čo sa týka pravidelnosti závisí od miestnych podmienok, či sa v daných úsekoch vyskytujú zápchy, či ide o linky elektrickej trakcie, alebo autobusové. K ostatnému sa netrúfnem bez poznania podrobostí vyjadriť.
Reakcia na: AAA #116398:
Už sa strašne teším, čo ti S499 na toto zdôvodnenie napíše. Ale nič pozitívne to nebude. ?

24-minútový interval nebude pre cestujúceho nikdy zaujímavejší ako 30-minútový, keďže nie je ľahko zapamätateľný. Ľahko zapamätateľný interval je taký, pri ktorom sa odchody opakujú každú hodinu v rovnakom čase (k tomu možno ešte pridať interval 120-minút). Skrátenie priemerného čakania o 3 minúty (pri tak dlhom intervale) nie je dôvodom na to, aby sa pravidelný 30-minútový takt rozbíjal. A výhodu v posilnení o jeden spoj za 2 hodiny, to snáď ani nemyslíš vážne, však. ?
Zdravim vsetkych odbornikov na MHD... Mam tu jeden dotaz, kto viete, odpovedzte...

Z konecnej A do konecnej B jazdi linka 2 s celodennym intervalom 10 minut po cely rok, z konecnej B do konecnej C jazdi linka 6 s celodennym intervalom 20 minut cez pr. dni cez sk. rok a s 30 mn intervalom pocas sobot a prazdnin.
Jedneho dna sa vedenie dopravneho podniku rozhodlo zlucit linku 2 a linku 6, trasa, zastavky aj intervaly zostali zachovane, cize v useku A - B je to 10 mn a v useku B-C je to 20/30 mn.
Zaujimalo by ma, ci je to dobre riesenie (z hladiska obehu vozidiel, prehladnosti pre cestujucich, pravidelnosti spojov a pod.).
Moj nazor je taky, ze to nie je moc stastne riesenie... Co vy na to?
Reakcia na: luky133 #116399:
tu ale zdaleka nejde len o stranky ?
Reakcia na: TeBeCe #116380:
od utorka vecera az strady rana by mali byt informacie na vsetkych zastavkach, kde je vitrina...
Reakcia na: TeBeCe #116392:
Stránky stoja podľa toho aké majú požiadavky. Ja ich nerobím za peniaze nakoľko PHP temer ani neviem takže by som sa neuživil. Poznám ľudí čo nejaké tie stránky robia, (kamoš pozná jedného čo robil pre slovaklines), ale cena ma nenapadne... Stránky na takej úrovni ako ma teraz takže bez technológií web 2.0 to bude do 100 000sk asi a keď to bude bežať na free redakčnom systeme...
Re #116393 Ámos: Ale FLASH sa nehodí na stránky DPB teda aspoň celé stránky v ňom by boli dosť hľúposť. Na ich stránky sa hodí xHTML+CSS+PHP a nebodaj ako je trendom BA tak nakoniec to bude možno aj v ASP, ale ten sa mi nejako nepozdáva.
Reakcia na: S499.1023 #116365:
Je to výhodnejšie pre náhodilého cestujúceho, keďže on nevie, že mu ten spoj ide práve napr. vždy 02 a 32, ale príde na zastávku a čaká. A čakať do 24 minút je menej ako do 30. Vozidlá aj tak často meškajú, alebo idú s náskokom, teda ak aj niekto vie, že autobus má ísť 02 a 32, príde radšej 00, alebo 30 a môže aj tak možno 10 minút čakať, kým ten meškajúci spoj príde. Toto platí už žiaľ aj v sedle a teda, ani ten čo vie cepo naspamäť nevie, kedy mu vlastne ten autobus príde. Ak niekto cestuje každý deň, po čase si zapamätá aj interval 24 minút, keďže sa opakuje každé 2 hodiny.
Taktiež nemožno opomenúť v konkrétnom prípade, získanie väčšej produktivity práce zo strany vodičov, mierny pokles fixných nákladov na 1 km, no aj skrátenie intervalu o 20% a prírastok 0, 5 spoja za hodinu, čo pri dlhšom intervale je celkom dosť. Okrem toho pri úprave prestávok na linke 33, by sa dal možno na nej dosiahnuť interval 12 minút a linka 32 by s ňou mohla tvoriť preklad.
A na záver chcem zdôrazniť, že pokiaľ by sme sa bavili o skrátení intervalu o 1, 2 minúty, tak by som to považoval za blbosť, ale 6 minút sa mi zdá celkom dosť.
Reakcia na: 810zssk #116396:
hm nerozumiem. to sa este neda kupit listok cez sms na ktory by sa dalo cestovat?
Reakcia na: stevo #116384:
Testovanie bolo vcera, podarilo sa mi kupit testovaci listok za 0 sk (0€ 😛 ) 😃
Reakcia na: Ámos #116356:
1) samozrejme, že výcvikový náklaďák/abus/tbus MUSÍ mať pedále pre inštruktora
2) vozidlo vybavené pedálmi pre inštruktora sa NESMIE používať v normálnej premávke...
Reakcia na: Ámos #116393:
lenže dpb (pri niektorých aktivitách) na peniaze nehľadí ?
Reakcia na: TeBeCe #116392:
nasu firmu stala nova webstranka vo flashi 70.000.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.