Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Podla mna by sa mali tvrdo prehodnotit chronometraze liniek, odchody zo zastavky pred stanovenym odchodom je imho kravina, potom ku koncu linky bude mat CP len nizku informacnu hodnotu. Mali by sa velmi dobre spravit chrnometraze, trebars aj nech sa skrati jazda vecer a skoro rano aj o 5 minut....ale to asi nepojde - casova tarifa hra proti :-((
Ono k tym subojom, asi len tolko ze je imho dost velky rozdiel ked ta trolik plny knedlik v noci bez ludi a ked je v premavke s cestujucimi - vtedy imho nemoze dat plny kndelik, 'bo ludia by sa skaredo popadali a poudierali... ale tolko len moj nazor, stale som presvedceny ze max. zrychlenie troliku je od dost vacsie ako max. zrychlenie a-busu v intervale rychlosti 0-40 km.h^-1 a to su rychlosti kt. su v meste najcastejsie.

K redukcii zastavok: imho je to nutne ak chceme postavit nosny system na elinach - tazko si viem predstavit cestu elektrickou do VW v DNV pri sucasnej hustote zastavok v Karlovke/Dubravke. Podobne keby som mal ist elinou na letisko zo safka cez ruzinov tak asi nebudem moct stat na Ruzinovskej celkom 6x... Toto treba nejako riesit, a ja vidim redukciu zastavok ako jedinu moznost (tolko ospevovana preferencia imho nezrychli dopravu dostatocne). A napad z expresnymi linkami nie je zly, akurat mam vazne pochybnosti ako by to fungovalo v praxi... Ono totiz tazko zabezpecit aby linka 12 nechytila na nabrezi meskanie 2 minuty - a potom je cela expresnost prec.... Skor by som to videl na zasadnu redukciu zastavok (vyrazil by som 1/2 - 2/3 zastavok) a zavedenie doplnkovej dopravy (t-busy, a-busy). Atraktivita dopravy v Karlovke sa tym asi nezvysi, ale pre ludi z Dubravky ci DNV to bude uz o dost zaujimavejsie.
Mal som taky slahnuty napad - preco by sa plusove casy nemohli tolerovat? Ved preco by mal vodic zbytocne stat na zastavke aby mu nestrhli premie, nez aby dostal ludi do ciela rychlejsie? Upresnil by som to asi takto:
1.-3. zastavka = tolerancia -2 - +0
4.-n. zastavka = tolerancia -4 - +1
3.-posledna zastavka = tolerancia -4 - +2/+3
---
Co vy na to?
Vedeli ste, ze... podla vcera uverejneneho prieskumu ma Durkovsky v preferenciach 50,2% hlasov a Stern iba 19,8??? 😃 😃 😃 😃
Andy: Trosku mi uniklo, ako to pri cintorine teraz vlastne vyzera. Kade je vlastne tahane vedenie?
Ozaj,nacintorine uz jevedenie... ale nie je tam cesta!trebavidiet.pisem len rychlo
Ozaj,nacintorine uz jevedenie... ale nie je tam cesta!trebavidiet.
Podiskutujem si s vami najskor v pondelok, uz padam z roboty... 😉 Prijemny vikend!!! ;-D
Kami: #11587 A nielen dochodchom. Aj tebe sa moze stat, ze ta zrazi auto a prides napr. o nohu (co ani tebe ani nikomu neprajem) a budes nadavat, preco je ta zastavka tak daleko. Ale naozaj, je trochu zbytocne investovat do prestavby trate (aj ked to nebude stat vela) a predlzovat vzdialenosti medzi zastavkami, ked sa tym predlzi dochadzka, dochodcom mozno aj o niekolko minut a celkova cestovna doba sa tym predlzi.
Pritom suhlasim, ze nosny system musi byt rychly, ale aj musi byt vhodne doplnany.
Ja neviem naco nam je zastavke Chlumeckeho. A v Karlovke to vobec nemyslim tak ze sa zastavka zrusi. Ale tak, ze linkou 12 nebude obsluhovana. Napr. Karlova Ves, Lackova, Sgnerova. Do grafikonu sa to spracovat da. Ostatne linky tam stat budu. Ked chce ist niekto z Dubravky do mesta, tak pojde 12-kou, ktora sa takto urychli mozno aj o 4 minuty. Kto chce ist z Dubravky na jednu z tych zastavok kde 12 nestoji, pojde linkou 1. Opacne to plati tiez. Veim si to takto predstavit. Ale podmienka k tomu je plna preferencia elekriciek uz od Dubravy, aby sa dali dodrzovat jazdne doby. Okrem toho treba vodicov (najma KRABUSTOV) naucit ze sa ma jazdit na cas, lebo su taki co meskaju aj 5 minut a vobec ich to netrapi. Alebo zase taki, co s linkou 9 tahaju z konecnej na zastavku Karlova Ves uz 3 minuty pred odchodom a potom v nej vetraju. Ak dojde nejaky voz z Dubravky tak tam musi cakat. Co pije krv nie len vodicovi, ale aj cestujucim.
Turbo: myslel som optimalizaciu (teda zriedenie) zastavok v Karlovej Vsi, nazvy neviem, idem pozriet a napisem, ale su to vlastne tie, ktore si popresuval vo svojom projekte. Okrem toho by to bolo napr. zlucenie kracackych zastavok dohromady.

Kolko su naklady na vystavbu 1km dvojkolajnej elektrickovej trate (kolajnice, vedenie) a kolko stoji km trolejbusovej trate (to by sa dalo zistit takmer v dnesnych cenach, keby niekto vedel cenu novej trate na Kramaroch)??? Tak by sa dalo krasne porovnat, aj ked nie uplne presne, co by stali obe riesenia DD.
je nebezpecne spominat pred dochodcami a starsimi ludmi redukciu zastavok. Aj ked byvaju medzi 2 zastavkami, pricom vzdialenost k obom je rovnaka ako vzdialenost medzi tymi zastavkami. Opatrne, ak vam je zivot mily 🙂 🙂
tr3mp #11581:
Mohol by si konkretizovat ktore zastavky myslis?

A DD nebudu rast tak ako doteraz - to mas pravdu, je tam les. Ale je tam stale dost nezastavanej plochy a coskoro tam nieco stat bude (je to velmi atraktivna lokalita). Takze naroky na prepravu stupnu. Uz teraz by stacili na zavedenie elekrtricky. Ved autobusy maju dnes interval 5 minut. Elektricka 10, ale ma vyssiu kapacitu ako dva krpate autobusy. Minus je slabsi interval (ak ti zdrhne spoj, tak musis cakat 10 minut), ale plusom je vyssia kapacita, priame a rychle prepojenie s mestom bez prestupu a je to aj lacnejsie.
Priame suboje sa zvyknu odohravat napriklad na Gagarinovou pod dialnicou. 15Tr/M vs. 741/TAM/435 byvaju vyrovnane suboje, Abus zvykne vyhrat uz pred dosiahnutim 40 kmh (zaciatok trasenia Tbusu). Dost zalezi od vodica Abusu, ako velmi chce vyhrat.

Tulenique: ja mam S120 a porazim kazdy bus okrem MB Varia. Odkedy som zazil suboj (ozajstny) B941E vs B932E, tak zacinam pochybovat ci by som 941E porazil.
Nezalezi od vykonu, ale od sprevodovania. Vid Tico.

Este ma zarazila veta o kratkych autobusoch so specialnou prevodovkou. Vsak Dracik tam bez vahania ide na 3ke. Navyse Voith na zelanie upravi prevody - niekde v Cechach tym behaju v kopcovitom terene.
V ramci existujuceho vozoveho parku DPB zrejme naozaj nie je vhodny klbovy autobus.
Hlucnost tbusov. No nase nie su moc tiche, ale su stale rovnako (ak nie menej) hlucne v porovnani s busmi.
Ak by som si bol nuteny vybrat, co by mi malo chodit pod oknami a moznost nic by nebola k dispozicii, urcite by to boli tbusy (ale vyhybku v BA prevedeni by som tam nechcel pocuvat 😃 ).
tr3mp: suhlasim s tebou. Radsej pojdem o 10min. dlhsie vo vozidle, ako 5min. dlhsie pesi na zastavku, pri rovnakej frekvencii spojov.
A este jedna vec, nie som si isty, ci DD budu este velmi rast. Su na nich este nejake nezastavane plochy, ale nie je ich velke mnozstvo. Dlhe Diely su postavene na byvalych zahradach a vinohradoch (ak sa dobre pamatam) ale dalsia expanzia smerom do lesa nie je mozna, uz len preto, ze je to chranena krajinna oblast.
Este trosku k prestupom v MHD a dochadzkovej dobe na zastavku. Pomaly v kazdej ucebnici o MHD sa formuluju poziadavky na dopravny system, v tomto pripade spomeniem dve protichodne:
- minimalizacia dochadzkovej doby na zastavku (= v pripade jedineho systemu v oblasti zhustovanie zastavok)
- maximalizacia prepravnej rychlosti (= zvysovanie medzistanicnych vzdialenosti)

Toto vidim ako zavaznu vadu na Turbovom projekte elektriciek - lebo ak budeme zvysovat medzistanicne vzdialenosti a zrychlime a zatraktivnime tym dopravu, zaroven, bez doplnkovej obsluznej dopravy) mnohych ludi odradi velka vzdialenost zastavky. Predlzenim doby dochadzky na zastavku tak moze zmiznut casova uspora zo zrychlenia prevazdkovej rychlosti, pripadne minimalizovania cakacej doby na prestup.
tulenique:
Ta hlucnost naozaj zavisi od naprav. Ja som to Skodovke uz davno vycital. Vsetky 14Tr v BA maju stare RABY, 15Tr s vymikou 6612, 6613, 6614 a 6615 (maju NH2). 15TrM maju RABY, ale uz novsie a aspon (na prve pocutie) tichsie. Ale uvidime ako to bude o par rokov. Ja osobne napravam RABA moc neverim, lebo rovne ozubenie sa nikdy (ako strojar to viem) nevyravna sikmemu ozubeniu. Minimalne co sa tyka hlucnosti. Bzukot je zalezitost elektrickej vyzbroje. Ale ciastocne je to aj zvuk naprav - RABY vrcia uz pri najmensich rychlostiach. V Brne maju nizkopodlazne 21Tr. Tie mali povodne napravy HNt3, novsi typy maju RABU, ale uz tichsiu.
Dodatok:
1. to + nove trolejbusy (aspon 10 ks)
2. pohodlnost je bez prestupu vyssia
3. Nizsia adhezia: Velmi zalezi na stave trate (ci je spinava od listia - napr. ta na HLST), pocasi (ked zacne prsat je to najhorsie, po chvile sa koljanice umyju a suvisle mokra kolaj ma dokonca lepsiu adheziu ako sucha (!!!), od vozidla (samozrejme by sa na DD nevypravovali kacice) a od inteligencie vodica.
4. Sucasna ponukana kapacita busov na DD je presne tolko, ze ked sa odrata ako zataz na Karloveskej radiale, tak nam pocet cestujucich klesne natolko, ze ho zvladaju aj 4 linky (miesto 5). Teda ta jedna elektrickova linka na DD akurat staci, je trochu lepsia ako autobus. Ale sidlisko DD stale rastie, nezabudajme na to! Mozno dnes by tam stacili aj trolejbusy, ale co v roku 2010? Stavebna cinnost bude pokracovat...

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.