ja nie som sice priamo z fachu, ale rad by som vyjadril svoj nazor: je fakt, ze z pohladu cestujuceho je to jedno z najmodernejsich vozidiel, ktore DPB prevadzkuje. Ja si vsimam trochu iny aspekt. Ked ich nasadili na 88cku dost ma to nahnevalo, pretoze nou musim rano jazdit do skoly a to cestovanie sa mi nezda pohodlnejsie, ked je tam nasadeny takyto autobus. Ked 88cku este vypravovala 4.kolona, jazdili tam take vozy ako 4506 a podobne, co boli dost stare, ale aspon sa to nich zmestilo viac ludi. Teraz som zvedavy ake to bude ked sa zacne 22.9 znovu semester a solarisy nejazdia len na 88cke, ale uz aj na 84-ke a EU prijma kazdym rokom stale viac studentov. Netvrdim, ze solarisy uplne nedostacuju na tychto linkach, ale ak je na 88cke solaris na nejakom odchode, ktory pride k EU v case ked sa zacina hodina, trebars ta co zacina 13.30, nedostacuje urcite. To nie je podla mna autobus, ktory je urceny na to aby chodil vzdy plny, je na to neprakticky, lebo vsetci ludia sa stavaju do priestoru na kociky a do tej casti medzi 2. a 3. dverami moc nie, a aj ked, tak trva strasne dlho, kym sa prepracuju k dveram. Raz som uz aj zazil ako cestujuca nestihla vystupit. Neviem, ci je v BA linka, na ktorej by boli optimalne vyuzitelne, mozno 74, ale to je len moj nazor. Podla mna mali kupit radsej 18metrove vozy.
Mne je jasné, že si takú blbosť nevymyslel Ty, ale ten najvyšší... SOR zatiaľ, na naše veľké šťastie, električku nechystá. Ale na električku, ktorú vyvýja Solaris, som naozaj zvedavý. Aleosobne som presvedčený, že ak Škoda dotiahne projekt električky ForCity do konca, tak to bude najlepšia električka, akú kto ponúka. Pretože plne nízkopodlažnú električku so všetkými hnacími a plne otočnými podvozkami nevyrába, pokiaľ viem, ešte nikto. A tiež som zvedavý na ten jej pohon synchrónnymi motormi, to tu tiež doteraz ešte nebolo...
Solaris horel ešte aj v Ostrave, ale tam to nebola vina autobusu (vozidlo stálo zaparkované v snehu, ktorý siahal tak vysoko, že sa upchalo vetranie motora, čo spôsobilo požiar). Ale zaujímavé, že napr. v takých Drážďanoch Solaris nikdy nehorel a sú tam s nimi nadmieru spokojní...
Celý DPB je jeden veľký omyl za druhým, ale Solarisy by som omylom určite nenazýval. V iných mestách nie je ich poruchovosť až taká vysoká ako u nás, ale fakt je ten, že my sme dostali jedny z prvých plyňákov a tie svoje detské choroby ešte mali. Ale myslím si, že Solaris po tom, akú reklamu mu v médiách pomaly v celej Európe kvôli tomu požiaru 1216 urobil Branko a spol. sa už ani ďalších súťaží na dodávku vozidiel pre DPB zúčastňovať nebude.
to nie je môj výmysel, len som sa pýtal, či také niečo existuje ? možno to mysleli tak, že za 300 mil. kúpia 4 (možno 5) kusy a zvyšok dostanú v rámci nejakej akcie 1+1 zdarma ? btw. sor nemá v pláne vyrábať aj električky?
Neslávne známa pani Pacherová, ktorá článok písala, neovláda zrejme ani základy matematiky, keď na jednej strane tvrdí, že najnovšie električky boli dodané v 80. rokoch a na druhej strane tvrdí, že tretina električiek prekročila 20-ročnú životnosť, a teda dve tretiny ju ešte neprekročili. Alebo žeby sme mali podľa nej toľko 19-ročných električiek? ?
podľa mňa išlo zahradkarovi najmä o zlikvidovanie mena Solaris. A ten mu trochu pomohol tým, že poslal do BA novú verziu busu (niečo ako bude Sor NB18). Rovnako tuším za socíku zhorel nejaký kĺbový Ikarus po ročnej prevádzke a kupovali sa potom aj ďalej... Mimochodom, okram BA a KE tuším Solarisy nehoreli a to premávajú vo väčších množstvách... Všimni si tiež, že keď je nejaký požiar busu, tak v prípade Solarisu je meno firmy v titulku, ak ide o inú značku, stačí titulo "DPB horel autobus"... Likvidácia značky sa mu už zrejme podarila, takže do ďalšieho tendra sa zrejme neprihlási a Sor bude mať opäť o jedného konkurenta menej. Aj keď pochybujem o tom, že podmienky budú nastavené tak, aby ich splnil niekto iný ako Sor. Netreba totiž zabudnúť, že Sor patrí JeTiho spoločnosti, rovnako ako vedenie mesta... - všimni si, kto dodal posledné vozy do BA a kto vyhral poslednú súťaž, kde bola obmedzujúca podmienka "do 11 metrov". Osobne som tiež radšej, keď mi príde SU ako Tambus, či Sor BN9.5, kde treba dávať pozor pod nohy, aby sa človek na schode neprizabil, o "nových" Karosách s hrdzavými rámami ani nehovoriac...
Nová NP veľkokapacitná elina za 30. miliónov? ? ? ? Jedine žeby tá poľská, čo teraz vyvinula firma Modertrans Poznaň (Moderus Alfa sa to tuším volá), ale aj to pochybujem, že by sa zmestilo do 30 miliónov.
Poznam okrem jedneho vsetkych na tej fotografii, tak sa mi, ak chces, ozvi na e-mailovu adresu majo.kovac@centrum.sk a ja Ti poslem e-mailove kontakty na nich. Predsa len sem do verejneho diskusneho fora nie je velmi vhodne pisat niekoho osobne kontakty... Pisat mozes pokojne v anglictine.
Chcem sa spytat vas, ktori ste priamo od fachu: Boli Solarisy naozaj omyl? Branko sa nane poriadne postazoval, no cestujuci su predsalen radsej, ked im pride Solaris ako nejaka stara plynova karosa. Pre mna je Solaris naj (z pohladu cestujuceho) a viem, ze premavaju v mnohych europskych mestach. To su potom problemy vsade, alebo len u nas?
Som smutny, ze vdaka jednemu poziaru uz pravdepodobne NIKDY dalsi Solaris do Bratislavy nezavita.
Chcel som ti tým povedať, že buď bude jedno z dejísk MS11 BA alebo nebudú na SVK MS v tom roku vôbec. IIHF je úplne jedno, či sú vo vedení mesta a federácie magori, ktorí sa nevedia dohodnúť a pritom sa ešte potrebujú nabaliť. IIHF udeľuje šampionát na základe určitých kritérií, ktoré členovia zohľadňujú pri hlasovaní (+lobing). Takže buď hala bude v termíne alebo nie a potom je možnosť vymeniť si usporiadanie šampionátu s niekým iným alebo čakať ďalších 10 rokov...
Re #111272 wizard112: 10 NP veľkokapacitných elín za 300 mil.? to kde také predávajú? "nové veľkokapacitné nízkopodlažné vozidlá za 300 miliónov korún (9,958 mil. eur). Zhruba 10 električiek, ktoré za túto cenu možno očakávať, má však mesto získať na úkor výstavby trate petržalskej rýchloekektričky."
Naše hotely, letisko a pod. si môžme strčiť vieš kam pokiaľ neviem sa dohodnúť za dva roky, alebo koľko je známe o tom, že MS v hokeji sa majú konať tu. Schválne nech sa takto prestížna akcia ponúkne Trenčínu (keď už vychovali skvelých hokejistov) a myslím, že ani s hotelmi nebude problém, lebo Trenčín by vedel k tak prestížnej otázke zareagovať aj flexibilnejšie ako Bratislava. Okrem iného cesta z BA letiska do Trenčína môže trvať okolo 1h 30min, ale to by nezvládla linka 61. Bratislava by mala na tento šampionát asi radšej zabudnúť lebo preprava z letiska je mizerná, stagnuje, nevybudovala sa tam žiadna trolejbusová trať, ani neposilnili linku 61 napriek tomu, že počty cestujúcich z letiska vytrvalo rastú a je v intenciách letiska naďalej lákať viac cestujúcich do náš DP neviem na to reagovať ani z ďaleka. Takže čo je väčšia hanba pre BA? Neusporiadať šampionát alebo usporiadať a ukázať ako doprava v celom meste stojí za ho... aby mali ľudia o čom rozprávať, že prvý krát v živote boli na veľkom športovom podujatí v meste, v ktorom MHD zabezpečujú 15 ročné autobusy a trolejbusy, s 25 ročnými električkami rachotiacimi, alebo prípadne modernizovanými? Keď ostatné mestá ako tu niekto písal nemajú čo ukazovať tak BA by rozhodne nemala. A to píšem nie ako obyvateľ Trenčína alebo Košíc alebo ako Bratislavčan, lebo toto mesto stojí za figu! ?
"Poslednú novú električku pre mesto kúpil prepravca ešte v hlbokom socializme, niekedy v 80. rokoch." Zaujímavé, že autor resp. zdroj tejto "informácie" prehliada 58 kusov T6-tiek. ?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Majo