Vedel by mi niekto z vás povedať za akých podmienok budú cestovať dôchodcovia nad 70 rokov a ostatní, ktorí majú MHD zadarmo asi do 31.12.2002, na linke č. 53 v úseku Čierna Voda - Chorvátsky Grob? Za odpoved vopred ďakujem.
Zdravím všetkých. Dosť často si pozerám vašu stránku. Veľmi sa mi nepáčia niektoré cestovné poriadky, hlavne ranné špičky. Chcel by som sa spýtať, keď mám vytvorené harmonogramy na linky (vlastná výroba a na pomery Bratislavy), na koho sa môžem obrátiť?
#11071>, #11081> Bioraver a Papyr, mýlite sa obaja. Elektrifikácia od Trebišova nekončí ani v Bánovciach, ani vo Veľkých Kapušanoch, ale až v Maťovciach. Maťovce nasledujú hneď za V.K. a sú pohraničnou stanicou - na druhej strane je Užhorod. V úseku VK-Maťovce je oficiálne iba nákladná doprava, ale mnohé osobné súpravy idú až do Maťoviec - zrejme ako služobné (?).
Sice to je na tejto diskusii asi offtopic, ale chcem sa s vami podelit o radost:
Do Presova dnes dorazili 4 fungl-nove Karosy B 961.
Tym sa skladba vozoveho parku klbovych autobusov v DP Presov stava takato:
Ikarus 280 - 7 ks
Ikarus 435 - 2 ks
TAM BUS 272 A 180 - 4 ks
Karosa C744 - 2 ks
Karosa B741 - 4 ks
Karosa B941 - 8 ks
Karosa B961 - 4 ks
Celkom - 31 ks.
A najviac ma tesi, ze Ikarusy 280 tvoria uz len 22% klbovych vozidiel, zatialco Karosy serie 900 tvoria uz 39%. Aj ked mnohym BA bude nepochopitelne, co sa mam co radovat, ked Ikarusy nahradzujeme "serblami", upozornujem: u nas je taka udrzba, ze i stara Karosa, i stary Ikarus funguju jak hodinky - preto mam radost z cisteho faktu, ze 39% nasich klbakov je mladsich, ako 5 rokov
d3ko. Ale na tych strankach je tiez zmienka o priprave na napojenie regionalnej dopravy na MHD. Co tym chcel basnik povedat?
Inak na www.stern.sk su zvasty o kockopsovi.
Turbo: no pozeram na Durkovskeho program volebny, ale chyba mi tam, ze ako - aspon zhruba. Ma sice pekne predstavy, a naslubovat moze, co chce, ale aj ja by som chcel vediet, ako si to zhruba poredstavuje. Lebo sluby su sluby.
Ja tak rozmyslam, ze Kooperativa sa asi inspirovala podla mojho scifi "Nechod tymto vozom!" este dokonca vylepsili na "Dodrzuj bezpecny odstup!" a ja dodavam, ze aspon pol kilometra
Papyr: konkretne v cislach za rok 2002
DPMK - 175 mil Sk 36% (197,6 19%)
DPMZ - 29,2 mil Sk 6% (57,2 5%)
DPMP - 35,6 mil Sk 7% (61,6 6%)
MHD BB - 29,1 mil Sk 6% (50,8 5%)
DPB - 220,3 mil Sk 45% (677,2 65%)
v zatvorke su bezne dotacie.
Kami: "Kosice maju viac ako ostane DP (mimo BA) dokopy" - mam tomu rozumiet tak, ze DPMK dostava viac penazi ako DPMZ+DPMP? Viac DP totiz na Slovensku nie je. Aj ked ma nikto nemoze ani len podozrievat z nadmernej cassoviofilie, musim priznat, ze Kosice su so svojimi 237 000 obyv. vacsie ako Zilina a Presov (dokopy 180 000), a preto je logicke, ze dostanu viac... alebo som nieco nepochopil?
Bioraver: len maly detail: elektrifikacia zacina nie v Banovciach n.O., ale uz vo V. Kapusanoch. Samozrejme, ze najvhodnejsia by bola Cierna, len tam jaxi chyba cestny prechod (cesta tam fyzicky je, ale prehradena.)
Si: bohuzial, tie naklady sa nedaju oddelit. ZSSK musia platit za trate ZSR a ZSR okrem "dialnic" platia zrejme udrzbu trati zo svojho. Staci si pozriet kolko investicnej dotacie dostava DPMK a kolko ine DP. Kosice maju viac ako ostane DP (mimo BA) dokopy, kym bezna dotacia je proporcna k objemu dopravy.
Kolajova doprava je narocnejsia na investicie, a lacnejsia v prevadzke ale do nakladov to ide vsetko.
Je v zaujme VUC (ak budu mat peniaze) aby udrzali dopravnu obsluznost.
si:
Podla mna ma zeleznica prilis vela zamestnancov, ktrori nic (alebo velmi malo) robia. Mali by skor setrit na administrative, tam je strasne vela zbytocnych ludi...
Kami: naklady na kolajovu dopravu: su vyssie v zriadovacom stadiu a rovnako pri vymene vozidiel, okrem toho sa zeleznice musia starat aj o svoje trate, pricom SADky sa o cesty starat nemusia (to robi niekto iny), prevadzkove naklady su vsak (hlavne v pripade elektrifikovanych trati) na prepravenie jedneho cloveka nizsie (v zmysle opotrebenia vozidiel a spotrebovanych energii) Hlavnou chybou zeleznic je ze maju v sucasnosti uz prilis vysoke ceny a tak mnoho ludi ciste z ekonomickych dovodov pouzije radsej bus, pricom pridanim viacero busov na linku naklady vzrastu priblizne linearne (kupim autobus, zozeniem vodica, natankujem a obcas ho poslem do dielni na udrzbu), kdezto zrusenim vlakov sa prevadzkove naklady zelezniciam linearne neznizia (pretoze personal na staniciach a udrzba trati tam byt musi aj ked tade prejde co i len jeden vlak za den a v pripade elektrifikovanych trati je treba udrziavat aj napatie v troleji)
Treba kopat do politikov....
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Andrej (Anndy008)
http://www.sme.sk/clanok.asp?rub=online_ekon&cl=719707