...a nikto mu to nemoze mat za zle, ze presedlal z MHD do vlastneho auta. Ved co robi dpb - mesto bratislava preto, aby udrzalo v MHD urcite % obyvatelstva? Ked uz nerobi nic preto, aby do mhd pritiahlo dalsie % ludi z radov autistov; alebo chcete-li - autickarov, gumokolistov.
ak berieme trebars Raciansku radialu ako vzorovy priklad, tak sa da povedat, ze vyuzitie kapacity je tam optimalne - prazdne elektricky tam ani velmi nevidiet /ak samozrejme neratam dojazdy, poruchy a vozy o cca 4.hod. rannej/, cize vyuzite s tam vzdy - hoc v spickach nestihaju (tlacenica vo vozoch), ale v sedle tiez nedochadza k druhemu extremu, teda ze by boli uplne prazdne.
A to ze su vyuzite viac v useku centrum (Racko) - zst. Vinohrady, tak to je hadam logicke. Nakolko tam ludia v smere do mesta stale pribudaju a v smere z mesta ich zase stale postupne ubuda.
Na margo intervalov - presne ako tu uz bolo povedane, elektricky chodia cez vikendy takmer prazdne prave vdaka tym dlhym intervalom, jednoducho su pre typickeho cestujuceho/obyvatela BA nezaujimave. Kym v spicke pr. dna mam teoreticky zarucene, ze nebudem cakat dlhsie ako nejake 4-5 minuty, cez vikend je to horsie, a vecer podobne; uplne najhorsie cez vikend vecer...
a dovolim si tvrdit, ze aj tak je este v pohode cakat cez vikend na elektricku, kde je preklad 3 liniek, ale cakat niekde v ...haji na autobus, kde jazdi jedna linka s intervalom 20 a viac minut, s tym, ze vobec nie je iste, ci spoj nepojde nahodou skorej/neskorej, alebo ci vobec pojde a nevynecha. Zvlast v tomto meste to nikto negarantuje.
Cize ak uz niekto vlastni a "zivi" auto, tak ho logicky pouziva hlavne cez vikendy, aj na cesty v ramci mesta, a je potom uz len otazkou casu, kedy sa na MHD (ktoru z uzuvedenych dovodov cez vikend nema zaujem pouzivat), tak nebude mat zaujem si ani kupovat elektricenku, lebo sa mu to neoplati, a kupovat si drahe listky na MHD za sluzby neadekvatne cene listka, tak sa na MHD celkom logicky vykasle uplne a bude jazdit autom kazdy den.
áno presne takto som to myslel. Problémy so zrakom mám, to máš pravdu ale nosím okuliare . Bolo to smerom z Dúbravky, avšak chceš mi povedať že z tých 6 liniek čo tade chodia v RŠ sú všetky plné?
Re #110388 richardhudec: V rannej špičke v smere do mesta je tam poriadny nátresk, to je pravda. ALe mňa zarazilo to, že pokým v Ružinove sú tie eliny plné celý deň, na ostatných radiálach mi pripadajú dosť prázdne.
1) Prečo by na e-linkách pri súčasnom úchylnom spôspobe kalkulácie nákladovosti nemohli v čase znížených porepravných nárokov jazdiť autobusy?
2) Linkové vedenie je zvrátené, o tom hádam nikto nepochybuje ale v každom prípade výprava sólo vozidiel v čase znížených prepravných nárokov ho NIJAKO neohrozuje.
3) Ja som minulú stredu ani tento pondelok žiadne autobusy na stredovom páse v Ružinove nevidel, jazdí to po ceste. Samozrejme, že moja predstava je autobus na električkovom páse.
ak by si pocas dna dal na dubravske linky namiesto 12 15-minutovy interval, tak by ti tym uz naozaj nikto nechodil, narusilo by to system a zaroven by sa ti potom ludia uz mohli vykaslat chodit vecer elektrickou do karlovky, kedze by si radsej zvykli na auta...
neviem kedy kde a ako cestujes pepke, ale naozaj to zalezi na spicke...na racku sa v rannej spicke nevies natlacit do elektricky v smere do mesta...pocas poobedia mas elektricky tiez castokrat zaplnene natolko, ze to obmedzuje pohodlne cestovanie..hovorim tentokrat o smere do race...dubravka rovnako rano a poobede...co sa tyka ruzinova, tam mam pocit, ze su tie elektricky naplnene stale priblizne rovnako...nesiel som tam vsak uz davno v rannej spicke v smere do mesta, ale tam sa da predpokladat, ze je tiez poriadny natresk...v ruzinove je problem naplnenych elektriciek vsak v tom , ze tam na 2 z 3 lniek premavaju klby, nie duplaky...
Najplnšie električky v BA paradoxne jazdia po 22.00, do Karlovky napr. prečo sa nepresunie časť vý konov zo dňa, kedy to chodí fakt prázdne na tieto časy...
Hm autobusy na e-linky, že to vravíš zrovna Ty.. hm ale ako by to v praxi malo fungovať? Tam kde je elina v stredovom páse je autobus namiesto el. dosť zmätočný, či by šilo o pravidelnú alebo nepravidelnú dopravu. Jedine, že by sa chodilo po uzavretom zvršku, ako na Ružinovskej.
Menej liniek a sóla to je bezpochyby ok, lenže skús to spomenúť ľuďom, ktorí pracne položili od istého dátumu koncepciu LV a intervalov električiek na výprave IBA kačíc a duplákov.
solo autobusy je celkom dobry napad...aj tak vacsinou nebyvaju klbaky naplnene cez vikend a ked pocitat s tym, ze by sa interval pri nasadeni kratkych vozidiel skratil, tak by sa uz vobec tie sola nenaplnili...
Mozno to bude tym ze rano vacsina ludi chodi Z Dubravky a nie DO Dubravky. Detto Raca, mal som tu cest ist z Detvianskej smer mesto v rannej spicke a urcite to nebolo "poloprazdne"..
cas, za ktory sa dostenes s elektrickou z dubravky do mesta by sa dal vyrazne znizit na cas porovnatelny s casom, za ktory sa prepravis medzi tymi istymi dvomi bodmi autobusom, ak by fungovala preferencia elektriciek...
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
pepke