Moze. Ja ale hovorim o tom ze samotna trolejbusova trat velmi v tomto ohlade nepomaha BUS pruh ano, bez ohladu na to ci tam ide autobus, alebo trolejbus.
"Zlepší sa aj prejazd cez električkovú trať, ktorá bola bez semaforov." - nj, co tam po nejakych 100 ludi v elektricke co budu zdrzani
"Informácie z magistrátu hovoria, že index automobilizácie v Bratislave rastie každý rok - dnes pripadá takmer jedno auto na dvoch obyvateľov. To robí z Bratislavy jedno z najmotoristickejších miest Európy. Je to dané aj ekonomickou úrovňou obyvateľov, aj životným štýlom." - je to dane predovsetkym imbecilitou ludi na magoriate
Visibility of network moze byt funkcna u elektriciek a mozno aj BUS pruhov, pretoze moze pritiahnut ludi z aut, ktorym ukaze ze existuje rychla alternativa v podobe MHD. Ale pri trolejbusoch to podla mna fungovat nemoze..
no tak im tam vypadlo "ne" vo vete "-budú fungovať v režime dynamického riadenia električkovej dopravy, s preferenciou jazdy električiek." je tam toho...
"Dve svetelné križovatky - Líščie nivy - Záhradnícka a Jégého - Záhradnícka, budú fungovať v režime dynamického riadenia električkovej dopravy, s preferenciou jazdy električiek."
? ? ?
Hlavne, že fungujúce dynamické riadenie dopravy máme v BA len na veľmi málo križovatkách.
A ukázať, čo trolejbus "dokáže" sa dá aj tak, aby to nebol zlý zážitok pre cestujúcich, aj keď samozrejme ukazovať maximálne možné zrýchlenie z 0 by asi nebolo najmúdrejšie s cestujúcimi. ?
On písal o tom, že v Pardubiciach sa musia trolejbusuy neodôvodnene vliecť, nepísal o tom, že na trolejbuse sa má jazdiť s "raketovým rozjazom" a následne prudkým brzdením. Ty si to maniulatívne použil, aby si začal zase omieľať to, čo si omieľal minule.
pričom Bratislava má dosť veľké kapacitné nároky na MHD, takže ak sa električka vybuduje všade tam, kde treba, o koľaje nebude núdza. Takisto je Bratislava dosť kopcovitá, takže to isté platí aj u trolejbusov: ak budú zavedené trolejbusy všade tam, kde treba, tak bude drátov dosť.. Takže o to, že by sme nejak stratili dráty a koľaje, sa báť nemusíme (ak bude normálne vedenie mesta a DPB ? )
podla mna je visibility of network absolutne irrevelantna... jednoducho tam kde su velke prepravne prudy a kde je to technologicky mozne by mala byt elektricka, tam kde to technologicky nie je mozne tak tam trolejbus a doplnkovo mimo zastavanych casti mesta autobus... po dobudovani trolejovych spojok medzi tymi trolejbusovymi linkami, by mohli premavat aj doplnkove linky vramci mesta...
priklad: ak bude v petrzalke elektricka a nejaka siet trolejbusov a trasa linky 99 s nou bude stotoznena na 70%, nebude dovod nezatrolejovat zvysne casti a spravit z nej trolejbusovu linku...
K tej visibility of network..
Ja si myslím, že v prvom rade by sa malo pri rozhodovaní, či pôjde do tej ktorej oblasti električka, trolejbus, alebo autobus, pozerať na požadovanú kapacitu a ekonomické kritériá a pod. Čiže keď sú niekde vysoké kapacitné nároky, tak tam postavíme električku bez rozmýšľania nad tým, či budú tie koľaje spĺňať kritérium visibilty of network...
Takisto ak niekde budú vhdoné trolejbusy z dôvodu ekonomického, tak ich tam zavedieme. Ale určite to nebudeme robiť iba preto, aby tam viseli dráty a boli ich vidieť..
Čiže kritérium visibility of network je podľa mňa až na poslednom mieste pri rozhodovaní, ktorý typ dopravy do oblasti pôjde..
O tej Šancovej si to isté myslím aj ja, napísal som to v ďalších príspevkoch..
Ale ak by niekto chcel zatrolejovať takú linku 99, tak musí uznať, že tá linka ide v celej trase na rovine, takže sa to neoplatí..
No a ešte k tej 205: keď som bol v Hamburgu, tak tam boli zaujímavé vodíkové autobusy. Tie sú takisto totálne bez emisií a vypúšťajú akurát paru (to bolo na tom to najzaujímavejšie, jak sa z tých autobusov parilo ? )..
Takže to by tiež mohla byť alternatíva k trolejbusom (na rovine), samozrejme že ak už je napr. L205 trolejbusová, tak už to rušiť nebudeme a trolejbusy tam necháme..
nie moze, ale je... celkovo je rychlejsi trolejbus, teda mam taky pocit, ze aj rozbiehanie na krizovatke je take, ze kym vodic a-busu zaradi rychlostny stupne, t-bus je uz za krizovatkou ?
Prečo? Podľa mňa to má vplyv aj na ľudí, čo v priestore bývajú, pohybujú sa, cestujú...
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
ivanbuto