Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: ivanbuto #109547:

"Zlepší sa aj prejazd cez električkovú trať, ktorá bola bez semaforov." - nj, co tam po nejakych 100 ludi v elektricke co budu zdrzani

"Informácie z magistrátu hovoria, že index automobilizácie v Bratislave rastie každý rok - dnes pripadá takmer jedno auto na dvoch obyvateľov. To robí z Bratislavy jedno z najmotoristickejších miest Európy. Je to dané aj ekonomickou úrovňou obyvateľov, aj životným štýlom." - je to dane predovsetkym imbecilitou ludi na magoriate
Reakcia na: 810zssk #109551:
moment... trolejbus nemoze ist do buspruhu? ?
Reakcia na: hoppusmark01 #109538:
Preco by sa ta 99 neoplatila? Pri tom intervale sa tam trolejbus oplati, ale urcite to nie je priorita na nasledujucich X rokov.
Reakcia na: ivanbuto #109534:
Visibility of network moze byt funkcna u elektriciek a mozno aj BUS pruhov, pretoze moze pritiahnut ludi z aut, ktorym ukaze ze existuje rychla alternativa v podobe MHD. Ale pri trolejbusoch to podla mna fungovat nemoze..
Reakcia na: hoppusmark01 #109301:
Akosi nechápem, prečo by to mala byť vina vodiča ak si ty nestlačil tlačidlo.
Reakcia na: Valec #109548:
no tak im tam vypadlo "ne" vo vete "-budú fungovať v režime dynamického riadenia električkovej dopravy, s preferenciou jazdy električiek." je tam toho...
Reakcia na: ivanbuto #109547:
"Dve svetelné križovatky - Líščie nivy - Záhradnícka a Jégého - Záhradnícka, budú fungovať v režime dynamického riadenia električkovej dopravy, s preferenciou jazdy električiek."

? ? ?
Hlavne, že fungujúce dynamické riadenie dopravy máme v BA len na veľmi málo križovatkách.
Reakcia na: Emo #109520:
Hej, a sledovel si jazdu cez kríž na Miletičovej, kríž na Jégeho, a zbiehaciu výhybku Trnavská/Jégeho? ?
Reakcia na: bwd #109481:
A ukázať, čo trolejbus "dokáže" sa dá aj tak, aby to nebol zlý zážitok pre cestujúcich, aj keď samozrejme ukazovať maximálne možné zrýchlenie z 0 by asi nebolo najmúdrejšie s cestujúcimi. ?
Reakcia na: bwd #109481:
On písal o tom, že v Pardubiciach sa musia trolejbusuy neodôvodnene vliecť, nepísal o tom, že na trolejbuse sa má jazdiť s "raketovým rozjazom" a následne prudkým brzdením. Ty si to maniulatívne použil, aby si začal zase omieľať to, čo si omieľal minule.
Reakcia na: hoppusmark01 #109538:
"Ale ak by niekto chcel zatrolejovať takú linku 99, tak musí uznať, že tá linka ide v celej trase na rovine, takže sa to neoplatí.. "

Asi by si mal podniknúť turné po tých všetkých rovinatých mestách s trolejbusovými sieťami a ísť im vysvetliť ako neekonomicky robia dopravu.
Reakcia na: hoppusmark01 #109541:
a ak sem neimugruje velke mnozstvo HugoBossov ?
Reakcia na: hoppusmark01 #109539:
pričom Bratislava má dosť veľké kapacitné nároky na MHD, takže ak sa električka vybuduje všade tam, kde treba, o koľaje nebude núdza. Takisto je Bratislava dosť kopcovitá, takže to isté platí aj u trolejbusov: ak budú zavedené trolejbusy všade tam, kde treba, tak bude drátov dosť.. Takže o to, že by sme nejak stratili dráty a koľaje, sa báť nemusíme (ak bude normálne vedenie mesta a DPB ? )
Reakcia na: hoppusmark01 #109539:
podla mna je visibility of network absolutne irrevelantna... jednoducho tam kde su velke prepravne prudy a kde je to technologicky mozne by mala byt elektricka, tam kde to technologicky nie je mozne tak tam trolejbus a doplnkovo mimo zastavanych casti mesta autobus... po dobudovani trolejovych spojok medzi tymi trolejbusovymi linkami, by mohli premavat aj doplnkove linky vramci mesta...

priklad: ak bude v petrzalke elektricka a nejaka siet trolejbusov a trasa linky 99 s nou bude stotoznena na 70%, nebude dovod nezatrolejovat zvysne casti a spravit z nej trolejbusovu linku...
Reakcia na: ivanbuto #109534:
K tej visibility of network..
Ja si myslím, že v prvom rade by sa malo pri rozhodovaní, či pôjde do tej ktorej oblasti električka, trolejbus, alebo autobus, pozerať na požadovanú kapacitu a ekonomické kritériá a pod. Čiže keď sú niekde vysoké kapacitné nároky, tak tam postavíme električku bez rozmýšľania nad tým, či budú tie koľaje spĺňať kritérium visibilty of network...
Takisto ak niekde budú vhdoné trolejbusy z dôvodu ekonomického, tak ich tam zavedieme. Ale určite to nebudeme robiť iba preto, aby tam viseli dráty a boli ich vidieť..
Čiže kritérium visibility of network je podľa mňa až na poslednom mieste pri rozhodovaní, ktorý typ dopravy do oblasti pôjde..
Reakcia na: ivanbuto #109535:
O tej Šancovej si to isté myslím aj ja, napísal som to v ďalších príspevkoch..
Ale ak by niekto chcel zatrolejovať takú linku 99, tak musí uznať, že tá linka ide v celej trase na rovine, takže sa to neoplatí..

No a ešte k tej 205: keď som bol v Hamburgu, tak tam boli zaujímavé vodíkové autobusy. Tie sú takisto totálne bez emisií a vypúšťajú akurát paru (to bolo na tom to najzaujímavejšie, jak sa z tých autobusov parilo ? )..
Takže to by tiež mohla byť alternatíva k trolejbusom (na rovine), samozrejme že ak už je napr. L205 trolejbusová, tak už to rušiť nebudeme a trolejbusy tam necháme..
Reakcia na: ivanbuto #109535:
nie moze, ale je... celkovo je rychlejsi trolejbus, teda mam taky pocit, ze aj rozbiehanie na krizovatke je take, ze kym vodic a-busu zaradi rychlostny stupne, t-bus je uz za krizovatkou ?
Reakcia na: S499.1023 #109374:
Prečo? Podľa mňa to má vplyv aj na ľudí, čo v priestore bývajú, pohybujú sa, cestujú...
Reakcia na: hoppusmark01 #109346:
Tá teória nie je veľmi dobre premyslená, zabúda sa totiž na kontext a súvislosti, t.j. napr. súčasná sieť a výhodnosť (aj ekonomická) jej rozširovania, aj ak obsahuje úseky na rovine. Ďalej, málo liniek je čisto po rovine, väčšinou je kombinácia. Ďalej, linkové vedenie, napr. linka je síce po rovine (205), ale ide do centra mesta, kde je tbus jednoznačnejšie vhodnejší a mestotvornejší prostriedok ako abus. Atď.

Inak, už len v miernych kopcoch (napr. Šancová), môže byť trolejbus dynamickejší ako autobus.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.