Nemuseli by to riešiť len predĺžením spojov 191 príp. 91. Kľudne môžu osloviť SL na prenájom jedného vozidla alebo SAD Dunajská Streda, ktorá robí spoje cez Rusovce do Dobrohošte a Vojky až do Gabčíkova. Na základe toho keby sa jednalo o separátnu linku prevádzkovanú DPB, by sa mohla stanoviť špeciálna cena určená od toho koľko si sú ochotní z rozpočtu Rajky na to dať. Neviem koľko dopláca Bratislava na 901 no ak tam nejaká suma je tak určite by mali aj 801 prípadne predĺžené spoje 191 nejak spolufinancovať, samozrejme ale tak aby to nebola väčšina. Taktiež MÁV denne pošlú každú hodinu až dve jednotky Siemens Talent, ktorá v Rajke končí a poloprázdna. Nevyznám sa do parametrov toho vlaku či by mohol chodiť do BA no určite by mal väčšiu obsadenosť keby chodil do Bratislavy.
No, trochu klud. Peticia ziada obnovenie hoci aj osobnej zeleznicnej dopravy, ktora tam dlhe roky jazdila a nelogicky bola zrusena prave vtedy, ked sa otvorili hranice. Keby vsetci striktne trvali na tvojom principe "nie su z tohto kraja, nech nic neziadaju", tak by nemal existovat ziadny medzinarodny osobny vlak, a pri pritiahnuti za vlasy ani ziadna autobusova linka prekracujuca hranicu kraja. Cez Rajku chodi jediny kazdodenny vlak, Pannonia, do Madarska o pol piatej rano, na Slovensko o pol jedenastej vecer. Ked si uvedomime, kolko spojov (osobnych vlakov - nie dialkovych rychlikov, ktore holt niekade ist musia) prechadza napriklad tratou Sturovo-Szob, alebo Kosice-Hidasnemeti (nehovoriac uz vobec o tratiach na Rakusko a Cesko), tak je frekvencia na trati BA-Rajka uplne trapna.
To predsa nemusi riesit ani starosta Rajky, ani zupan Gyor-Moson-Sopronskej zupy. Uplne staci, ak sa komunita Slovakov v Rajke dohodne, kolko su ochotni vyzbierat a zaplatit DPB, a potom sa s DPB dohodnut na cene.
Ak chces aby ti doprava chodila do Rajky tak sa mas obratit na starostu Rajky, resp. na prislusny kraj, BSK s tym nic nema. Inak, v novom GVD aj su vlaky Petrzalka - Rajka, ale len s poznamkou "ide od dna vyhlasenia" a ten den este stale neprisiel..
DPB by mohol vypocitat, kolko by ho stalo predlzenie 4 spojov L91 alebo L191 denne do Rajky a oboznamit s tym verejnost v Rajke. Rajka je predsa blizsie od siete MHD nez Chorvatsky grob, aj ked ten si na to prispieva.
Ono ked ide linka cez 2 kraje z toho vacsinu cez ten, kde nebyvam, je vzdy problem, na ktory kraj sa mam obracat so ziadostami.
V sucasnosti su uz zastarale nazory typu "za hranicou konci svet, tak co tam chcete".
Zeleznice by tiez mohli dat nejaku zlavu z toho vysokeho poplatku za dopravnu cestu. Osobne vlaky menej opotrebuvavaju trat ako nakladne, stanice im tam zivaju prazdnostou, pritom personal musia tak ci tak drzat.
Prosim ta, nevkladaj mi do ust to co som nepovedal. Nikde netvrdim ze linka 901 je v poriadku. Je to rovnaka hlupost ako tato linka do Rajky. Pokial nebude institucia ktora bude dotovat straty tak to NEMA ospravedlnenie.
Wolfsthal si koľko platí na L901? Ešte porovnaj koľko Slovákov býva v Rajke a koľko vo Wolfsthali. Aspoň skúšobne na mesiac zaviesť linku 801 do Rajky, príp. Bezenye by bolo fajn a potom porovnávať obsadenosť 801 vs. 901 a opodstatnenosť obidvoch liniek. ?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
lampash