"Lebo low-cost napr. asi urcite nebude mat klimu a pod." - skor naopak.. ked sa usetri na tom ze sa kupi lacnejsi bus, je vacsia sanca ze zostane aj na klimu.
Dizajn je do velkej miery subjektivna vec. Napriek tomu som sa to snazil opisat co najlepsie aby bolo co najjasnejsie co mi vadi. Tot vsjo.
"Mně se nelíbí, tak ho sežereme." - PRESNE TAK! Pretoze MHD sa robi pre zakaznika a pokial je zakaznik nespokojny tak to dobry voz nie je. A v pripade Citelisu je s nim nespokojnych 99% ludi co poznam.
Ak je to teda pravda, ze kriteriom nie je iba cena, tak potom beriem spat treti odstavec z mojho prispevku 108518. Prve dva odstavce platia aj nadalej..
Prednedávnom tu niekto dával súťažné podklady k prenájmu cng busov stiahni si ich a naštuduj. Teraz vypisuje verejnú súťaž aj SAD Prievidza na nákup autobusov a techniky kludne si stiahni z ich stránky podmienky verejnej súťaže a budeš o niečo múdrejší ?
aha, no tak ja som doteraz vzdy pocul ze kriteriom pri verejnom obstaravani je vzdy najnizsia cena... A to som pocul uz viackrat. Zakon som nestudoval..
Ktorý zákon upravuje verejnú súťaž, že hlavným kritériom musí byť cena? ? To je otázka zadavateľa verejnej súťaže. Si pozri verejné súťaže iných dopravcov, kde cena je iba 50% a zbytok je servis, referencie, dodacie lehoty atď. Ak by chcel niekto odstaviť SOR, stačí ak do technických podmienok súťaže dá, že chce aby prvé dvere boli dvojkrídlové alebo chce taký a taký rozmer kolies ? Ale presne tak sa to dá aj naopak, že je súťaž šitá na mieru jednému výrobcovi...
Len k tej diskusii SOR a ostatne autobusy. Myslim, ze by sme tuto diskusiu mohli uzavriet s tym, ze SOR je skratka low-cost, a ostatne autobusy su akysi "lepsi standard" (v zapadoeuropskych mestach standard). Kvalitny je (zrejme) aj SOR aj vsetky ostatne znacky (MAN, MB, Iveco, Volvo)..
Otazkou teda je, ci chceme voz.park obnovovat low-cost, alebo standardnymi autobusmi. Alebo zmiesane low-cost aj standard.
A ci, ak budeme mat iba low-cost, je MHD schopna konkurovat IAD a pritiahne novych ludi, alebo udrzi sucasne status quo, alebo ludi odradi.. Lebo low-cost napr. asi urcite nebude mat klimu a pod.
Cize treba si stanovit, co je (pre nas) dolezite a tak potom aj postupovat..
Osobitne mam vyhrady k zakonu o verejnom obstaravani, kde je jedinym kriteriom cena. To je ale moc zjednodusene, pretoze tym padom ak sa na trhu objavi low-cost, tak automaticky vyhra kazde vyberove konanie.. Doteraz boli ceny autobusov na cca. rovnakej urovni, zrazu prisiel low cost a tym padom ostatni nemaju sancu (podla zakona).. Takto sa vlastne pomaly cela MHD moze premenit na low cost.. Cize podla mna by sa to malo v zakone upravit, teda aby cena nebola jedinym kriteriom. Potom si budu moct DP vybrat, ci chcu standard za normalnu alebo vyssiu cenu, alebo low cost za nizku cenu. Tak ako som to napisal v odstavci vyssie..
O Mercedesoch by som nepochyboval, teda aspoň o autách.. Neviem, aký je servis, ale pocit z jazdy je perfektný, a to vo všetkých modeloch (možno okrem A-čka)..
O autobusoch toho moc neviem..
Můžeš doložit kvalitu Mercedesů? Pracuješ na nich, máš v ruce čísla? Já mám kusé informace tu tam z některých provozů a nadšení z nich tedy rozhodně nepanuje - především servis. Poptej se na jejich kvalitu v Nitře, to je asi z Bratislavy nejblíž.
To je mateřská školka? Cítit plastovost - to si snad zarámuju. Větší blbost jsem snad ještě nečetl. Takže Citelisy v Bratislavě ne, protože je tam cítit plastovost. Ale je vlastně úplně jedno, že % plastů má Solaris nebo Citaro úplně stejně. S touto hláškou jdi za primátorem BA a zkus mu poradit, co nakoupit. ? - toto je zhulený Sor. Mně se nelíbí, tak ho sežereme. Vidím, že na imhd jeden kloudný příspěvěk připadá na 100 pitomostí.
Myslím si, že každý, kto sa tu "fundovane" vyjadruje ku koľajovej doprave by mohol mať za sebou aspoň nejaký ten týždeň praxe s podbíjakom...
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
hoppusmark01