Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: 810zssk #108532:
Wolfsthal si koľko platí na L901? Ešte porovnaj koľko Slovákov býva v Rajke a koľko vo Wolfsthali. Aspoň skúšobne na mesiac zaviesť linku 801 do Rajky, príp. Bezenye by bolo fajn a potom porovnávať obsadenosť 801 vs. 901 a opodstatnenosť obidvoch liniek. ?
Reakcia na: 810zssk #108533:
pre ilustraciu ?
Reakcia na: Peon #108529:
Vsak Madari, nie? 😃
K veci: Nech si tu linku zaplatia. Ked neplatia dane bratislavskemu kraju NEMAJU PRAVO ziadat od toho kraju cokolvek. Mali by sa obratit na starostu Rajky.
Reakcia na: Peon #108529:
Keď sme sa my rozhodli odsťahovať z Bratislavy, spravil som zoznam obcí, kde budeme hľadať domy - podľa kvality spojenia s Bratislavou. Títo sa odsťahovali bez rozmýšľania (aj pred "zrušením osobnej dopravy" tam boli len dva páry osobných vlakov, ktoré vozili colníkov) a teraz chcú, aby pre nich kraj zorganizoval dopravu.
Hľa, čo urobí príklad nezmyselnej linky 901.
ODPOVEĎ MAGISTRÁTU K POLOHE ZASTÁVKY "VÁPENCOVA"

Re #107082 Peon:

CITÁT: "Zastavka MHD "Vapencova" bola prerokovana a schvalena v operativnej komisii pri odd. prevadzky dopravy magistratu dna 18.9.2007 v polohe umiestnenej priamo v nike byvalej zastavky. Po naslednej aktualnej obhliadke sme zistili, ze zastavka nie je umiestnena podla projektu. Dopravny podnik umiestnil zastavkovy oznacnik do inej polohy bez nasho vedomia.
S pozdravom
Ing. Peter Strnad
Magistrat hl. mesta SR Bratislavy"

PS: Možno by stálo za zváženie, aby o jednej veci (v tomto prípade umiestnení zastávky) rozhodoval iba jeden orgán (napr. DPB), aby nedochádzalo k zbytočným nedorozumeniam a byrokracii...
Petícia pre obnovenie verejnej dopravy
http://www.rajka.eu/content/view/134/1/

Nie je spisovné skôr "Petícia za obnovenie..."?
Reakcia na: hoppusmark01 #108518:
"Lebo low-cost napr. asi urcite nebude mat klimu a pod." - skor naopak.. ked sa usetri na tom ze sa kupi lacnejsi bus, je vacsia sanca ze zostane aj na klimu.
Reakcia na: m@rtin #108512:
Z hladiska jazdnych vlastnosti je Mercedes kvalitny.
Reakcia na: m@rtin #108511:
Dizajn je do velkej miery subjektivna vec. Napriek tomu som sa to snazil opisat co najlepsie aby bolo co najjasnejsie co mi vadi. Tot vsjo.

"Mně se nelíbí, tak ho sežereme." - PRESNE TAK! Pretoze MHD sa robi pre zakaznika a pokial je zakaznik nespokojny tak to dobry voz nie je. A v pripade Citelisu je s nim nespokojnych 99% ludi co poznam.
Reakcia na: bwd #108510:
Prave preto pisem ze sa v tom moc nevyznam - aby bolo jasne ze sa mozem mylit 😉
Petto: No ta co sa neozyvas --> ICQ:446399816
Reakcia na: Puki #108522:
Ak je to teda pravda, ze kriteriom nie je iba cena, tak potom beriem spat treti odstavec z mojho prispevku 108518. Prve dva odstavce platia aj nadalej..
Reakcia na: hoppusmark01 #108520:
Prednedávnom tu niekto dával súťažné podklady k prenájmu cng busov stiahni si ich a naštuduj. Teraz vypisuje verejnú súťaž aj SAD Prievidza na nákup autobusov a techniky kludne si stiahni z ich stránky podmienky verejnej súťaže a budeš o niečo múdrejší ?
Reakcia na: Puki #108519:
hmm inak sranda by bola ak by v technickych podmienkach bolo doslovne napisane: "male kolesa, prve dvere jednokridlove, autobus musi mat hrb.. atd" ?
Reakcia na: Puki #108519:
aha, no tak ja som doteraz vzdy pocul ze kriteriom pri verejnom obstaravani je vzdy najnizsia cena... A to som pocul uz viackrat. Zakon som nestudoval..
Reakcia na: hoppusmark01 #108518:
Ktorý zákon upravuje verejnú súťaž, že hlavným kritériom musí byť cena? ? To je otázka zadavateľa verejnej súťaže. Si pozri verejné súťaže iných dopravcov, kde cena je iba 50% a zbytok je servis, referencie, dodacie lehoty atď. Ak by chcel niekto odstaviť SOR, stačí ak do technických podmienok súťaže dá, že chce aby prvé dvere boli dvojkrídlové alebo chce taký a taký rozmer kolies ? Ale presne tak sa to dá aj naopak, že je súťaž šitá na mieru jednému výrobcovi...
Len k tej diskusii SOR a ostatne autobusy. Myslim, ze by sme tuto diskusiu mohli uzavriet s tym, ze SOR je skratka low-cost, a ostatne autobusy su akysi "lepsi standard" (v zapadoeuropskych mestach standard). Kvalitny je (zrejme) aj SOR aj vsetky ostatne znacky (MAN, MB, Iveco, Volvo)..

Otazkou teda je, ci chceme voz.park obnovovat low-cost, alebo standardnymi autobusmi. Alebo zmiesane low-cost aj standard.
A ci, ak budeme mat iba low-cost, je MHD schopna konkurovat IAD a pritiahne novych ludi, alebo udrzi sucasne status quo, alebo ludi odradi.. Lebo low-cost napr. asi urcite nebude mat klimu a pod.
Cize treba si stanovit, co je (pre nas) dolezite a tak potom aj postupovat..

Osobitne mam vyhrady k zakonu o verejnom obstaravani, kde je jedinym kriteriom cena. To je ale moc zjednodusene, pretoze tym padom ak sa na trhu objavi low-cost, tak automaticky vyhra kazde vyberove konanie.. Doteraz boli ceny autobusov na cca. rovnakej urovni, zrazu prisiel low cost a tym padom ostatni nemaju sancu (podla zakona).. Takto sa vlastne pomaly cela MHD moze premenit na low cost.. Cize podla mna by sa to malo v zakone upravit, teda aby cena nebola jedinym kriteriom. Potom si budu moct DP vybrat, ci chcu standard za normalnu alebo vyssiu cenu, alebo low cost za nizku cenu. Tak ako som to napisal v odstavci vyssie..
Reakcia na: Solider #108515:
no to nie.. ale asi lepšie spracovanie a kvalitu..
Reakcia na: Solider #108515:
Myslím na autobus Mercedes.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.