J #10817:
Vsak ja viem. Iba ma stvala jedna vec: Si.
Si:
Prosim ta, strasne si tam kydal na tisciku a to sa mi nepaci. Najprv tam kecas ze ma drahsiu udrzbu, podbijacky su drahsie, brusky su drahsie, dokonca aj elektricky su drahsie. Dovol mi nieco ti vysvetlit.
1. Bola tu bruska z Viedne. Preco si to nespomenul? Azda by si musel uznat, ze dnes vyrabane brusky a podbijacky maju variabilny rozchod. Takisto to plati aj o navarovackach. Ked tu boli navarovat kolajnice z Brna, tak som sa spytal ake to maju - a maju variabilny rozchod.
2. Ked uz tak velmi chceme podbijacku, kludne si ju mozeme pozicat aj od TEZ.
3. Odkial chces zohnat podvozky na nase elektricky? Prosim ta, myslis si ze ich zozenies ked CKD skrachovalo? Nie! A nikto ti len tak neda 11 mld. Sk na obnovu celeho vozoveho parku behom 2 rokov.
4. Si utopista. Zevraj za jeden vikend prerobis Karlovku? To snivas.
5. Chces sa dostat z Pezinka alebo Trnavy bez prestupu na Kamenne nam.? Prosim ta, uvedom si ze na zelezniciach su bezne meskania aj 20 minut. Ako by si to chcel zakomponovat do elektrickoveho grafikonu v meste? Navyse nesnivaj ze ti T6A5 bude behat niekde do Galanty a pod. Aj ked zvazime moznost kockopsa, stale budu prostrednictvom neho prenasane meskania zo Zeleznic na elektricky. To si uvedom.
6. Kolko osobakov dojde presne na cas na Hlavnu stanicu?
7. Zeleznicne koridory sa budu zaplnovat.
8. Zeleznice nedovolia stavbu dalsich zel. zastavok pri tratiach pokial sa trate neztrojkolajnia a k tomu urcite nedojde.
9. Nepaci sa mi, ze ked si tam uviedol vsetky tvoje nazory, tak si ani nenechal mna aby som mohol povedat druhy nazor. Ani J sa nedostal k slovu, lebo ma informacie, ze elektricky na rozchod 1435 mm aj 1000 mm maju zhruba rovnaku cenu (ta zavisi skor od velkosti dodavky ako od rozchodu!!!). Laskavo si to uvedom.
10. Myslienka zmeny rozchodu je hlboko zakotvena v hlavach niektorych ludi. Inac nie je vobec opodstatnena. Zo stranky bezpecnosti, hospodarnosti, udrzby, ceny atd. nema zmena rozchodu ziaden zmysel.
11. Ukaz mi konkretne prinosy zmeny rozchodu pre elektricku ako prostriedok MHD.
12. Zmenou rozchodu sa elektricky voebc nezrychlia, nebudu tichsie ani komfortnejsie.
13. V Kosiciach maju 1435. Su tam elektricky na tom lepsie? Nie. Aj napriek tomu ze maju zeleznicny rozchod.
14. Ked uz okydas tisicku, tak okydaj aj 1435-ku, aj ta ma nevyhody. Ake? Napriklad, horsie prejazdy oblukom, narocnejsiu udrzbu oblukov, vyssiu hlucnost v oblukoch. Dalej nutnost obrovkych investicii do trati + vozidiel.
15. Potrebujeme riesit MHD, nie region. Pochop, ze nam netreba vozit ludi z Trnavy priamo do centra, ale ludi z Petrzalky, Dlhych dielov a pod.
16. Povedzme ze by tvoje sny boli skutocnostou. Ako casto by premavalo nieco o kapacite 3xT6A5 (kockopec) z Kamenneho nam do Trnavy? co a koho by to vozilo? Ako by bolo mozne dodrzat grafikon a vypracovat ho vobec tak aby bola v nom aspon aka-taka pravidelnost? Na zel. trati by musel kockopes ustupovat rychlykom, zrychlenym vlakom a tam by si vybudoval pekne meskania ktore by prenasal na elektircky v meste. Je iba vyhodou mat oddeleny system elektricky. Ak chces aby si ludi dopravil priamo do centra, tak treba postavat ZST Filialka, nie tlacit kockopsy do ulic mesta.
17. Uz som napisal dost. Kedy ta to konecne prejde? Miesto toho aby si uznal ze dobre, je to nezmysel stale snivas a vravis si svoje. Ako d3k0 vo svojom prispevku c. #10827 napisal, tak to je. Vravis si svoje dokola a uz mi pripadas ako Lunacek. Ja som ta tam zavolal preto, lebo som ferovy a chcel som aby si bol pri tom. Ze tam budes takto kydat na 1000ku a nedovolis ostatnym povedat druhy nazor som necakal. Som sklamany.
18. Ked pan Durkovsky chce vediet ci je podmienkou dalsieho rozvoja elektricky zmena rozchodu, tak mu odpovedzme vsetci a nie iba ty. Pozri sa kolko ludi sa priklana ku zmene a kolko za zachovanie tisicky.
19. Zo sveta mame plno prikladov, ako sa da na tisicke jazdit - ticho, rychlo, pohodlne, lacno.
20. Neber toto ako napadnutie teba ako osoby, ale raz ti to treba povedat, scitaj si 1+1 a potom presviedcaj o zmene rozchodu...
Vsak ja viem. Iba ma stvala jedna vec: Si.
Si:
Prosim ta, strasne si tam kydal na tisciku a to sa mi nepaci. Najprv tam kecas ze ma drahsiu udrzbu, podbijacky su drahsie, brusky su drahsie, dokonca aj elektricky su drahsie. Dovol mi nieco ti vysvetlit.
1. Bola tu bruska z Viedne. Preco si to nespomenul? Azda by si musel uznat, ze dnes vyrabane brusky a podbijacky maju variabilny rozchod. Takisto to plati aj o navarovackach. Ked tu boli navarovat kolajnice z Brna, tak som sa spytal ake to maju - a maju variabilny rozchod.
2. Ked uz tak velmi chceme podbijacku, kludne si ju mozeme pozicat aj od TEZ.
3. Odkial chces zohnat podvozky na nase elektricky? Prosim ta, myslis si ze ich zozenies ked CKD skrachovalo? Nie! A nikto ti len tak neda 11 mld. Sk na obnovu celeho vozoveho parku behom 2 rokov.
4. Si utopista. Zevraj za jeden vikend prerobis Karlovku? To snivas.
5. Chces sa dostat z Pezinka alebo Trnavy bez prestupu na Kamenne nam.? Prosim ta, uvedom si ze na zelezniciach su bezne meskania aj 20 minut. Ako by si to chcel zakomponovat do elektrickoveho grafikonu v meste? Navyse nesnivaj ze ti T6A5 bude behat niekde do Galanty a pod. Aj ked zvazime moznost kockopsa, stale budu prostrednictvom neho prenasane meskania zo Zeleznic na elektricky. To si uvedom.
6. Kolko osobakov dojde presne na cas na Hlavnu stanicu?
7. Zeleznicne koridory sa budu zaplnovat.
8. Zeleznice nedovolia stavbu dalsich zel. zastavok pri tratiach pokial sa trate neztrojkolajnia a k tomu urcite nedojde.
9. Nepaci sa mi, ze ked si tam uviedol vsetky tvoje nazory, tak si ani nenechal mna aby som mohol povedat druhy nazor. Ani J sa nedostal k slovu, lebo ma informacie, ze elektricky na rozchod 1435 mm aj 1000 mm maju zhruba rovnaku cenu (ta zavisi skor od velkosti dodavky ako od rozchodu!!!). Laskavo si to uvedom.
10. Myslienka zmeny rozchodu je hlboko zakotvena v hlavach niektorych ludi. Inac nie je vobec opodstatnena. Zo stranky bezpecnosti, hospodarnosti, udrzby, ceny atd. nema zmena rozchodu ziaden zmysel.
11. Ukaz mi konkretne prinosy zmeny rozchodu pre elektricku ako prostriedok MHD.
12. Zmenou rozchodu sa elektricky voebc nezrychlia, nebudu tichsie ani komfortnejsie.
13. V Kosiciach maju 1435. Su tam elektricky na tom lepsie? Nie. Aj napriek tomu ze maju zeleznicny rozchod.
14. Ked uz okydas tisicku, tak okydaj aj 1435-ku, aj ta ma nevyhody. Ake? Napriklad, horsie prejazdy oblukom, narocnejsiu udrzbu oblukov, vyssiu hlucnost v oblukoch. Dalej nutnost obrovkych investicii do trati + vozidiel.
15. Potrebujeme riesit MHD, nie region. Pochop, ze nam netreba vozit ludi z Trnavy priamo do centra, ale ludi z Petrzalky, Dlhych dielov a pod.
16. Povedzme ze by tvoje sny boli skutocnostou. Ako casto by premavalo nieco o kapacite 3xT6A5 (kockopec) z Kamenneho nam do Trnavy? co a koho by to vozilo? Ako by bolo mozne dodrzat grafikon a vypracovat ho vobec tak aby bola v nom aspon aka-taka pravidelnost? Na zel. trati by musel kockopes ustupovat rychlykom, zrychlenym vlakom a tam by si vybudoval pekne meskania ktore by prenasal na elektircky v meste. Je iba vyhodou mat oddeleny system elektricky. Ak chces aby si ludi dopravil priamo do centra, tak treba postavat ZST Filialka, nie tlacit kockopsy do ulic mesta.
17. Uz som napisal dost. Kedy ta to konecne prejde? Miesto toho aby si uznal ze dobre, je to nezmysel stale snivas a vravis si svoje. Ako d3k0 vo svojom prispevku c. #10827 napisal, tak to je. Vravis si svoje dokola a uz mi pripadas ako Lunacek. Ja som ta tam zavolal preto, lebo som ferovy a chcel som aby si bol pri tom. Ze tam budes takto kydat na 1000ku a nedovolis ostatnym povedat druhy nazor som necakal. Som sklamany.
18. Ked pan Durkovsky chce vediet ci je podmienkou dalsieho rozvoja elektricky zmena rozchodu, tak mu odpovedzme vsetci a nie iba ty. Pozri sa kolko ludi sa priklana ku zmene a kolko za zachovanie tisicky.
19. Zo sveta mame plno prikladov, ako sa da na tisicke jazdit - ticho, rychlo, pohodlne, lacno.
20. Neber toto ako napadnutie teba ako osoby, ale raz ti to treba povedat, scitaj si 1+1 a potom presviedcaj o zmene rozchodu...
mickey
Zavolal som na informacie. Pan informator bol velmi ochotny a vsetko mi podrobne vysvetlil. Takze ak sa niekto chystate do dochodku a chcete jazdit za lacnejsie, potrebujete:
fotokopiu vymeru zo socialnej poistovne, 1 fotku 3 x 3,5 cm (ako na obciansky) a obciansky preukaz.
Ak vam stacia jednorazove listky za polovicne ceny, vydaju vam nieco ako kmenovy listok, na ktory sa nalepi prinesena fotografia. Kmenovy listok stoji manipulacnu 1 Sk.
Ak si chcete kupovat aj mesacne (prip. 3-mesacne ci
celorocne) listky, daju vam spersonifikovanu cipovu kartu za 160 Sk. To je vsetko.
Na zlavu ma narok kazdy dochodca (slovensky statny obcan, zahranicny Slovak atd. vid Prepravny poriadok) bez ohladu na trvaly pobyt. Inymi slovami - aj nebratislavcania.