Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Mike #107279:
ehm, 4 - 5 ? ?
Reakcia na: Ike #107278:
a naco je akoze dobre, ze zrusia vsetky linky oznacene pismenom? Aj ked to precisluju na 3 a 4, stale budu mat v ciselnom znaceni diery.

A co je to za hovadinu, ze sa im nechce prestupovat? Ako tu uz sam bwd napisal: kto sa ponahla, ide metrom a nie elektrickou cez Ring. Navyse tie linky 1 a 2 tam sluzili hlavne turistom na prehliadku centra.
Reakcia na: hoppusmark01 #107276:
To je zvláštne, tak oni majú zmeny od 26.10 a informujú o tom už teraz, hm... nie že by som nahrával bwd-mu, ale u nás sa informuje aj o plánovaných zmenách vždy tak 4 - 5 dní vopred.... ?
Reakcia na: Max #107277:
Vieden sa nechala inspirovat BA ?
Reakcia na: hoppusmark01 #107276:
no to snad nie! Ved to bola dlhorocna tradicia a sila zvyku! ?
Dobak zakroc!
Inak darmo sme my tu diskutovali o viedenskych okruznych linkach, od oktobra sa okruzne Ringlinien 1 a 2 rusia:

http://www.fpdwl.at/news/article.php?article_file=1215088880.txt

?
Reakcia na: Jakub1 #107274:
V DPB sa asi pocita ako novy voz, kedze inak by nebolo v BA este cca. 200 autobusov v zivotnosti.. Lebo Ik435 a 415 uz v zivotnosti takisto nie su, a potom uz ine autobusy ako Vrakosy nemame.. (teda okrem par kusov solarisov a soriek).. cize z toho mi vychadza, ze ta cast autobusov "v zivotnosti" je zlozena z 22 Solarisov, vsetkych SORiek a zbytok su CNG Vrakosy..
Tým, že sa splynofikuje autobus po životnosti, stará životnosť pokračuje alebo sa počíta ako nový voz, resp. nová životnosť?
Reakcia na: hoppusmark01 #107269:
Trojdverový Crossway LE pre MHD bol predstavený na tohtoročnom Autotecu v Brne. Vozy tohto typu by sa už čoskoro mali objaviť v niektorých slovenských prevádzkach MHD (napr. Trenčín, Martin), takže ak si nevieš predstaviť Crossway v MHD, budeš sa môcť ísť čoskoro pozrieť na vlastné oči.
Reakcia na: Valec #107263:
Oukej, školy a štátna správa ešte áno. Ale súkromné podniky, ktorých je väčšina, určite nie.
Reakcia na: hoppusmark01 #107270:
nerobte si nadeje, aj tak to budu sorky ?

klbovy LE ? to musi vyzerat ko nejaky karavan.
Reakcia na: hoppusmark01 #107269:
ale neviem si predstavit Crossway LE na vnutromestskych linkach.. to by sme boli rarita v celej Europe..
Reakcia na: Mike #107268:
Citelis urcite nie je v LE verzii.. mozno si myslel Citelis Line, ale ten je iba dvojdverovy, takze to neprichadza do uvahy..
Crossway sice LE je, ale ci je to aj v mestskej verzii, to neviem..

ja sa k tomu radsej uz nevyjadrujem ?
Reakcia na: hoppusmark01 #107264:
A nerobí LE aj Citelis? Či to je iba crossway? A nie je to aj v mestskej verzii?
Reakcia na: Ike #107266:
stavim sa, ze do vyhlasenia tendru na 18-metrove autobusy SORka vyrobi aj hrbaty klbak, aby sme usetrili.. ?
Reakcia na: hoppusmark01 #107264:
na hrbate SORky ? okatejsie to uz nejde
takze opat som sa presvedcil ze to v tomto meste ide dole vodou.. Zasa chcu len usetrit.. tak sa budeme opat vozit v SORkach, namiesto konecne normalnych autobusov.. uz mi je aj jasne, kto vyhra tender na klbaky..
Reakcia na: NN #107262:
Bozeeee, to hadam nie, ze "Low-entry poziadavku"... No a kto iny ma low-entry poziadavku? Samozrejme ze SOR..
To nemohli zaplatit radsej o tych 20 percent viac alebo kupit menej autobusov ale poriadnych?

Takze dalsi tender na SORky.. ?
Reakcia na: Osky #107220:
Vidím, že už vtedy boli niektorí schopní vliezť autom až do obchodu. ?


Keď už tak vyhľadávate pesničky. Raz som videl videoklip k jednej pesničke (neviem ani názov ani autorku) v ktorom po celý čas (alebo väčšiu časť) bolo možné sledovať cez zadné okno električky T3 (alebo K2?) cestu z centra do Dúbravky. Keby sa niekto chcel zbytočne pýtať či trval 20 minút, tak bolo to zrýchlené. To skúste niekde vyhrabať. ?

Re #107240 bwd: V mnohých nemeckých mestách napríklad zmenili začiatky vyučovania z 8:00 na (napr.) 7:30 a 8:30, čím docielili rovnomernejšie rozloženie študentov v MHD, a tým aj nižšiu potrebu vozidiel a lepšie využitie.

Re #107258 Vladimír: "Dnes už však na to doba podľa mňa nie je."

Akože nie? Môžeš to nariadiť v školách, mestských podnikoch, po dohode aj v regionálnej a štátnej správe. Naviac dnes už máš pohyblivú pracovnú dobu pomaly všade a ľudia si tak vyberajú začiatok aj podľa toho, kedy sa im lepšie cestuje.
Bratislavskú MHD čaká zásadná premena. Za miliardy
04. 07 | 00:00 - Dopravný podnik chce investovať, ale aj šetriť

Bratislava - Vozový park mestskej hromadnej dopravy v hlavnom meste by sa mal do roku 2011 zmeniť na nepoznanie.

Staré a v dezolátnom stave premávajúce vozy plánuje dopravný podnik nahradiť novými a pohodlnejšími. A to všetko za niekoľko miliárd korún. Prioritou budú pritom autobusy, keďže viac ako 230 z celkových 442 kusov je po "dátume spotreby".

"Najhorší stav je v oblasti kĺbových autobusov. Tu je až 67 percent vozidiel po životnosti," vysvetlil generálny riaditeľ bratislavského dopravného podniku Róbert Kadnár pre Aktuálne.sk.

Do roku 2011 pribudne 240 autobusov
Ak bude podnik v pláne úspešný, pribudne do bratislavských ulíc 100 nových autobusov už budúci rok a rovnaký počet nových vozidiel pribudne aj v roku 2010. Posledných 40 príde do hlavného mesta ešte o rok neskôr.

Bratislava chce do dopravy investovať miliardy
Finančné zdroje na ich zásadnú výmenu chcú získať z komerčného úveru a menšiu časť z mestských priorít. Podľa šéfa podniku by z banky chceli týmto spôsobom dočasne získať 2,6 miliardy korún.

"Máme už pripravený tender na 18 metrové vozidlá, vyhodnotili sme už tender na 11,5 metrové vozidlá," priblížil aktuálnu situáciu Kadnár.

Prenájom na druhý pokus
Na druhý pokus sa pokúsia prenajať aj 12 metrové vozidlá. Túto verejnú súťaž museli totiž pred niekoľkými týždňami zrušiť. Dôvodom boli o 20 percent vyššie ponuky oboch uchádzačov, než boli finančné limity podniku.

"Upravili sme mierne podmienky, prestali sme požadovať 100 percentnú mieru nízkopodlažnosti. Miesto toho sme do podmienok vložili tzv. low-entry požiadavku. Tam počítame s úsporou nákladov, pretože toto je konštrukčne jednoduchšie riešenie. Počítame s tým, že v tomto prípade by sme mali byť schopní zmestiť sa do našich finančných limitov," vysvetlil Kadnár, kde chce podnik ušetriť.

Spomínaná low-entry požiadavka znamená, že stredné a predné dvere budú nízkopodlažné a zadné dvere budú ako v klasických autobusoch.

"Umožní to bez problémov nastupovať aj hendikepovaným občanom či mamičkám s deťmi v kočíkoch," myslí si šéf dopravného podniku.

Na nových električkách vraj ušetria
Kadnárové plány však nekončia len pri nových autobusoch. Bratislavský dopravný podnik totiž plánuje obstarať aj nové trolejbusy či električky. A práve s električkami majú veľké plány.

"Inšpirovali sme sa dopravnými podnikmi v Čechách, ktoré robia obnovu električiek vlastnými kapacitami. To znamená, že finalizáciu vozidiel realizujú vo vlastných dielňach. Na to máme podmienky aj my a ušetríme tak 20 až 40 percent nákladov na obstaranie vozidiel," odtajnil plány pre Aktuálne.sk Kadnár.

Električky by pritom mali v budúcnosti bratislavskej dopravy hrať ústrednú úlohu. Majú totiž predstavovať základ dopravy v hlavnom meste. A to už o niekoľko rokov.

"V prvom rade sa sústredíme na veľkokapacitne trojčlánkové električky, ktoré majú kapacitu približne 250 cestujúcich. Tie by mali byť základným vozidlom nosného dopravného systému v Bratislave aj po predĺžení a výstavbe jednotlivých tratí," prezradil ďalej šéf dopravného podniku.

Predstavitelia DPB tak tvrdia, že vďaka takto naplánovaným nákupom je možné bez nárastu dopravných výkonov a počtu vodičov zabezpečiť zvýšenie kapacity na linkách MHD. Obmenou a modernizáciou vozového parku sa totiž zníži miera ich poruchovosti, čím sa zabráni ich častým výpadkom. Či bude taká aj prax sa ukáže už v budúcom roku.

http://aktualne.centrum.sk/pda/clanek.phtml?id=1160966

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.