Tak do takých dier našťastie príliš čadto nejazdím ? . Naposledy Rožňava 2002, tam to poriešil taxík za 60,- SKK pre štyroch, pomaly lacnejšie ako MHD ? .
Smer z Ružinova na Trnavské by si mal brať, lebo čo ak chcem práve v tom čase odísť z Ružinova do krčmy ? ? Ja to mám kúsok na 39 a 61, aj na Slovinskú na 2O4 bysom došiel ale pešia dostupnosť niekde z úrovne Chlumeckého na Trnávku nič moc ? .
to je samozrejme dalsia vec, chcel som skusit aj vlakom a jednoducho vo vyhovujucom case nebol..... ale ono je to niekedy aj cez 30 minut, busy ktore nikde nestoja to niekedy dali aj za 1:05h a vlak pokial viem ide 1:40.... 35 min to uz je na taku vzdialenost podla mna dost.... lenze tie vlaky tam chodili v takych casoch ze som ani nemal sancu ich vyskusat....
A keď mám vo Viedni na jednej električke napísané Ring - Kai - Ring a na druhej Kai - Ring - Kai, tak mi to takisto príliš veľa doplnkových informácií ako nezorientovanému neviedenčanovi neprinesie . Ešte že sa môžem zorientovať podľa smeru jazdy ?
u vlakov som nikdy nevybavoval ziaden preukaz ani u busov. Proste som mal studentsku kartu (teraz mi este plati do 31.8 aj ked som uz skoncil) a tou som sa preukazoval vsade..... a nemal som ani v najmensom umysle si vybavovat este cokolvek dalsie.....
Ako praktik Ti môžem povedať, že by to bolo presne naopak - v dnešnej situácii vodič prideleného vozidla v 99% prípadov nepíše závady, aby preboha náhodou jeho vozidlo neostalo v dielni a on nebol ochydobnený o komfort najrôznejších závesov, chlpatých koberčekov a CD-čiek zavesených v zornom poli ? . Vodič bez citového vzťahu k vozidlu nemá dôvod závadu nenapísať.
minimalne v dvoch busoch som videl schemy z 1996 (cca, nebol tam datum, sudim podla liniek ktore tam boli)... jedna bola ale dotrhana, druha zachovala, bola tam dokonca reklama na Drukos ?
L14 Legio -> Ružinov 23:33; LX14 Legio(Krížna) -> Ružinov 23:14. Síce to nie je 30 min, ale 19, ale ten jeden odchod tam ešte pridať mohli... Smer z Ružinova na Trnavské neberiem, lebo ten nie je atraktívny a navyše, síce nie priamo z Ružinovskej, ale pre niektorých Ružinovčanov v rámci akceptovateľnej pešej dostupnosti je na Trnavskej L204, ktorá má pridané odchody z Rádiovej vďaka výluke a následnej výprave kĺbakov o 23:10 a 23:30 ☺ ?
V uvedených prípadoch pri okružnej linke (totožné nástupište alebo blízke nástupištia na tej istej hrane alebo vedľa seba) má rozhodne pri okružnej linke zmysel označenie dvoma číslami.
Pri mojej poznámke šlo skôr o to, že bwd tvrdil:
"Ak sa nechcem dopustiť omylu, musím pátrať po nejakých znakoch na vozidle, ktoré mi prezradia, ktorým smerom pôjde. Značenie XX a YY takýto omyl vylučuje, pretože smer je na prvý pohľad jasný." #106640)
a
"Prečo by mal cestujúci kmitať medzi zastávkami a študovať cestovné poriadky, ktoré sú v Bratislave často nečitateľné, keď by nič nestálo, keby boli protismerné linky nejako zreteľne označené, napríklad písmenami (ktoré sú v Bratislave voľné)?" #106658)
V sumáre bwd tvrdil, že aby cestujúci nemusel pátrať, ktorým smerom ide linka jeho okružná linka, bolo by vhodné rozlíšenie podľa čísel. Tak by nemusel študovať cestovné poriadky, ale už zdiaľky by videl podľa čísla linky, ktorým smerom ide. Potiaľto ok.
To však nie je argument za odlišné číslovanie smerov práve pri okružných linkách. Len z uvedeného by vyplývala potreba číslovať odlišne aj neokružné linky. Lebo ani pri neokružných linkách nevie náhodný cestujúci len z čísla linky, na ktorú stranu ulice sa má postaviť. Buď si musí prečítať cestovný poriadok alebo počkať na autobus a podľa cieľa zistiť, či je na správnej zastávke.
Argument za odlišné číslovanie podal napr. Martin Fundárek. bwd bohužiaľ nie.
Mimochodom: iným riešením by mohlo byť zavedenie striedačov a priebežných konenčných pri okružnej linke. Zároveň by sa každému smeru okružnej linky zaviedla iná konečná, napr. pre vnútorný okruh Autobusová stanica a pre vonkajší smer Hodžovo námestie.
Tým pádom by boli oba smery okružnej linky rozlíšené cieľom pri jednom číslo (teda takisto ako pri neokružných linkách). Tak by odpadla potreba odlišného číslovania smerov.
no tak ešte jeden príspevok pridám k tejto téme, len ako príklad: linka 50 medzi Šafkom a Auparkom..
Má dve rozdielne nástupišťa, jedno nástupište je smer Aupark a druhé smer Slimák.. V jednom smere má na transparente "50 Aupark", a v druhom "50 OD Slimák"..
Touto linkou nechodm často, ale predsa len sa mi občas stane, že idem z mesta do Auparku atď.. ale často tadiaľ nechodím, takže si nie vždy pamätám, ktoré nástupište je ktorý smer.. A hlavne keď už autobus stojí na zastávke a musím dobiehať.. Vtedy hodím rýchlo pohľad na transparent a keď tam je "50 Aupark", tak viem, že idem na správny smer..
A teraz si zoberme, že by linka 50 bola okružná.. Proste na obidva smery by mala na transparente "50 Aupark"..
Lenže jedným smerom by trvala cesta do Auparku 5 minút, a druhým smerom 40 minút..
A znovu tá istá situácia.. Ponáhľam sa, vidím, že na zastávke stojí autobus číslo 50, zisťovať, z ktorého nástupišťa ide na ten správny smer čas nemám, na transparente "50 Aupark", tak do nej nastúpim.. No a v autobuse bohužiaľ zistím, že som si vybral nesprávny smer a v Auparku budem namiesto za 5 minút za 40 minút!
Toto si myslím, že hovorí za všetko.. Nie každý vždy vie, kde je nástupište na jeden smer, a kde na druhý.. Môže sa to veľmi jednoducho popliesť, pričom pomýliť si to môžu niekedy aj samotní vodiči.. A to by sa pri inom číslovaní nestalo...
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
hoppusmark01
Má dve rozdielne nástupišťa, jedno nástupište je smer Aupark a druhé smer Slimák.. V jednom smere má na transparente "50 Aupark", a v druhom "50 OD Slimák"..
Touto linkou nechodm často, ale predsa len sa mi občas stane, že idem z mesta do Auparku atď.. ale často tadiaľ nechodím, takže si nie vždy pamätám, ktoré nástupište je ktorý smer.. A hlavne keď už autobus stojí na zastávke a musím dobiehať.. Vtedy hodím rýchlo pohľad na transparent a keď tam je "50 Aupark", tak viem, že idem na správny smer..
A teraz si zoberme, že by linka 50 bola okružná.. Proste na obidva smery by mala na transparente "50 Aupark"..
Lenže jedným smerom by trvala cesta do Auparku 5 minút, a druhým smerom 40 minút..
A znovu tá istá situácia.. Ponáhľam sa, vidím, že na zastávke stojí autobus číslo 50, zisťovať, z ktorého nástupišťa ide na ten správny smer čas nemám, na transparente "50 Aupark", tak do nej nastúpim.. No a v autobuse bohužiaľ zistím, že som si vybral nesprávny smer a v Auparku budem namiesto za 5 minút za 40 minút!
Toto si myslím, že hovorí za všetko.. Nie každý vždy vie, kde je nástupište na jeden smer, a kde na druhý.. Môže sa to veľmi jednoducho popliesť, pričom pomýliť si to môžu niekedy aj samotní vodiči.. A to by sa pri inom číslovaní nestalo...