No ja som od novej tarify siel nocakom asi 3x, z toho raz platila denna tarifa (Silvester) a raz mimo toho, ale tych 2x si stikli asi traja ludia (a to som siel az tromi spojmi - na jeden listok :D)
je to jednoduche, mas to ako google, ked das vela vyrazov (podmienok) nenajde ti nic... podobne skonci aj nocna doprava... nebudu cestujuci... DPB by sa mal spravat trhovo... ked uz ostatne formy dopravy konkuruju v klimatizacii alebo v cene, mal by sa snazit aj tam konkurovat...
problemom DPB je ze sa snazi prisposobit trhovej ekonomike no zriadenie ako aj fungovanie je socialisticke... DPB je neflexibilny a nekonkurencieschopny - tam je problem...
zvysovanim nocnej tarify nic nedosiahne...
necvakanie listkov v tomto pripade neberiem ako porusenie predpisov ale skor akysi bojkot toho, ze mesto nerobi nic pre obyvatelov a DPB nic pre cestujucich... ten bojkot ma u mna plnu podporu, hoci od zavedenia "lacnej" ND som cestoval az raz a listok si s nehutou cvakol (chcel som mat pokoj)...
paradoxom je ze nocna doprava je pomaly drahsia ako cesta autom pre jednu osobu! a to je smutne...
robim si statistiku jazdenia IAD a 1km cesty ma vide na 2,4sk (je to velmi nepresne lebo najazdene km delim cenou za tankovanie - kedze niekedy natankujem plnu nadrz a potom idem skor tankovat, cena za km sa zvysi, alebo znizi). Ked si preratam ze do najvzdalenejsej casti BA je to 16km, tak to vide ze za cestu autom zaplatim 38,4Sk, za cestu busom 44sk... ked ideme autom styria, tak na hlavu to vychadza 9,4sk...
44sk vs 9,4sk (v najextremnejsom pripade) - nie je to velky rozdiel? ked zvazime ze ND MHD ma len 2 vyhody - mozno pozitia alkoholu a lepsia dostupnost do centra
Nerealne.
Moj navrh bol taky ze
8: zrusit
9: Na Nove Mesto.
14: Eugena Suchona - Spitalska - Vazovova - Am.nam. - Spitalska - SNP - tunel - nabrezie - Eugena Suchona
17: smer Vinohrady cez Safko
X14: Ruzinov - Zahradnicka - Mileticova (zastavka Zahradnicka, prestup na hrane smer stanica 201, X8) - Trnavske myto (prestup smer centrum 4, 9) - Vazovova (prestup na hrane smer centrum 14) - Racisdorfske myto - Trnavske myto - Mileticova - Zahradnicka - Ruzinov
X8: Ruzova dolina - Mileticova - Racko - Trnko - Hlavne a spat (teoreticky by to mohla byt posilova linka v piatok a nedelu, ale mozno by to mohlo jazdit cely tyzden, idealne kusok pred 201).
Považuješ cenu 44 Sk za 1 jazdu nočným spojom za adekvátnu? Ja nie. Veď MHD má mať takú cenu, aby ňou mohla konkurovať taxíku, keďže práve to je jej jediná konkurenčná výhoda a vždy bude. Ale cena 44 Sk v zásade nie je konkurencie schopná.
Práve na západe sa podporuje nočná VHD z rôznych akcii (festivaly a pod.), ktoré sú pre teba opijáš párty, aby sa znížil počet vodičov pod vplyvom alkoholu. A ešte k tomu, posledným denným spojom tiež chodí veľa ľudí z krčmy, tak predražíme aj tie? Alebo majme MHD len pondelok - piatok od 5:00 do 20:00 a inak nočné spoje nie? (sem by sa hodil smajlík klopkajúci na čelo)
Cesta mala byť od 1.7. 2007 mierne zahustenie odchodov (napr. 0:00, 1:00, 2:00, 3:00) pokiaľ naviac nemáme, dovtedajšia tarifa a pravidelné kontroly revízormi.
Podla experta na dopravu, Branislava Zahradnika nocna doprava nie je verejny zaujem. Mozno keby Martinke za tych jej 6 nehod zobrali vodicak a musel by jej to platit tak by zmenil nazor.
Idiot. V Bratislave kedysi dávno, pred redukciou dennej dopravy na ukončenie o 23:00, jazdili nočné autobusy každú hodinu. A za bežnú dennú tarifu.
Ak chceš porovnávať nasťahovanie sa bezdomovca s nerešpektovaním zločineckého cestovného, tak sa spolu nemáme o čom baviť.
Ja sám zadarmo nejazdím ale pre ľudí, ktorí tak robia, mám pochopenie.
v BA pred zavedením jazdili tuším 3 či 4 busy. takže nemali nič zaviesť a bol by svätý pokoj ?
tak sa vráťme potom dozadu - ani v 68 ani v 48, ani v 45, ani v 39, ani v 18, ani v 14...
btw. keď sa ti do bytu nasťahuje bezdomovec, necháš ho tam, lebo veď načo sú pravidlá? ?
Re #106467 hefec: a presne toto som myslel, že nejakí poctivci si aj skutočne platia. a prečo by sa mali tlačiť spolu s tými, ktorí idú "na risk" a ešte sa sťažujú, že aké sú nočáky drahé?
lenže L40 by nebolo to isté čo L93.. L93 má len jedno prvé poradie, takisto len jedno druhé poradie, a to platí pre všetky ostatné poradia..
L40 by mala dve prvé poradia, dve druhé poradia, a všetky ostatné poradia by boli tiež dve..
Linky 40A a 40B by boli od seba úplne nezávislé linky..
myslel som nasledovné: vodič dostane pokyn ísť jazdiť linku 40.., poradie napr.2. Ako má vedieť, ktorý smer má ísť jazdiť? Smer Mlynské nivy? Lenže smer Ml. Nivy sú obidve.. Preto je jednoduchšie to rozlíšiť..
Keby vidič mal jasne napísané, že linku 40A, tak hneď vie, ktorý z tých dvoch smerov to je..
Číslo linky je pre vodičov? Ja som si myslel, že pre cestujúcich Ešte raz sa pýtam, načo cestujúci potrebuje rozlíšiť smer tejto hypotetickej linky? Potrebuje dnes cestujúci linku 4A a 4B, aby pod Novým mostom vedel, či mu prišla elina do Karlovky alebo na Zlaté piesky? Nepotrebuje. Pri jednom označníku predsa vždy zastavujú električky idúce jedným smerom, na opačnej strane zase električky idúce opačným smerom. Preto neviem prečo by mal mať pochybnosti o smerovaní autobusov diskutovanej linky. Veď je to to isté.
Re #106462 bwd: Nie celkom dobre rozumiem dôvodu narážky na moju reakciu. Rakúske prevádzky MHD mám trochu pochodené, tamojší systém sa mi páči a priniesol som si odtiaľ veľa cenných inšpirácií. Nerozumiem však, prečo by malo u nejakej linky dodatkové písmeno určovať smer, pokiaľ ani v jednom prípade neobsluhuje dvakrát to isté nástupište jednej zastávky. Som názoru, že akékoľvek kroky by mali byť zdôvodniteľné. Preto sa celkom jednoducho pýtam, prečo zrazu u jednej linky je potrebné označením odlišovať smery jazdy. To potom budeme mať aj 93A/93B, 212A/212B a pod.? Len sa slušne pýtam, prosím o slušnú odpoveď.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Ike
problemom DPB je ze sa snazi prisposobit trhovej ekonomike no zriadenie ako aj fungovanie je socialisticke... DPB je neflexibilny a nekonkurencieschopny - tam je problem...
zvysovanim nocnej tarify nic nedosiahne...
necvakanie listkov v tomto pripade neberiem ako porusenie predpisov ale skor akysi bojkot toho, ze mesto nerobi nic pre obyvatelov a DPB nic pre cestujucich... ten bojkot ma u mna plnu podporu, hoci od zavedenia "lacnej" ND som cestoval az raz a listok si s nehutou cvakol (chcel som mat pokoj)...
paradoxom je ze nocna doprava je pomaly drahsia ako cesta autom pre jednu osobu! a to je smutne...
robim si statistiku jazdenia IAD a 1km cesty ma vide na 2,4sk (je to velmi nepresne lebo najazdene km delim cenou za tankovanie - kedze niekedy natankujem plnu nadrz a potom idem skor tankovat, cena za km sa zvysi, alebo znizi). Ked si preratam ze do najvzdalenejsej casti BA je to 16km, tak to vide ze za cestu autom zaplatim 38,4Sk, za cestu busom 44sk... ked ideme autom styria, tak na hlavu to vychadza 9,4sk...
44sk vs 9,4sk (v najextremnejsom pripade) - nie je to velky rozdiel? ked zvazime ze ND MHD ma len 2 vyhody - mozno pozitia alkoholu a lepsia dostupnost do centra