ja este nechapem preco mesto zbytocne plati za elektricku energiu pre pravazdku tychto zbytocnych zariadeni...
priklad je napriklad CSS Prokopa Velkeho-Brnianska. Nonstop tam blika zlte svetlo. Molecova, vyjazd z CS. Je tam betonova zabrana ale svieti tam cervena... naco?
ako písal ivanbuto v jeho článku: keby vytvorili na magistráte pozíciu riaditeľa dopravy v meste alebo niečo také, s právom veta, a s kompetenciami rozhodovať atď.. a bol by tam človek, ktorý má naozaj záujem a znalosti na zlepšení dopravy v meste, tak aj keby mu platili 100.000 Sk mesačne, mesto by dokázalo ušetriť stovky miliónov za zbytočné a predražené "riešenia" (CSS a podobne)..
Chce sa mi plakať. DPB žiadal zabezpečenie výjazdu z obratiska. Čo tam postavili? Mnohonásobne predraženú, zbytočnú, všetkých zdržujúcu svetelne riadenú "križovatku" so semaformi každých pár metrov. Bravo, súdruhovia. Možno budeme kvôli predĺženiu jazdnej doby pridávať po jednej súprave na 4-ky, 17-ky, a snáď aj 1-tky, 5-ky a 12-ky. Takže suma 11 miliónov nebude zďaleka konečná cena, ktorú daňoví poplatníci za túto "srandu" zaplatia. A zaplatí aj životné prostredie, pretože zasa ďalší húf cestujúcich presadne z električiek do áut. Ďakujeme, súdruhovia.
Defenestrovať! Naozaj už iné riešenie nevidím. Škoda, že nemám žiadnych známych vplyvných novinárov, nech sa tento bordel čo tu naši súdruhovia páchajú roznesie po médiách a oboznámia sa s tým širšie masy obyvateľstva...potom by ich to možno donútilo konať v prospech občana, alebo by to aspoň donútilo občanov defenestrovať ich...
A trocha subjektívnych pocitov: ako som kedysi najradšej jazdil práve 5-ky, tak ich teraz už asi nadobro prestanem jazdiť...a možno aj 9-tky... tfuj.
Zasa súhlasím, mne sa tiež najviac páčia nátery pozostávajúce z dvoch až troch farieb (pre tento účel sa čierna za farbu nepovažuje) a ktoré sú tvorené vodorovnými pásmi v súlade s dizajnovými líniami vozidla. A samozrejme, stĺpiky medzi oknami by, podľa mňa, mali byť bez výnimky a bez ohľadu na zvyšok náteru čierne, aby okná tvorili súvislý tmavý pás pozdĺž celého vozidla Optimálne by to pri lepených sklách malo vyzerať ako na Karosách 95x a 96x - súvislý pás skla, prerušovaný len tenkými (1cm) medzerami s tesniacou gumou, žiadne viditeľné čierne stĺpiky medzi sklami, len čierne pod sklom
Re #105926 hoppusmark01: my vieme že tam bolo samozre.j.m.e. .b.r.a.tislavské - prečítaj si v inkriminovanej vyhviezdičkovanej časti každý druhý znak (aj medzera je znak) Týmto znovu apelujem, on už vie na koho a prečo
tolke zavadzanie! by ma zaujimala ktora svetelna krizovatka postavena po v tomto desatroci zlepsila dopravu... fakt by ma to zaujimalo. Aspon jediny pripad!
ako to mozu tvrdit? svetelna signalizacia v sucasnom prevedeni je najvacsi retarder dopravy ako takej v bratislave a este su tie zariadenie platene z nasich penazi
tak na víkend ešte jeden vtipný: http://bratislava.sme.sk/c/3914684/V-Karlovej-Vsi-zlepsi-dopravu-nova-svetelna-signalizacia.html
vodiči električiek, úprimnú sústrasť ?
Od sobotného rána 7. júna (05.30 hodiny) bude spustená nová cestná svetelná signalizácia na križovatke ulíc Kuklovská Karloveská v bratislavskej časti Karlova Ves. "Svetelná signalizácia zabezpečí minimálne časové straty električiek s bezkolíznym riadením všetkých električiek, ako aj bezpečný pohyb vozidiel a chodcov," Mária Račková z magistrátu Bratislavy.
"napr. náter celočervený"
podľa mňa je pekný nátere minimálne z dvoch farieb, a najlepšie keď sú to pásy (viď napr. BB Karosy, MANy z Viedne, Ik435, trolejbusy s "bratislavským" náterom)..
Tak nejak. Začínam sa čudovať, že pri súčasnej politike v reklamách si ešte Recar neobjednal jazdy prázdnych reklamných vozidiel po meste len tak, bez cestujúcich, aby sa predviedla reklama... veď načo im je cestujúci? Len zbytočne kazí dojem z reklamy a znemožňuje jej plnohodnotné nasadenie... fakt mi z Recaru začína byť blivno...a DPB sa divím, že ho necháva si takto dovoľovať viac a viac...
Presne tak, plný súhlas - byť to na mne, tak 99% všetkej reklamy po meste (a 100% BigBoardov) okamžite zmizne...možno nie zo dňa na deň, lebo toľko buldozérov ani autogénu naraz nemáme, ale v priebehu pár dní určite
Musím však čiastočne súhlasiť aj s Pukim, že ruka v ruke s odstránením reklamy z okien a vozidiel vôbec by malo ísť vyčistenie ich interiéru, a jeho udržiavanie v čistote, a tiež veľmi striktné vyhadzovanie kdeakých podivných indivíduí z vozidiel. Tá (ne)čistota sa však netýka jednej prevádzku, ale úplne všetkých vozidiel bez rozdielu, jedno z akej prevádzky pochádzajú. A aby nebol dojem, že sa tým obviňuje DPB - o čistotu sa (ne)stará externá firma, ktorej výber bol vysoko politickým rozhodnutím, a tak to potom aj vyzerá...ešte zatiaľ nikto nenabral odvahu reklamovať u nich nevyčistené vozidlá...
Re #105918 hoppusmark01: tie 'možno' a 'alebo' v mojej vete som myslel tak, že ak by bol univerzálnym náterom napr. náter celočervený, tak na ňom nie je veľmi čo prispôsobovať proporciám vozidiel, ale inak máš pravdu
Tak tak, reklama cez okna je jasne povedane, kde maju cestujuceho... A je tym jasne povedane ze dolezitejsie su peniaze ako nejaki ufrflani cestujuci...
Myslim ze v DPB este nepochopili principy trhovej ekonomiky a to, ze DPB prevadzkuje MHD od toho aby ziskaval financie predovsetkym od SPOKOJNYCH cestujucich ktorym poskytne najlepsie sluzby (tymto apelujem aj na magistrat mesta BA). Reklamy mi v tomto mnozstve pridu ako keby DPB nevedel ziskat financie tym cim ma (poskytovanim sluzieb prepravy osob) a tak hlada nahradne riesenie a sice poskytovanie reklamy. Neviem preco teda vedenie DPB je este stale vedenie DPB a nezalozia vlastnu reklamnu agenturu, tam mozu na cestujucich kaslat uz uplne.
Ako cestujucemu mi pride nechutne byt zabedneny v elektricke, nevidiet von a ked aj chcem vidiet von, tak ma z toho boli hlava. Jedna z mnohych veci, kedy opat vedie IAD. Mam pocit ze v nasom meste je to jasny debakel a zial to tak vyhovuje aj predstavitelom, ktorych sme si zvolili
"Mala by sa určiť kvóta, koľko percent vozidiel ktorej trakcie smie niesť (celovozovú) reklamu. A rozhodne by nemala byť vyššia než 10%. Všetky ostatné vozidlá by sa mali lakovať do náteru buď univerzálneho, alebo nanajvýš špecifického pre danú trakciu, a možno mierne prispôsobeného dizajnovým líniám daného typu vozidla."
Plný súhlas..
Aj to prispôsobenie dizajnovým líniám vozidla jby určite malo byť... A tiež nemôže električka dostať rovnaký náter ako autobus, keď má úplne iné proporcie a rozmery..
Čiže pre každú trakciu jeden náter..
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
810zssk