Roomster? ? ach jaj...
inak ta dodavka vozidiel by ma velmi zaujimala, aj to ze preco maju Evdencne cisla konciace na R, ked tie bolo v obehu tak na jar 2007... to akoze odlozili do buducnosti?
Ajked rad by som vedel akym sposobom sa objednavaju vozidla. Lebo napri minuly rok dostalo Krajske riaditelstvo v presove 20 ks VW Golf, 52 ks KIA Ceed, 13 ks KIA Sportage, 1 ks Skoda roomster a 1 ks SEAT Leon Cupra a J ks MB Vito.
To Vito sa da chapat, to ide nehodovkam ale ten Roomster a Leon.
Inak minuly rok dostali fizli cca 700 novych aut a tento rok maju dodavky pokracovat.
Teraz, ked sa blizi noc, ma napadla taka otazocka: Ako to vlastne bude s nocnou dopravou po zavedeni BID, ostavaju gardenerske priplatky za nadstandardne sluzby zabavychtivym? Ako to bude riesene ak pridem (meskajucim)vlacikom o 23.00 z nejakej zony 565 a chcem sa dostat do Cunova? Jedna sa o to, ze do DNV sa mozem dostat nejakym poslednym vlakom, ale do inych casti mesta uz nie, pritom pouzijem taky isty listok (x-zonovy).
Problem to bude akurat tak u Mirecka. Predstavitelka OTS sa vyjadrila (parafraza): "ze nie je zaujom DP chytat viac ciernych pasazierov." V takom nejakom zmysle to bolo.
Tento problem som riesil uz s viacerimi. Najracionalnejsie vysiel nazor, ze DP ma umoznit aby ludia co najhlasie odovzdali svoje peniaze podniku a aby co najviac ciernych pasazierov bolo pokutovanych. To znamena, predaj CL cez sms, stanky, predajne DP, automaty a u vodica a predaj PCL cez net, predajne DP a automaty. A zvysenie poctu revizorov.
Re #102741 m@rtin: Ministerstvo vnutra ma ramcove zmluvy na dodavky KIA Ceed, KIA Sportage, VW Golf, MB VITO a par kusov Octavii a Oplov. Octavie a Ople su starsie tendre.
Avsak BMW co ma policia na dialnice (tusim su to trojkove) uz maju svoje zasebou a tak mozno sa chysta tender na vyssiu triedu ako je Ceed ci Golf. Preto sa mozno vyrobca chce takymto sposobom ukazat a to iste spravil aj Peugeot so svojou 407. Ako milovnik dizajnu žabožrutskych peugeotov by som radsej tie 407, ale pri vozidla PZ SR ma ist prvomrade o vykon a spolahlivost a cenu. Tak nech rozhodne tender kto bude lepsi ked neexistuje domaci vyrobca.
Podľa mňa zbytočne komplikované. Ďaleko jednoduchšie mi pripadá, aby sa u ZSSK dali či už v automate alebo v okienku kúpiť lístky z ľubovoľného pásma. Vo vlaku sa potom sprievodcovi preukáže oboma lístkami. U vodiča v prímestskom bude by toto bolo možné až po predložení platného lístka na dané pásma v ktorom cestujúci nastupuje a ktoré precestuje ešte pred začiatkom platnosti kupovaného lístka.
To by bolo fajn, aj ked uprimne, neviem si predstavit ze nastupim tu na vlak do Pezinka, oznacim si aj listok. V Pezinku prestupim na bus a v tom buse este bude vodic skumat moj mesacnik pre Bratislavu a este k tomu ze kedy ten vlak presiel to pasmo.. skor si myslim ze vodic sa na to vybodne a nebude to riesit, proste ma posle dnu. A Slovaci to patricne budu vyuzivat.
V Prazskej integrovanej doprave sa to da riesit aj inak (predpokladam, ze sa jedna o vlastnenie mesacnika pre mestske a prve vonkajsie pasmo a umysel cestovat do druheho vonkajsieho pasma):
Pred jazdou si pripravis doplatkovy listok pre jedno vonkajsie pasmo a pri nastupe si ho oznacis. (Alebo si tento listok kupis u vodica autobusu.) Sice na nom bude vyznaceny cas nastupu a nie skutocny cas, kedy vozidlo preslo hranicu pasiem, ale jeho platnost bude uznana.
Prakticky priklad: Mam mesacnik pre Prahu a prve vonkajsie pasmo a idem do obce Holubice (druhe vonkajsie pasmo). Chcem ist linkou 316 s odchodom o 16:05 z Dejvickej. Tento autobus prejde hranicu medzi prvym vonkajsim a druhym vonkajsim pasmom medzi 16:31 (Velke Prilepy) a 16:36 (Tursko). Najlacnejsi listok pre dve pasma stoji 14 Kc a plati pol hodiny. Ja si tento listok kupim u vodica (alebo v predpredaji) a oznacim si ho pri nastupe o 16:05. Teoreticky by mi jeho platnost mala skoncit o 16:35, ale v praxi bude uznany aj v tych Holubiciach o 16:43, ak sa kontrole preukazem mesacnikom, ktory mi pokryva pociatocne pasma, ktorymi prechadzam.
Tento system bol zavedeny prave preto, aby nemuseli cestujuci skemrat u vodica medzi dvoma dedinami, aby im vystavil dalsi listok, pripadne aby nemuseli vyskakovat z vlaku na nejakej zapadlej stanici, snazit sa oznacit listok a naskakovat naspat do uz rozbiehajuceho sa vlaku.
Dufam, ze BID zavedie podobny system.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Ike
inak ta dodavka vozidiel by ma velmi zaujimala, aj to ze preco maju Evdencne cisla konciace na R, ked tie bolo v obehu tak na jar 2007... to akoze odlozili do buducnosti?