To všetko je len dôsledkom toho ABSOLÚTNE NEZMYSELNÉHO ROZHODNUTIA z roku 2000, kedy zaviedli možnosť kúpiť PCL pre jedno pásmo zvlášť. K tomu jednoducho NIKDY NEMALO DÔJSŤ. Teraz by sme nemuseli riešiť psychodebaty ako elegantne čiastočne vžitý nezmysel zrušiť.
ale podnik ťa naozaj núti kupovať si hodinový, pretože 10 minút je pri hustote zastávok DPB v BA (napr. centrum či Petržalka) veľmi málo. Príklad: za desať minút sa nedostaneš ani z obyčajného Ovsišťa po Aupark. Alebo keď zmenili 30 min. na 60 min., mali zmeniť aj 10 min. na 15 min alebo 20 s cenou dajme tomu 16 Sk. Ale potom to aj dôkladne kontrolovať a za každé prekročenie by mala byť pokuta.
zoznam pripomienok k Tarife:
dohromady 3 kusy, z toho sú všetky DPB+OR+ER. ostatní k Tarife nemali ŽIADNE pripomienky. pričom pre mňa ako cestujúceho pri platení je záväzná Tarifa, kde mimochodom je tuším konkretizované, že základné cestovné je 60-min lístok, čo je pri 100-násobnej pokute trošku dosť (či aj keď si pozrieš infláciu za posledné roky, tak aj pokuta mala narásť? ). Inak, či si niekto všimne, že základ (štandard) sa zvýšil z 10 minút (14 po novom 15) na hodinu (20), čo tiež nikomu nevadí.
čl. XIV bod 4 - "Dôsledkom odmietnutia poskytnutia osobných údajov je strata nároku na využitie zľavy (zákonnej a komerčnej) na cestovnom." lenže aká zľava je uvádzaná pri štandardnom PCL? Štandardný PCL nie je zľavnený lístok. Trošku si asi odporujú...
nádherná blbosť čl. XVI bod 3 "Ak bude TARIFA BID podstatne zmenená alebo podstatne doplnená, musí byť zabezpečené jej zverejnenie a sprístupnenie v úplnom znení." čo to je "podstatne"? pre mňa môže byť podstatné, keď sa tam zmení jedno písmeno alebo číslo, pre niekoho iného nemusí byť ani to, keď sa z nej zmení polovica.
absolútna perla, čl VII bod 2 posledná veta: "To ale nie je možné u všetkých dopravcov hlavne u ZSSK, neviem čo s tým, či
celý odsek vypustiť."
takúto nedokončeninu nemali radšej ani dávať na verejnosť.
keď spomínaš ZPP, pozri si čl. XVII ZPP, bod 5 "Cestujúci ... je povinný zaplatiť dopravcovi dovozné a úhradu stanovenú tarifou."
takže v ZPP pripomienka SL k pokutám nemá čo hľadať, keď sa nevedia vyjadriť priamo k dokumentu, v ktorom sa píše o pokutách a na ktorý sa pri ich stanovení odvoláva ZPP, nech si trhnú nohou.
So zrusenim 30min listka suhlasim, len to treba dobre odkomunikovat. Nehovorit o zruseni 30min. a zlacneni 60min. Hovorit o zruseni 60min. zdrazeni 30min. na zaklade inflacie a ako bonus predlzenie jeho platnosti o 100%. Alebo to vymysliet hocijako inak, len aby sa podnik vyhol reciam, ze chcem zarabat ked zrusil 30min. listok a nuti si kupovat 60 min. aj ked cestuje niekto 15 -20min. 2 koruny su zanedbatelna suma ale luida sa budu stazovat. Pokial tuto zmenu dobre neodkomunikujes, tak ti cast ludi odiide.
Ide tu o zdrazovanie PCL sposobom, kedy ti to ludia odmietnu. Alebo vymysli sposob ako to odkomunikujes aby to prijali. A vermi argument ze bubu moct cestovat bez cvakania listku do Vajnor ich zaujimat nebude. Oni cestuju v relacii sidlisko - centrum.
Ak by si cenu PCL (1+2) zmrazil a knej sa postupne behom piatich rokov priblizoval s PCL na 1. a na 2. pasmo, tak ti to ludia vezmu lepsie ako takto.
Ak by som bol studentom, tak si po zavedeni BID elektricenku urcite nekupim.
Treba si pozrieť aj zoznam pripomienok na konci a potom zistíš, prečo to vyšpecifikované nie je:
ZPP:
"Slovak Lines: V prepravnom poriadku BID je stanovená pokuta 50-násobok cestovného, čo je v rozpore so zákonom 168/1996 Z. z. § 14) ods. 3, kde je stanovené 20-násobok."
"BID, s. r. o. bude pred zavedením systému iniciovať zmenu zákona NRSR 168/1996 Z. z. § 14) ods. 3 pre dopravcu pravidelnej autobusovej dopravy zapojeného do integrovaného dopravného systému formou výnimky."
Tarifa:
"DPB, OR a ER: Zachovať súčasnú úroveň úhrady za cestovanie bez platného cestovného lístka a možnosť zníženia výšky úhrady pri úhrade priamo vo vozidle. Zachovať súčasnú úroveň poplatku za dodatočné preukázanie vlastníctva PCL."
"BID: Výška úhrady za cestovanie bez platného cestovného lístka bola stanovená do 100-násobku výšky základného cestovného. Konkrétne úhrady budú určené po dohode majoritných dopravcov a doplnené do ZPP."
a to je taký problém rozpísať, že vo vozdilách DPB X-násobok, vo vozidlách SL Y-násobok a vo vozidlách ZSSR Z-násobok? veď tak veľa tých prepravcov nie je... okrem toho, myslím si, že to vedia už teraz, slovo "dodatočne SA" spraví sa mi príliš nepáči a ďalšia vec, toto je tuším návrh na schválenie a v tom ak sa bude robiť ešte niečo "dodatočne", tak je to zaujímavé...
Re #102686 kiko: 100 je prvé pásmo a 101 druhé pásmo. keď to už teda rozdelili, mohli spraviť aj PCL iba na 100 a iba na 101
100 násobok tam nie je preto, lebo ten platí len na MHD, napr. u vlakov je to tuším 10 násobok základného cestovného v 1. tarifnom pásme a plus cestovné od východzej stanice vlaku. U PAL je to zas iný násobok. Teda keby dali 100 násobok bolo by to v rozpore so zákonmi a súd by tie pokuty rušil jedna radosť.
Ano vo vsetkych zapadnych mestach stoji zakladny listok cca 1 promile z priemernej mesacnej mzdy daneho mesta. V Ba by to muselo byt 28 Sk, cim by si ale nasa MHD stratila znacnu cast cestujucich, preto sa pristupilo este k nizsiemu pomeru ako maju bezne EU mesta a bude to 20 Sk za hodinovy listok.
Mam otazku ohladom BID: Nikde som nevedel najst mapu zon, existuje nieco take, a kde by som mohol najst?
Co obsahuje zona 101+102, je to dnesna zona 1+2?
Zaujimave, ze sa pouziva oznacovanie zon ako 100,200,300 a nie 10,11,20,30, BA a okolie predsa nie je take velke ?
Pozeral som tabulku kde sa porovnavaju parametre v roznych mestach ako London, ktory je medzi prvou desiatkou miest s najvyssim HDP, nie je mi jasne, ci tie cisla dostali po prepocte na SKK, alebo EUR a ci pouzili pomer HDP Slovenska/Bratislavy.
2: Vozy isto parkujú tam kde aj ostatné vozidlá tejto firmy, teda v Petržalke na Bosákovej. Viď mapka na stránke spoločnosti.
3: Vozidlá sú pomerne nové.
Inak ešte ma ohľadne nich napadla jedna vec. Možno že tieto vozidlá na linke ani jazdiť nebudú a sú tu len dočasne (napr. kým Ale je to len moja domnienka, nebrať vážne.
Re #102677 Ike: Predpokladám, že pri zavedení budú v SL busoch maximálne tak papierové mapy.
Trasa linkou 75 sa ti ráta len na 2 zóny. Však prechádzaš cez 100 a 101. Či raz alebo 10x je úplne jedno. Počet zón si určíš podľa počtu ich rôznych čísiel.
Re #102678 kecho: Však d3k0 vysvetlil, že do 100 násobku je tam kvôli zákonným rozdielom. Presná výška sa potom vyšpecifikuje dodatočne.
Re #102680 Ike: Presne tak. Treba to brať aj z toho hľadiska, že obyvateľ 2. pásma necestuje viac preto, že by ho to bavilo, ale preto, že proste musí. Zaujímavé, že nikomu ale pri vytvorení pásiem nevadilo, že za cenu celosieťovej električenky dostal po 1.1.2000 už len jednopásmovú.
prispevok mal vyzniet v prospech skusenosti. ak mi to nevyslo, tak ma to mrzi. nehlasim sa za experta do klimatizacii, ale neviem si predstavit, co by malo byt na klime za statisice. pozlatene trubky?
no lenze to 1. a 2. pasmo bola anomalia.. presne ako ti vravi d3k0... Ja som odkazany na preplnenu 21ku, ktora este v casoch vystavby tunela sitina dost dlho cakavala v zapchach... ty ako obyvatel 1. pasma mas ovela vacsi vyber spojov... preco by som mal byt znevyhdonovany...
zrusenie 1. a 2. zony nemozes brat ako znevyhodnenie tych co ziju v 1. zone, ale ako koniec diskriminacie tych co ziju v 2. zone (ti co boli znevyhodnovani)
Ja rozhodne rypat nechcem, vzdy som BID podporoval. Lenze zdrazenim si nikoho neziskate. A toto bude hlavne pri busoch zdrazenie.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Vladimír