Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Ámos #102594:
Ako môžeš porovnávať rozdielne autá v rozdielnych podmienkach??? Hovoril som samozrejme o porovnaní 1,2 HTP combi/hatchback alebo 206 1,1 SW/hatchback.
Motor 1,2 HTP (najmä slabšia verzia 40/44 kW) je známy svojou neekonomickosťou pri veľkom zaťažení.
Vo všeobecnosti často robia ľudia hlúposť, že si kupujú malé a slabé motory v predstave, že budú mať malú spotrebu. Opak je pravdou.
Reakcia na: Ámos #102594:
...a ešte to môže byť aj tým, že motor 1.2 HownoToPojede (alias rozzúrený trojvalec) je podľa mňa na hmotnosť kombi vagóna fatálne nedostatočný, a tak na to primerane viac treba šliapať (a primerane viac si cucne) 🙂
Reakcia na: Ámos #102592:
UPS chyba mi tam ciarka a pri rychlom citani to moze menit zmysel vety.

Samozrejme ze to ci sa nieco lubi abo nie, (čiarka) je subjektivna zelezitost.
Reakcia na: m@rtin #102589:
Právě proto, že ani mně se Fóbie II nelíbí a Cocotávie se mi zdá být zbytečně velká jsem si krvopotně sehnal novou "starou" Fóbii, myslím, že "v plné palbě" to byla poslední v republice. Teď mám hezké auto a ještě jsem na tom ušetřil, protože jsem dostal přes 200 tisíc slevu.
Reakcia na: S499.1023 #102591:
Hm znami ma kombi 1,2 (HTP) a zerie mu 6,7. My s nasou 206 1,1 mame priemernu 5,2 az 5,6(zalezi od gum).
Ten rozdiel sa mi zda byt priepastny. Takze u neho je to zrejme technikou jazdy a zrejme toho aj viac stravi v zapchach...
Reakcia na: m@rtin #102585:

1) A jsi si jistý, že ve Vídni taky platí ČSN 28 1300 ? ?
2) Zvláštní je, že 10,2 t/náprava NAJEDNOU DP Praha nevadí, ač je to více, než 95 kN.
ZÁVĚR: Realita je taková, že DP Praha dynamicky upravuje normy úplně stejně jako ČD. V Prase se upravují normy tak, aby prošla Schade a neprošel ULF či Kombýno, u ČD zase tak, aby prošel Italoshit (nebo 380) a neprošel Taurus. Je to čistokrevné politikum a nemá to s odborností nic společného.
Toť vše. Nemám NEJMENŠÍ obavu o to, že by se tramvaj s 12 t / náprava propadla do metra nebo někam jinam. A nemá to nic společného s BKV panely mimochodem, tam je naopak distribuce hmotnosti na plochu velmi příznivá. BKV panely mi vadí z jiných důvodů.
Reakcia na: m@rtin #102589:
Samozrejme ze to ci sa nieco lubi abo nie je subjektivna zelezitost. Aj ked existuje akysi vseobecny pohlad nato co je pekne. Inak by sa tak nedarilo gyčom ?
V kazdom pripade Skoda stale ostava medzi autami, ktore by som si nekupil. Takisto ako byvale Daewoo, nech sa teraz tvari ako chce. Ale "zapovedaneho chleba najvacsi krajec..."
Reakcia na: Ámos #102584:
Ak máš to kombi narvaté po strechu vrecami s cementom, tak možno hej ? . Inak ja mám Fóbiu Kombi a žerie tak isto ako kamarátom krátke - dlhodobý priemer 5,6. Ona tá o trošku vyššia hmotnosť je vyvážená lepšou aerodynamikou.
Reakcia na: Martin Fundárek #102586:
Jo cestovanie pre mojho otca do Vinosad tiez zdrazie. Dnes isiel s PCL na 1 pasmo (1580) po Peknu cestu a tam nastupil bus do Vinosad za 28,-SK
Po novom to bude za elektricenku 1819 a za CL na tri zony za 27 SK. Zda sa mi divne, ze cesta ktora teraz stoji 28 korun (donedavna 25) bude po novom stat 36 SK. (otec nejazdi tak casto aby sa mu oplatilo kupit si elektricenku na 5 zon.)

Ano cestovne sa u DPB nedvihalo od roku 2004, ale aj tak. Novych cestujucich neprilakaju, ked ich prva jazda vyjde viac ako predtym. Urcite si nekupia hned elektricenku.
Reakcia na: Ámos #102518:

Design je samozřejmě velmi subjektivní a ani mně se Fabia II nelíbí, ale Octaviu II a Superb II považuji za více než zdařilé.
A co se týče kvality doporučuji tyto dva články:
Autobild test po 100 000 km:
http://www.autobild.de/artikel/dauertest-skoda-octavia-combi-1.6-fsi-ambiente_651782.html
http://auto.idnes.cz/octavia-po-100-000-km-bez-zavad-d0m-/automoto.asp?c=A080408_165602_automoto_fdv
Reakcia na: Valec #102549:
SAD-isti sú hlavne presiaknutí myšlienkou spravodlivej tarify skrz-naskrz. S OREDOM (východočeský integrátor) sa nejaký autobusársky debil súdi, lebo nadobudol právny názor, že tým, že v autobusoch nevyberá cestovné, sa dopúšťa daňového úniku. Na zabitie.
Reakcia na: Ike #102545:
Tak si kúpiš 5-zónový a do tej hodiny sa budeš voziť hore-dole aby si nedajbože neprerobil ? . Bože, ľudia, vy ste ešte nikdy nikto neboli v nejakom meste s IDS?
Tak som si prepočítal, ako by som cestoval v BIDe a vyšlo mi, že výhodnejšie bude cestovať neintegrovane. Ak si kúpim mesačný pre BA a mesačný lístok ZSSK domov, ušetrím 50 Sk. Ak si kúpim mesačný pre BA, Klasika a na dráhe budem jazdiť na jednotlivé, vyjde ma to rovnako ako PCL BID, ale s tým rozdielom, že budem mať zľavu na celú železnicu. A to všetko pri M=9. A to mi ešte zhoršia interval. Fest atraktívne začína vyzerať tá BID...

A v cenníku je jeden dobrý hlod - na jednej strane DPB OR a ER protestuje proti zrušeniu 30-minútových lístkov, na druhej strane DPB RPaT požaduje 30-minútový lístok zrušiť. Schizofrénia DPB par excellance ? .
Reakcia na: aquila #102521:

"dal som si namahu a napisal do shitmensu aj an wiener liniene"
To je zajímavý, ještě před pár dny jsi tu tvrdil, jak jsi skálopevně přesvědčený o hmotnosti ULFu. A ta odpověď bude vypadat jak? Napísali mi, že... To umím taky. Dej mi oficiální link na hmotnost ULFu.

"prospetk neuvadza 12t na napravu ale prospekt doslova uvadza MAXIMALNY TLAK na napravu. neviem ci to dokazes pochopit"
Tak za 1) si pleteš tlak s hmotností - tlak je v kN, hmotnost v kilogramech. Takže prospekt neuvádí maximální tlak, když je v tunách ?
a za 2) Ano, píše se tam maximální hmotnost na nápravu, která je u tramvaje 14T 10,2 t.

Tak jinak. Dal jsem si tu práci...
Popisuje to norma ČSN 28 1300 (statická síla mezi dvojkolím nebo dvojice protilehlých volných kol a kolejnicí ve svislém směru nejvýše 110 kN). Je to při 8os/m2. Osoba dle této normy váží 70 kg. Počet osob na m2 je nereálný, v praxi se již nevyskytuje. To co považujeme za úplně narvanou tramvaj je cca 5-6 os/m2. Na druhou stranu průměrný cestující dle údajů
Státního zdravotního ústavu je 74 kg. Která podlahová plocha se pro stání počítá/nepočítá určuje táž norma. Problém je, že DP Praha je přísnější než norma a požaduje 95 kN!!!

Dál se o tom nehodlám dohadovat, výše uvedený text mluví jednoznačně. Najdi si tu danou normu a pak se budem dál bavit. ULF nesplňuje pražské normy, proto nemůže v Praze ani jezdit tečka
Reakcia na: S499.1023 #102578:
No ved kazdy ma pravo na svoje pocity spojene s kupou auta.
Ale kedze sa vyznas, rad by som sa spytal. Moze to, ze je auto kombi urobit na spotrebe 1,5l na 100km?
Reakcia na: kiko #102536:
Pokúsim sa. To teplo nie je od elektromotora ale od rozjazdových/brzdových odporov - zrýchľovača. Vozidlo je vybavené klapkou, ktorá umožňuje toto odpadové teplo púšťať v lete pod vozidlo, v zime do vozidla. A keď klapka zahrdzavie, odtrhne sa ovládacia páka a fúka teplý vzduch do voza aj v lete. Problémom trpia najmä vozidlá K2, ktoré majú ovládanie klapky vyvedené von z voza, na bok - taký okrúhly otvor a za ním vidno páku - páka dnu je kúrenie do voza, páka von je kúrenie mimo voz). Vozidlá T3SU/SUCS majú páku vyvedenú donútra vozidla, je pred druhými dverami, občas aj krytá takou sivou krabicou a ovládanie je opačné - páka von je kúrenie do voza, páka dnu je kúrenie mimo voz. Stačí takto?
Reakcia na: Valec #102528:
10% stačí.
Reakcia na: stevo #102524:
Vidím, že ty budeš tiež z radov "expertov".
Reakcia na: d3k0 #102574:
Ale v prípade, že chcem prestupovať maximálne jeden krát, tak mi spojenie linkou s priebežnou konečnou nenájde.

BTW, pred chvíľou mi našlo pri spojení Polus>Šafko kombináciu 1+14+13. ? Škoda, že už mi to tak nejde.
Reakcia na: aquila #102521:
Zatiaľ mi ešte žiadny z tých mojich asi ôsmich Schadewagenov neukradli 🙂. Ako som už písal Ámosovi - s dobrým zabezpečením ju nikto kradnúť nebude, vezme tú vedľajšiu.
Nemám na výber - VW je drahý, žabožrútske zlosovacie zariadenie miesto šaltpáky ani makarónske pojazdné mastiče asfaltu olejom ma neoslovujú, Japonci sú síce výborní ale ešte stále som sa nezmieril s ich ergonómiou... Až raz zbohatnem (k čomu už asi nedôjde ? ), tak si kúpim BMW "Einser" ale dovtedy budem jazdiť na šádovkách ? .

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.