J: No ono je to tak - v BA je tolerancia na meskania -4 minuty, ale + by si nemal mat vobec, aj ked nam vraveli, ze +2 je tiez tolerovane. Nikedy sa Ti ale stava, ze nemas na zastavkach doslova nikoho a teda sa nezdrzis povedzme na 4 zastavkach a uz si +1 +2. No vtedy treba pomaly jazdit, pomalsie ako je normalne, alebo budes stat na zastavkach - vo voze nikoho, na zastavke nikoho, ale proste budes stat aby si nemal +. Toto sa stava hlavne v noci, po 20:00. Ale je pravda, ze + by nemalo by z toho dovodu aky pises. Dokonca na konecnych, kde to mas riadene dispecingom Ti to aj kontroluju (mali by), cize tam sa kazd snazi prist presne na 0. Ja napriklad ked idem na Hlavnu stanicu a mam +nieco, tak ak za mnou nie je dalsi voz (co vacsinou nie je), tak postojim na svetelnej krizovatke na Sancovej jeden - dva signaly a az potom idem dalej. Tym ziskam tie minuty co mam nadbehnute. Ale to asi nielen ja... No treba jazdit presne, to je fakt. Ked som v pozicii cestujuceho, tiez nemam rad, ked mi zdrhne pred nosom bus a kuknem na cestak a zbadam, ze vlastne siel skorej.
Grafikony (a cela moja hadka a Jurom): OK, ujasnime si teda s cistou hlavou co grafikon vlastne je a kto tym co myslime, aby sme mali jasno, ci nepiseme kazdy o inom.
Ja myslim TO, co dostavam ked idem do sluzby v kabele, kde mam odchody zo zastavok s cislami poradia. V podstate tam je skoro to iste co pre verejnost, ale je tam aj poradie. No a na tom nevidim nic tajne, resp. nevidim v tom logiku, co na tom moze byt tajne, keby sa napr. Janko Mrkvicka dozvedel, ze 5/14 ide o 5:52 z Krasnan (priklad).
Mozme o tom teraz pokecat v klude. Juro mozes sa zapojit.
Grafikony (a cela moja hadka a Jurom): OK, ujasnime si teda s cistou hlavou co grafikon vlastne je a kto tym co myslime, aby sme mali jasno, ci nepiseme kazdy o inom.
Ja myslim TO, co dostavam ked idem do sluzby v kabele, kde mam odchody zo zastavok s cislami poradia. V podstate tam je skoro to iste co pre verejnost, ale je tam aj poradie. No a na tom nevidim nic tajne, resp. nevidim v tom logiku, co na tom moze byt tajne, keby sa napr. Janko Mrkvicka dozvedel, ze 5/14 ide o 5:52 z Krasnan (priklad).
Mozme o tom teraz pokecat v klude. Juro mozes sa zapojit.
Turbo
Ja to vidim trochu inak. Ako strojar ti mozem zodpovedne povedat ze Karosa B741 je totalne odflaknuty voz s mnozstvom konstrukcnych nedostatkov. Tu nejde o vekovy rozdiel medzi Ikarusom a Karosou ale o to ze Karosa je vseobecne zvratena konstrukcia. Staci si pozriet co ti B741 stvara pri rozjazde (vlek sa ide oskret o zem). Dalej je to vec interieru. Klb je tiez kapitola sama o sebe. Preco ma rada 900 asi nemecke klby??? Asi preto lebo v Karose nedokazali skonstrouvat vlastny klb ktory by za nieco stal. Iny dovod nevidim. Dalsou vecou je zivotnost autobusu. Zober si ze napriklad takemu Ikarusu 280 ev. c. 4936 v podstate nic nechyba. Pritom ma uz 13 rokov, co je na autobus vela. Porovnaj si ten voz s lubovolnou karosou ktora este nepresla generalkou a samozrejme nie s najnovsimi, ale s vekovo podobnymi vozmi. A udrzbu dostavaju tie vozy rovnaku, to mi snad das za pravdu. Porovnaj si stav podlahovej krytiny v Karosach a v Ikarusoch 280. Karosy maju podlahu potrhanu, poprelepovanu, miestami dokonca priklincovanu, o roznych typoch podlahovej krytiny ktore sa daju najst v jednom voze ani nevravim. A pochybujem ze takato vec, ako podlahova krytina ma nieco spolocne s technologickou vyspelostou vozidla. To iste plati o sedadlach. Zaujimave ze v Ikarusoch 280 sa neprepadavaju a svojvolne neparaju. V karose su prepadnute sedadla uplne bezne, castokrat je aj operadlo zlomene - najma na dvojitych sedadlach. A pritom tie busy jazdia na tych istych linkach a vozia tych istych cestujucich - teda aj tie tie iste hovada co to nicia. A tato vec tiez nie je spojena s technologickou vyspelostou vozidla. Ale ked su veci ako konstrukcia karoserie, interieru, typu podlahovej krytiny, sedadiel, etc. ako tvrdis vysledkom technologickej vyspelosti, tak potom je Kaosa dvojnasobny srot. Lebo konstrukteri vedome museli ratat s tym, ze ked to poddimenzuju tak sa to rozsype, no nie??? Ja za ich yebnutost nemozem. Lebo pustit z vyrobnej linky nieco ako vozy 741 a neskor 941 a 961 je uz absolutny smejdizmus.