aj vlavo pokial je elektricka v subeznom smere a dava signal na odbocenie, ma prednost aj ked obca vlavo (v pripade ze vozidla jazdia po jej lavej strane - taky pripad ale v BA nie je)
ja som tu prednedávnom spomínal spoločnosť EMCard.
SL je zapojené do tejto spoločnosti aby si mohli vyúčtovávať karty medzi svojimi závodmi a takisto kvôli systému BID. Ak však budú chcieť, aby ich zákazník (držiteľ karty) mohol používať túto kartu aj u inej spoločnosti a mohol ňou platiť, museli by tieto spoločnosti uzavrieť medzi sebou zmluvu. Až potom by sa to mohlo previesť.
Reálne je to tak, že väčšina spoločností sa hrá na vlastnom piesočku a akceptujú iba "svoje" karty. Výnimkou je východné slovensko, ako som popisoval v minule. Technicky je to realizovateľné, aby sa mohla používať všade jedna karta, prakticky sa k tomu musia odhodlať samotní dopravcovia....
Isty nemenovany šéfdomovník si totiz mysli ze ked ciastocne suhlasis s mesto tak s nim automaticky suhlasis uplne.
Apropo, tymto vyzyvam vsetkych ktory su ochotny nieco spravit pre to aby vyhral rozum a kvalitne riesenie nech sa mi ozvu na mail samomuransky (at) chello (dot) sk, alebo tiez ICQ cislo 365825136. Treba aby sme sa zorganizovali a spolu bojovali proti hluposti!
Ak je na spoločnej ceste s autami, platia pre ňu rovnaké predpisy ako pre autá. Ale teleso môže byť od cesty oddelené pokojne len vodorovným značením, ako napr. na Špitálskej ulici a pod. Úsekov, kde má električka spoločné teleso s cestou, je v BA, našťastie, naozaj veľmi málo.
Ktorí diskutujúci (menovite) obhajujú podľa Teba električkovú trať v oplotenom výkope?
"Navyse som niekolko krat jasne, zrozumitelne a dostatocne vysvetlil dovody svojich postojov"
V ktorých to bolo príspevkoch? Nevieš ich dohľadať ani Ty? (Možno je to preto, že neexistujú )
"Rozvojove uzemia: Elektricka sa sem neplanuje rozsirovat"
Ktoré územia považuješ za rozvojové?
Platia, ale len za určitých okolností. A, odvolávajúc sa na Tvoju vetu "Predpokladam, ze tu rozpravam s ludmi, ktorym ide o dopravu a maju o vec zaujem a nie o dotahovanie sa. Preto predpokladam, ze si niektore dokumenty (ktore su zakladne a verejne pristupne) dohladaju sami." si pozri zákon o dráhach.
Určite je to s tou rýchlosťou tak? Lebo ja som bol doteraz v tom, že pokiaľ má električka spoločné teleso trate s cestou, tak musí dodržiavať takú rýchlosť, akú aj ostatné vozidlá. Akurát som vedel to, že nemusí dať prednosť chodcom na prechode a že pri odbočovaní zo stredového pásu vpravo má prednosť. ?
Mimochodom, OT otazka na adminov ? neplanujete v blizkej buducnosti zaviest palcovanie prispevkov? nieco na styl diskusie na bleskovkach, kto bude mat -10 tak tomu sa skryje prispevok a kto +10 tak tomu sa naopak zvyrazni a ohviezdickuje...
čo sa týka tej rýchlosti v zákone o dráhach je napísané niečo v zmysle, že ak je električková dráha vedená po pozemnej komuniákcii vzťahuje sa na ňu zákon 315/1996.
Pričom ale samozrejme sa musí prevádzka električky riadiť v prvom rade návestnou sústavou pre električku.
Nosné linky sa vôbec nemusia vyhýbať Obchodnej, keďže pre veľký počet cestujúcich je cieľom cesty... Aj v mnohých nemeckých mestách ide vozidlo systému TramTrain (električkovlak), ktoré prichádza niekedy aj zo vzdialenosti 30 a viac km od mesta až do úplného centra a tiež tam ide veľmi pomaly. Je to aj o mestotvornosti a prestíži, veľa miest si dáva električku do takých výkladných skríň ako je Obchodná práve preto, lebo sa chcú pochváliť, že električku majú... A, samozrejme, aj preto, lebo tam cestuje väčšina cestujúcich.
Predpokladam, ze tu rozpravam s ludmi, ktorym ide o dopravu a maju o vec zaujem a nie o dotahovanie sa. Preto predpokladam, ze si niektore dokumenty (ktore su zakladne a verejne pristupne) dohladaju sami. Nie sme v skolke, aby sme ako detom vsetko servirovali pod nos. Navyse som niekolko krat jasne, zrozumitelne a dostatocne vysvetlil dovody svojich postojov.
Ked hovoris, ze tunak nikto nepresadzuje prvu moznost - elektrickovu trat v oplotenom vykope - tak to sa velmi mylis. To je projekt, ktory presadzuje a velmi intenzivne pripravuje realizovat mesto! Ja sa teda vyjadrujem k velmi aktualnemu a konkretnemu projektu na rozdiel od nejakeho imaginarneho fantazirovania. A to je, ako hovoris, rozdiel medzi nami.
Rozvojove uzemia: Elektricka sa sem neplanuje rozsirovat. Vlak ano. Celomestske realne pokrytie je realne mozne len kombionaciou trolejbusy/elektricky/NS MHD. Vsetko ostatne je len fantazirovanie.
Najprv sa pozrime na tvoje pôvodné tvrdenie v #100176. Povedal si, že petícia je právne irelevantná.
Ja som napísal v #100308, že relevantná je, pričom som ti dal pomôcku, aby si si pozrel ustanovenia o referende, ktoré ťa mali naviesť na to, čo som pôvodne napísal, teda, že relevantá je, na to, že inštitútom petície sa môže iniciovať referendum. Ty si však opäť napísal, že právny vzťah medzi petíciou a referendom nie je.
To, že tam ten vzťah je, svedčia práve mnou spomínané právne normy zložené z hypotézy a dispozície. Pričom pre právnu normu je typické, že pokiaľ sa naplní hypotéza, nastane nejaka právna skutočnosť, má sa uplatniť pravidlo správania ustanovené v dispozícii. Pokiaľ sa nenaplní nastupuje sankcia, ktorá je v tomto prípade v inej právnej norme (v tomto prípade iný článok Ústavy, Trestný zákon).
Tak si tie normy rozložme:
"Referendum vyhlasuje prezident Slovenskej republiky, ak o to petíciou požiada aspoň 350 000 občanov, alebo ak sa na tom uznesie Národná rada Slovenskej republiky, a to do 30 dní od prijatia petície občanov alebo uznesenia Národnej rady Slovenskej republiky."
Hypotéza: "Ak o vyhlásenie referenda požiada petíciou aspoň 350 000 občanov, alebo ak sa na tom uznesie Národná rada Slovenskej republiky,
Dispozícia: "tak prezident Slovenskej republiky vyhlasuje referendum."
2. norma:
"Obecné zastupiteľstvo vyhlási hlasovanie obyvateľov obce (miestne ), ak ide o
a) zlúčenie obcí, rozdelenie alebo zrušenie obce, /11b/ ako aj zmenu názvu obce,
b) odvolanie starostu (§ 13a ods. 3),
c) petíciu skupiny obyvateľov obce aspoň 30 % oprávnených voličov. /12/" § 11 z. 369/1990.
"Ak exsituje petícia skupiny obyvateľov obce aspoň 30 % oprávnených voličov," hypotéza
Dispozícia: " tak obecné zastupiteľstvo vyhlási hlasovanie obyvateľov obce (miestne referndum)."
A nikde som nenapísal, že referendum sa rovná petícia. Chápeš už právnu relevanciu petície?
ale eliny co idu po spitalskej idu cez to centrum naozaj rychlo... to zdrzanie je max 5 minut a pritom vacsina tu vystupuje/prestupuje... problemom je preferencia... elina moze byt NDS ak bude preferencia a nosne linky sa vyhnu obchodnej...
Električka má na cestách špecifické postavenie a z toho jej plynú určité výnimky. Ty si nerobil vodičák, keď to nevieš? Ako už bolo spomenuté, prechod pre električku neplatí (je to hlavne kvôli dlhšej brzdnej dráhe oproti ostatným cestným vozidlám) a rýchlosť je pre ňu všade v BA 50 km/h, pokiaľ nie je značkou na vrchnom vedení alebo stĺpe určené inak. Taktiež keď električka odbočuje zo stredového pásu doprava, musia jej dať autá prednosť, čo mnohí automobilisti nevedia...
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Marcelllooo
Ked hovoris, ze tunak nikto nepresadzuje prvu moznost - elektrickovu trat v oplotenom vykope - tak to sa velmi mylis. To je projekt, ktory presadzuje a velmi intenzivne pripravuje realizovat mesto! Ja sa teda vyjadrujem k velmi aktualnemu a konkretnemu projektu na rozdiel od nejakeho imaginarneho fantazirovania. A to je, ako hovoris, rozdiel medzi nami.
Rozvojove uzemia: Elektricka sa sem neplanuje rozsirovat. Vlak ano. Celomestske realne pokrytie je realne mozne len kombionaciou trolejbusy/elektricky/NS MHD. Vsetko ostatne je len fantazirovanie.