Reakcia na: enumaelish #100158:
Jedna aj druha strana uvazuju ako dobehnut toho druheho...O tom cely cas rozpravam - elektricka do Petrzalky je samoucelny projekt sity horucou ihlou.
Re #100159 enumaelish: Lebo o tom je prioritizacia dopravy a nadradena dopravna infrastruktura. Tak je dana hierarchia koridorov ci ciest.
Nie je to len o pustani rychlikov osobakmi na stanici, to si mylis s inym.
Re #100160 enumaelish: Kapacita sa riesi prave diverzifikaciou v case a priestore. Proste ludia sa radsej rozdelia do roznych spojov, ako by sa silou mocou tlacili do jedneho vozna. To preto, ze tie rozne spoje lepsie saturuju ich dopravnu potrebu (blizsie nastupia aj vystupia, rychlejsie a priamociarejsie).
Elektricka je rychlejsia len na radiale a len za predpokladu preferencie. V centre zlyhava tak ci tak. Rychlejsi je trolejbus. Preferencia trolejbusu sa riesi bus pruhom. Pripadna lokalna prekazka sa da obist.
No a co ked sa elektricka nezrealizuje? Ja v tom problem nevidim ziaden. Dopravne to navrhujem riesit kombinaciou NS MHD a trolejbusmi.
Re #100166 enumaelish: Je naivna predstava, ze ked budu trolejbusy, tak ze automaticky bude treba ich dvojnasobne ako v pripade elektricky.
Trolejove vedenie je pomerne drahe, ale urcite radovo lacnejsie ako elektrickova trat. Elektrickove a trolejbusove trolejove vedenie je prevadzkovo cca na rovnakej urovni, trolejbusove tusim o cosi drahsie investicne. Porovnavat vsak treba cenu a efektivitu celeho riesenia. Tu je jazycek vahy na strane trolejbusu.
Re #100167 enumaelish: To je ten problem. Ja nemam k elektricke ziaden citovy vztah, aby som v nej videl kamarata ci nepriatela. Ja mam dane uzemie, mam dane dopravne naroky a to aj vo vyhlade 2015, 2020, 2025 a 2030 a hladam optimalne riesenie. Tym je NS MHD v kombinacii s trolejbusmi.
Naopak, elektricka vychaadza ako maximalne neefekticne a nevhodne riesenie. Preto na to tak tlacia, kym si to ludia uvedomia.
Re #100169 VLK: Vyrazny. Elina je vlastne len 95. "Vlak" ide tunelom na Nivy a dalej na Filialku a dalej do Trnavy.
Riesi ine dopravne prudy a ine vztahy.
ivanbuto
Napr., projekt prestavby Hl. St. ráta s mimoúrovňovou križovatkou Šancová - Žabotova. To je fajn pre električku, ktorej rýchlosti prospeje, ak pôjde popod zem, a takéto riešenie plne podporujem. Nie je však fajn pre chodcov, aby stratili možnosť prejsť peši cez Šancovú ulicu tak, ako môžu dnes. Istý pán na magistráte však priam slintal nad tým, aké je toto riešenie úžasné, pretože sa odstráni svetelná križovatka, a zvýši sa tým priepustnosť Šancovej ulice na tomto úseku.